بیت کوین به بالای ۴۰هزار دلار بازگشت؛ حرکت بعدی چیست؟

قیمت بیت کوین روز گذشته پس از تقریباً یک ماه به زیر ۳۹٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. کاهش قیمت به زیر این ناحیه در ادامه با حمایت خریداران در ۳۸٬۵۵۰ دلار همراه شد و در حال حاضر بیت کوین به دنبال بازیابی بیشتر قیمت از بالای سطح ۴۰٬۰۰۰ دلار است.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، حرکت نزولی روز گذشته بیت کوین با سقوط قیمت به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار و شکسته‌شدن حمایت ۳۹٬۲۰۰ دلاری آغاز شد. کمی بعد اما قیمت در پایین‌ترین سطح به ۳۸٬۵۷۰ دلار رسید.

قیمت در ساعات اخیر یک اصلاح صعودی جدید را آغاز کرده و توانسته است خود را مجدداً به بالای ۴۰٬۰۰۰ دلار برساند. این اصلاح صعودی باعث شد تا مقاومت خط روند نزولی روی نمودار ۱ ساعته در ۴۰٬۲۲۰ دلار شکسته شود.

کندل قیمت بیت کوین در حال حاضر بالاتر از ۴۰٬۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (SMA ۱۰۰ – خط قرمز در تصویر) قرار دارد و قیمت حتی در مقطعی از ۴۱٬۰۰۰ دلار هم فراتر رفت، اما خریداران موفق به عبور از مقاومت ۴۱٬۵۰۰ دلاری نشدند.

اوج روزانه قیمت در نزدیکی ۴۱٬۳۳۴ دلار شکل گرفته است و قیمت در حال حاضر چند درصدی از آن فاصله گرفته است. موقعیت فعلی قیمت در نزدیکی سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی است. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکتی صعودی قیمت از ۳۸٬۵۷۰ دلار تا اوج ۴۱٬۳۳۴ دلاری تنظیم شده است. در صورت ادامه‌داربودن روند صعودی، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در ۴۱٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

بیت کوین به بالای ۴۰هزار دلار بازگشت؛ حرکت بعدی چیست؟
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

سطح ۴۱٬۳۵۰ دلار می‌تواند مقاومت کلیدی بعدی بیت کوین باشد و ۴۱٬۵۰۰ دلار همچنان اصلی‌ترین مقاومتی است که خریداران باید آن را پشت سر بگذارند. عبور از این مقاومت می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک حرکت صعودی قدرتمند و جهش تا ۴۲٬۵۰۰ دلار باشد. پس از آن هم باید منتظر افزایش قیمت تا سطح ۴۳٬۲۰۰ دلار باشیم.

اگر بیت کوین در ادامه نتواند مقاومت ۴۱٬۵۰۰ دلار را پشت سر بگذارد، ممکن است بازار با یک سقوط دیگر مواجه شود. در صورت نزولی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در محدوده ۴۰٬۲۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته خواهد بود.

حمایت کلیدی بعدی ۳۹٬۹۵۰ دلار است که با سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی تقریباً در یک محدوده قرار دارد. شکسته‌شدن این حمایت نیز می‌تواند با سقوط عمیق‌تر بیت کوین تا ۳۹٬۰۰۰ دلار دنبال شود.

شاخص مکدی (MACD) در حال خروج از محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم بالای سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۴۰٬۲۵۰ و ۳۹٬۹۵۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۴۱٬۳۵۰، ۴۱٬۵۰۰ و ۴۲٬۵۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی