تازه‌های دنیای موبایل، یک ماه پر از حاشیه!

تازه‌های دنیای موبایل، یک ماه پر از حاشیه!

نوشته شده:


سپیده خسروآبادی

تازه‌های دنیای موبایل، یک ماه پر از حاشیه!

در حالیکه منتظر رونمایی از آیفون 13 هستیم، از تغییرات برندینگ شیائومی باخبر می‌شویم و عقب افتادن مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید سامسونگ…

سپیده خسروآبادی

در حالیکه منتظر رونمایی از آیفون 13 هستیم، از تغییرات برندینگ شیائومی باخبر می‌شویم و عقب افتادن مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید سامسونگ. ماه گذشته در دنیای برندهای مطرح حوزه موبایل و تکنولوژی خبرهای داغی بوده است. در این مطلب از مجله اوبو به تمام این اتفاقات و همینطور آخرین اخبار دنیای موبایل می‌پردازیم. همراه ما باشید.

گوگل بعضی از گوشی‌های هوشمندش را دیگر تولید نخواهد کرد

طی ماه‌های گذشته طرفداران گوشی‌های منحصر به فرد گوگل متوجه شدند که این شرکت دیگر قصد ندارد بعضی از مدل‌ها را تولید کند. سخنگوی گوگل هم چندی پیش این خبر را تایید کرد و گفت که تولید گوشی‌های هوشمند pixel 4i 5G و Pixel 5 به زودی متوقف خواهد شد. البته جایگزین‌های مناسبی همچون pixel 5E یا pixel 4E همچنان در بازار وجود خواهند داشت که می‌تواند پاسخگوی مشتریان علاقه‌مند به گوشی‌های گوگل باشند.

آیفون همچنان در حال معرفی تکنولوژی‌های جدید

در حالی که طرفداران محصولات اپل، منتظر رونمایی از محصول جدید این شرکت یعنی آیفون 13 هستند، اپل به توسعه تکنولوژی‌های خود ادامه می‌دهد. در دو سال گذشته شرایط به وجود آمده به خاطر بیماری کرونا، یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های موبایل‌های هوشمند را تبدیل به ویژگی تقریباً بلا استفاده کرده است؛ باز شدن قفل گوشی با تشخیص چهره. از آنجایی که بسیاری از افراد در محیط‌های عمومی، ماسک می‌زنند، دیگر دوربین‌های سلفی امکان شناسایی چهره‌های آنها را ندارد. این مشکل قبلاً برای افرادی که عینکی بودند و در اوقاتی عینک خود را بر می‌داشتند نیز وجود داشت.

حالا شرکت اپل به عنوان یکی از پیشگامان همیشگی تکنولوژی، قصد دارد قابلیتی را به اپل واچ خود اضافه کند که می‌تواند چهره شما را حتی در صورت استفاده از ماسک نیز شناسایی کند. این ویژگی می‌تواند جایگزین خوبی برای فیس آی دی باشد که در چنین شرایطی کارایی لازم را نخواهد داشت.

2 پتنت کاربردی از سمت هواوی معرفی شد

بسیاری از طرح‌های مفهومی‌ای که توسط برندهای حوزه تکنولوژی ارائه می‌شوند، بیشتر اوقات در حد طرح گرافیکی باقی می‌مانند و به بازار عرضه نمی‌شوند. اما با این حال در چند ماه گذشته شاهد بودیم که شرکت‌های چینی مانند هواوی و شیائومی، که حالا آوازه بسیار خوبی هم در سرتاسر دنیا دارند، پتنت‌هایی را به ثبت می‌رسانند که می‌تواند نوید تغییرات خلاقانه‌ای را بدهد. یکی از این طرح‌ها که گفته می‌شود قرار است در یکی از مدل‌های سری Mate50 هواوی مورد استفاده قرار گیرد، کانسپتی از یک گوشی بدون دکمه فیزیکی را نشان می‌دهد.

چنین تغییر مهمی در طراحی گوشی‌های هوشمند می‌تواند در نوع خود فوق‌العاده باشد. چرا که تاکنون تمامی گوشی‌های معرفی شده به بازار، حتی مینیمال‌ترین‌های آنها، دکمه‌های فیزیکی داشته‌اند. هواوی در این پتنت نشان می‌دهد که چگونه می‌خواهد صفحه نمایشی منحنی با لبه‌های خمیده طراحی کند که تمامی پنل جلو را می‌پوشاند و تا لبه‌های گوشی نیز کشیده می‌شود! به این صورت دیگر خبری از دکمه‌های فیزیکی مانند پاور یا ولوم نخواهد بود.

پتنت دیگری که هواوی در روزهای گذشته ثبت کرده است، مربوط به دوربین گوشی‌های هوشمند آینده این شرکت می‌شود. به گزارش سایت GizmoChina، این پتنت شامل یک دیافراگم متغیر می‌شود که البته قبلاً در گوشی‌هایی همچون galaxy S9 و Xperia 11 دیده بودیم. در این طرح منتشر شده که صرفاً ایده‌ای کلی را به نمایش می‌گذارد، شاهد دیافراگمی متغیر هستیم که شش تیغه دارد. یعنی گوشی‌ای که از این فناوری استفاده کند به احتمال زیاد می‌تواند لنزهای واید انگل، اولترا واید انگل، مونو، تله فوتو و سنسور ToF سه بعدی داشته باشد. با این حال تا زمانی که این پتنت‌ها اجرایی و به بازار عرضه نشوند، هیچ اطمینانی از بابت عملکرد یا ویژگی‌های آنها نمی‌توانیم داشته باشیم.

تغییر نفسگیر در برند شیائومی، Mi بازنشسته می‌شود!

شاید شوکه کننده‌ترین خبری که در این ماه منتشر شد، خبر حذف برند Mi توسط شرکت محبوب شیائومی باشد. این شرکت طی یک اعلام رسمی تایید کرد که از این پس هیچ محصولی تحت برند Mi به بازار عرضه نخواهد کرد. برند می که در واقع یکی از شناخته شده‌ترین برندهای شیائومی به حساب می‌آمد، حالا صرفاً روی محصولات قدیمی این شرکت دیده خواهد شد. این تغییر به گفته مقامات این شرکت، قرار است حضور شیائومی را در بازار جهانی، یکپارچه کند.

البته این خبر واکنش‌های زیادی را در بین کاربران در پی داشته است. باید دید در عمل این تغییر در ساختار برندینگ شیائومی، چطور روی فروش و محبوبیت آن تاثیر می‌گذارد. شما چه نظری درباره این سیاست جدید دارید؟ آیا به نظر شما این تغییر می‌تواند تاثیر مثبتی روی شناخته شدن شیائومی در سطح بین المللی بگذارد؟

معرفی گوشی جدید سونی در سکوت کامل خبری

سونی روزهای خوبی را نمی‌گذارند. مدتی است که از رقابت پر تب و تاب گوشی‌های هوشمند جا مانده و حالا چند مدل محبوب بیشتر ندارد که توان رقابت با سایر کمپانی‌های این حوزه را داشته باشد. این شرکت در اوایل سال گوشی Xperia 10 3 را معرفی کرد و حالا خیلی بی سر و صدا، نسخه لایت این گوشی را به بازار عرضه کرد. این گوشی که نسبت به همتای قبلی خود کاهش حافظه از 128 به 64 را داشته است، از سیم کارت الکترونیکی eSIM نیز پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا 10 مارک 3 لایت که با گواهی IP68 (یعنی مقاوم در برابر گرد و غبار و آب) عرضه شده است، حدود 425 دلار قیمت دارد و از اواخر آگوست در دسترس خریداران خواهد بود.

سامسونگ دردسرساز! آتش گرفتن گوشی سامسونگ در هواپیما، دردسر درست کرد

یکی دیگر از خبرهای تکان دهنده این روزها، دردسری است که گوشی سامسونگ A21 برای مسافرین پرواز 751 هواپیمایی آلاسکا ایجاد کرده است. این هواپیما بعد از فرود در فرودگاه بین المللی سیاتل – تاکوما اعلام وضعیت اضطراری می‌کند و از طریق سرسره‌های بادی همه مسافرین و خدمه را مجبور به خروج می‌نماید. ماجرا از این قرار است که گوشی یکی از مسافرین در حین پرواز آتش می‌گیرد و دو مسافر را راهی بیمارستان می‌کند.

البته این اتفاق جدیدی نیست و بیشتر موبایل‌های باتری لیتیوم یونی خطر انفجار و آتش سوزی را دارند. اما گوشی‌های برند سامسونگ در این حوزه سابقه خوبی ندارند. در سال 2016 آنقدر تعداد گوشی‌های نوت هفتی که آتش می‌گرفتند زیاد شد که سامسونگ را مجبور به قطع تولید آن کرد. این خبر در حالی تیتر بعضی از خبرگذاری‌ها بود که رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد.

در این رویداد، گلکسی زد فول 3 و زد فلیپ 3 به عنوان پرچمداران جدید سامسونگ معرفی شدند و جایگزینی شایسته برای سری گلکسی نوت به حساب می‌آیند. همانطور که انتظار می‌رفت، سیستم عامل wear OS نیز در این رویداد عرضه شد که محصول مشترک شرکت‌های سامسونگ و گوگل به حساب می‌آید. در تازه‌های قبلی بیشتر درباره این رویداد و آنچه که انتظارش را می‌کشیدیم توضیح دادیم. اما نظر شما درباره این اتفاقات اخیر چیست؟ آیا این شرکت‌های غول موبایل سازی دنیا توانسته‌اند در سال جدید محصولات قابل توجهی به بازار عرضه کنند؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید و تحلیل خود را از وضعیت موجود بازار ارائه کنید. باعث افتخار ماست که همراه شما مخاطبین عزیز سایت اوبو هستیم.

فناوری
آتش سوزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی