منتخبی از اخبار یکه تازهای این روزهای بازار موبایل

منتخبی از اخبار یکه تازهای این روزهای بازار موبایل

نوشته شده:


سپیده خسروآبادی

منتخبی از اخبار یکه تازهای این روزهای بازار موبایل

در این قسمت از تازه‌های اوبو با ما همراه باشید تا نگاهی به جدیدترین اخبار موبایل در هفته‌های گذشته بیندازیم.

سپیده خسروآبادی

این روزها که بیش از هرچیز منتظر برگزار شدن رویداد گلکسی آنپکد 2021 هستیم، گوشی‌های جذاب و جدیدی به بازار معرفی شده که بعضی هنوز در شایعه و طرح مفهومی باقی مانده اند. از جدیدترین ترندهای موبایل یعنی گوشی‌های منعطف یا تاشو تا جان سخت‌های نوکیا… در این قسمت از تازه‌های اوبو با ما همراه باشید تا نگاهی به جدیدترین اخبار موبایل در هفته‌های گذشته بیندازیم.

رویداد گلکسی آنپکد 2021 سامسونگ

امسال برخلاف سنت هرساله سامسونگ، در رویداد آنپکد 2021 خبری از معرفی گوشی‌های نوت جدید سامسونگ نیست. طی ده سال گذشته، رویدادهای آنپکدی که در نیمه دوم سال برگزار می‌شدند، همیشه با رونمایی از یک مدل جدید گلکسی نوت همراه بودند. اما این بار علاوه بر آنلاین بودن این رویداد که در نوع خود منحصر به فرد است، سامسونگ معرفی گوشی‌های تاشو را در اولویت قرار داده است.

طبق اخبار منتشر شده تا امروز قرار است در رویداد بیستم مرداد امسال، سامسونگ گوشی‌های گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را معرفی کند. همچنین دو گجت پوشیدنی جدید از این شرکت با نام‌های گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک در کنار گلکسی بادز 2 در این رویداد رونمایی خواهند شد. اما شاید جالب‌ترین خبر در حاشیه این مراسم، همکاری سامسونگ و گوگل باشد.

ساعت‌های هوشمندی که در رویداد آنپکد پیش رو معرفی خواهند شد، به جای سیستم عامل خانگی تایزن، از سیستم عامل WearOs 3.0 استفاده می‌کنند که دستاورد نرم‌افزاری مشترک دو شرکت گوگل و سامسونگ است. اگر این همکاری با موفقیت مواجه شود حتی این امکان وجود دارد که شاهد حضور پررنگ‌تر سایر محصولات گوگل در گجت‌های آینده سامسونگ باشیم.

هرآنچه راجع به گوشی‌های منعطف جدید باید بدانید

نوع جدیدی از تلفن‌های همراه هوشمند که امسال بیش از هر زمان دیگری، نگاه مشتریان را به خود جلب کرده است، گوشی‌های تاشو است. ایده این محصول آنقدر جذاب بوده که بسیاری از شرکت‌ها در رقابتی نفس‌گیر، محصولات خلاقانه خود را طی سال 2021 به بازار معرفی خواهند کرد. شرکت آنر که به نوعی زیرمجموعه موفقی از شرکت هواوی به حساب می‌آید، طبق اطلاعات به دست آمده قرار است یک گوشی تاشو با صفحه نمایشی 8 اینچی روانه بازار کند که magic fold نام دارد.

همچنین شرکت موفق شیائومی از معرفی جانشینی برای Mi Mix Fold خبر داده است که با توجه به ابعاد منتشر شده نمایشگرها، این دستگاه به صورت تاشوی صدفی نخواهد بود. اما تا زمانی که تصاویر اولیه از آن به بیرون درز نکند، نمی‌شود هیچ اطمینانی از طرح آن داشت. شرکت‌های تازه نفس اوپو و ویوو هم از قافله عقب نمانده‌اند و قرار است در نیمه چهارم سال جاری و اوایل سال بعد گوشی‌های هوشمند تاشوی خود را معرفی کنند. تاکنون به جز سایز نمایشگر‌های داخلی و خارجی که احتمالاً 8 و 6.5 اینچی خواهند بود، اطلاعات دیگری از این گوشی‌ها در دسترس نیست.

به هر حال پیشرو‌تر از تمام شرکت‌ها در این زمینه، سامسونگ است که گوشی‌های خود را به مرحله تولید هم رسانده و قرار است به زودی قیمت گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را کاهش بدهد تا سهم بیشتری از این بازار نو را از آن خود کند. این شرکت همچنین قرار است در رویداد 20 مرداد خود، یک قلم S جدید با ویژگی‌هایی مناسب گوشی‌های تاشو خود ارائه کند که می‌تواند شرایط بازی را به کل تغییر دهد.

خبرهای خوب برای طرفداران اپل

یکی از مشکلاتی که کاربران اپل با گوشی‌های آیفون 12 داشتند، لنز فلر بود که قرار است در نسخه 13 این گوشی موبایل، این مشکل برطرف شود. این مشکل که معمولاً مواقعی اتفاق می‌افتد که نوری به غیر نور منبع اصلی، وارد لنز دوربین می‌شود، می‌تواند به شدت کنتراست تصاویر را پایین بیاورد. گفته می‌شود نوع چینش دوربین‌ها و فاصله کم آنها نسبت به همدیگر، باعث بروز این اتفاق می‌شود. قرار است آیفون 13 با ناچی کوچکتر و چینش موربی دوربین‌ها عرضه شود که هم این مشکل را رفع می‌کند هم کیفیت تصویری بهتری را رقم می‌زند.

خبر خوب دیگر اینکه طبق شایعات منتشر شده، قرار است آیفون 13 در سه رنگ جدید هم عرضه شود. این رنگ‌ها طلایی غروب خورشید، سیاه مات و رزگلد نام دارند. البته تا زمانی که گوشی‌ها به صورت رسمی توسط شرکت اپل معرفی نشوند، تمام این حدس و گمان‌ها در حد شایعه باقی خواهند ماند. اما برای طرفداران پر و پا قرص آیفون، همین شایعات هم تا حد زیادی جذاب هستند. از آنجایی که به نظر نمی‌رسد نسخه جدید آیفون از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود کرده باشد، تنوع رنگی منحصر به فرد می‌تواند یکی از معیارهای خرید کاربران باشد.

اپل قرار نیست همه چیز این گوشی جدید شرکت اپل همانند نسخه قبل باشد. طبق گزارشات منتشر شده، قرار است آیفون 13 ظرفیت باتری بالاتری داشته باشد و سخت‌افزار آن نیز قوی‌تر شود. علاوه بر این، قابلیتی به این موبایل اضافه می‌شود که مثل مدل‌های جدید اپل واچ، نمایشگر گوشی همواره روشن باشد. این تکنولوژی که LTPO نام دارد، بدون تاثیر گذاشتن روی دوام و مصرف باتری، نمایشگر را با درصد روشنایی حداقلی، همیشه آماده به کار نگه می‌دارد.

تلاش نوکیا برای گرفتن سهمی از بازار موبایل

نوکیا که در گذشته به ساخت گوشی‌های ارزان قیمت اما مقاوم مشهور بود، حالا سعی در باز پس گرفتن این شهرت خود دارد. در تلاش‌های جدید این شرکت چینی، نوکیا گوشی جدیدی از خانواده C را معرفی کرده که با نام C30 به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی نمایشگر 6.82 اینچی دارد و از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. یعنی شارژ باتری این گوشی به راحتی تا 3 روز دوام می‌آورد که فوق‌العاده است!

از طرفی دیگر، گوشی XR20 محصول تازه‌ای از نوکیا است که هنوز نیامده، عنوان سرسخت زیبا را به خود اختصاص داده است. این گوشی که از نظر سخت‌افزاری جزو میان‌رده‌های نوکیا به حساب می‌آید، می‌تواند در عمق یک و نیم متری آب به مدت یک ساعت دوام بیاورد. از آنجایی که این گوشی طبق استانداردهای نظامی MIL-STD810H طراحی شده است، می‌تواند در دمای بین 55 تا منفی 22 درجه سانتی‌گراد دوام بیاورد! اما نوکیا باز هم پا را از این فراتر گذاشته و رسماً یک گوشی جان‌سخت تولید کرده است.

نوکیا XR20 می‌تواند در سقوط آزاد از ارتفاع 1.8 متری دوام بیاورد و دچار هیچ آسیبی نشود. صفحه نمایش این گوشی از روکش محافظ گوریلا گلس ویکتوس تهیه شده که آن را تبدیل به یکی از مقاوم‌ترین گوشی‌های هوشمند جدید کرده است. این گوشی در کنار تمام این ویژگی‌های شگفت‌انگیز، سخت‌افزار خوبی هم دارد و در مقایسه‌ها، با گوشی‌های خوبی مانند گلکسی A52 یا پیکسل 4a برابر می‌کند.

همانطور که دیدید دنیای موبایل و اخبار روز این حوزه، در این روزها بیشتر حول محور معرفی گوشی‌های جدید با ویژگی‌های منحصر به فرد می‌چرخد. گروهی از کاربران منتظر معرفی محصولات جدید شرکت اپل هستند و دسته‌ای دیگر چشم انتظار رویداد آنپکد سامسونگ. ما در مجله تازه‌های اوبو، سعی می‌کنیم هر از چندگاهی به مهمترین اخبار این حوزه سری بزنیم و جالب‌ترین اتفاقات را مرور کنیم. شما هم اگر از خبر یا رویداد مهمی در دنیای موبایل و تکنولوژی مطلع هستید، خوشحال می‌شویم اگر در بخش نظرات برای ما بنویسید.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی