راهنمای کامل در خرید مقنعه دانشجویی

مقنعه دانشجویی یکی از کاربردی ترین نمونه های مقنعه است که دارای ظاهری کاملاً ساده بوده و در موقعیت های رسمی و آموزشی به کار می رود. یکی از مهمترین مواردی که در کشور ما جزء قوانین رسمی پوششی برای بانوان است، کاربرد انواع مقنعه در مکان های آموزشی و اداری است. دانشگاهها یکی از محیط های مهمی هستند که قانون استفاده از مقنعه در آن برای خانم ها الزامی است. تفاوت کلی مقنعه با شال و روسری در این است که قسمت زیر چانه آن بسته است و همین امر باعث راحتی استفاده از آن می شود.

مقنعه دانشجویی

کاربرد مقنعه دانشجویی در مکان های آموزشی باعث می شود تا رعایت حجاب اسلامی که یکی از الزامات است به راحتی و درستی انجام شود. امروزه تنوع طرح و مدل در مقنعه ها بیشتر از گذشته شده است. این امر باعث می شود تا افراد متناسب با سلیقه و شرایط خود از مدل مناسب استفاده کنند. در ادامه به بررسی کامل مقنعه و نمونه های عرضه آن در بازار می پردازیم.

مقنعه دانشجویی

انواع مدل مقنعه در بازار

خرید مقنعه همانند سایر پوشش های زنانه از بین انواع مدل های محصولی صورت می گیرد. شاید در سالیان گذشته در این حد تنوع رنگ و مدل را در مقنعه نداشتیم. ولی با ایجاد مانتوهای رنگی از رنگ های متنوع در مقنعه ها نیز استفاده شد. مقنعه ها به صورت کلی و از لحاظ مدل در دسته بندی های زیر قرار می گیرند.

  • مقنعه های چانه دار
  • مقنعه دانشجویی یا پفی
  • انواع مدل های مقنعه مجلسی
  • مقنعه های کراواتی
  • مقنعه های مدل لبنانی یا عربی
مقنعه دانشجویی

مقنعه دانشجویی متداول ترین نوع مقنعه است که در بسیاری از محیط های اداری و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. دوخت این مدل از مقنعه نیز بسیار ساده است و کمترین جزئیات را در طراحی خود نسبت به سایر مدل ها دارد. تنها تغییری که می توان در این مقنعه ایجاد کرد، استفاده از رنگ های مختلف آن است. رسمی ترین رنگ های این دسته بندی از مقنعه، مشکی و سرمه ای است که معمولاً بیشترین کاربرد و استفاده را دارند.

مقنعه دانشجویی

انواع مقنعه در طرح های دیگر مثل عربی، کراواتی و مجلسی معمولاً با طراحی های خاص دوخته می شوند. استفاده از پارچه های مختلف و همچنین اکسسوارهایی مثل ربان، بند، سیم و..باعث ایجاد ظاهری متفاوت در محصول شده است. مقنعه های چانه دار در دهه 60 تا 70 بیشترین استفاده را در بین بانوان داشت. در این مقنعه ها یک پارچه دولا در قسمت چانه به کار می رود که باعث پوشش کامل می شود.

مقنعه دانشجویی

جنس به کار رفته در دوخت مقنعه ها

یکی از موارد مهم در هنگام خرید مقنعه، توجه به پارچه ای است که در دوخت آن به کار می رود. راحت ترین نوع مقنعه جدا از طرح و مدل آن، نمونه هایی هستند که پارچه نخی در آنها به کار رفته است. تمام مقنعه های دانشجویی با استفاده از پارچه نخی ساده دوخته می شوند.

مقنعه دانشجویی

یکی از موارد مهمی که باعث محبوبیت بالای مقنعه دانشجویی شده است، جنس به کار رفته در آن است. جنس نخی در تمام فصل های سال به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. چون در هوای گرم و سرد سال باعث ایجاد تعادل دما در بدن و خنک ماندن قسمت سر می شود. به غیر از پارچه های نخی، در دوخت انواع مدل مقنعه های مختلف از حریر، ریون، ابریشم و نمونه های نخ پنبه استفاده می شود. هر کدام از این پارچه ها دارای معایب و مزایای مخصوص به خود هستند. ولی در بعضی از شرایط مثل موقعیت های مجلسی یا مناسبتی خاص نمی توان مقنعه دانشجویی با جنس نخی را استفاده کرد. در این شرایط استفاده از سایر مقنعه ها نیز کاربرد مخصوص به خود را دارد.

مقنعه دانشجویی

مزایای استفاده از مقنعه دانشجویی

  • استفاده از این نوع مقنعه بسیار راحت تر از سایر مدل های موجود است.
  • با توجه به جنس نخی در مقنعه دانشجویی، برای مدت زمان طولانی روی سر ثابت باقی می ماند.
  • با توجه به طرح ساده ای که دارد از رسمیت بیشتری برخوردار است.
  • می توان آن را با انواع مدل های مانتو و پوشش های بلند ست کرد.
  • استفاده از آن به راحتی برای افراد مختلف امکان پذیر است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.
  • یک انتخاب خوب برای کسانی است که در طول روز مشغله زیادی دارند و نمی توانند شال و روسری را به راحتی استفاده کنند.
  • در این مقنعه ها، تنوع رنگ و جنس پارچه برای کسانی که به دنبال نمونه های متنوع هستند، وجود دارد.
مقنعه دانشجویی

طراحی و دوخت انواع مقنعه دانشجویی در داخل کشور با کیفیت های مختلف انجام می شود. ولی معمولاً هر جا اسم مقنعه باکیفیت باشد قطعاً اسم شهر بروجرد در استان لرستان نیز کنار آن قرار می گیرد. تولید انواع پارچه نخی باکیفیت در بروجرد باعث شده است تا بهترین نمونه های مقنعه نیز توسط این شهر عرضه شود.

انواع مقنعه دانشجویی مرغوب و باکیفیت با پارچه های نخی را می توان از بسیاری از مراکز فروش در سراسر کشور تهیه کرد. برند شال مد به عنوان یکی از عرضه کننده های بهترین نمونه های مقنعه در کشور است. این برند محصولات خود را از طریق نمایندگی اصلی، سایت فروش و نمایندگی های مختلف در سراسر کشور عرضه می کند.

مقنعه دانشجویی

معیارهای مهم برای خرید مقنعه دانشجویی

  • در هنگام خرید مقنعه بهتر است به نوع دوخت و درز های آن توجه داشته باشید تا دررفتگی و یا پارگی نداشته باشند.
  • قیمت یکی دیگر از موارد مهم در خرید مقنعه دانشجویی است. جنس پارچه، طرح، کوتاهی و بلندی محصول همگی مستقیما روی قیمت مقنعه تأثیرگذارند.
  • استانداردترین نوع مقنعه نمونه هایی هستند که اندازه قد آنها 90 است. نمونه های دیگر در اندازه های کوتاه تر و بلندتر طراحی می شوند.
  • رنگ مقنعه را متناسب با استایل و رنگ مانتو خریداری کنید. اگرچه رنگ های مشکی، سرمه ای، طوسی و کرم بیشترین میزان مخاطب را دارند.
  • علاوه بر اندازه قد، سایز دور چانه و صورت مقنعه نیز اهمیت دارد و در صورت بزرگ یا کوچک بودن آن دچار مشکل خواهید شد.
  • در هنگام خرید مقنعه دانشجویی سراغ نمونه های باکیفیت بروید. چون کسانی که برای مکان های آموزشی و اداری آن را به کار می‌برند معمولاً به صورت روزانه استفاده خواهند کرد. در چنین شرایطی محصول باید کیفیت مرغوب برای استفاده دائمی را داشته باشد.
مقنعه دانشجویی

در نظر گرفتن تمام این موارد در خرید مقنعه دانشجویی باعث می شود تا بتوانید محصولی متناسب با شرایط خود خریداری کنید. عرضه مقنعه در نمونه های مختلف به ویژه دانشجویی از تمام مراکز فروشنده شال و روسری انجام می شود.

مد و زیبایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی