سقوط آزاد بیت‌کوین نزدیک است؟

به گزارش بلومبرگ، بیتکوین که در هفته های اخیر در یک کانال نزولی قرار گرفته هنوز نتوانسته است از بار فشار عرضه خارج شود و مسیر صعودی خود را از سر بگیرد. مدل سنجی صورت گرفته توسط تحلیلگران بانک جی پی مورگان که بزرگ ترین بانک آمریکا است، خبرهای بدتری برای دارندگان بیتکوین دارد: چشم انداز کوتاه مدت بیتکوین بسیار چالش برانگیز است و داده ها استخراج شده از شبکه بیتکوین نشان می دهد احتمالا کماکان قیمت های پایین تری از قیمت فعلی در انتظار بیتکوین خواهد بود.  

در ماه آوریل قیمت بیتکوین با رسیدن به محدوده ۶۵ هزار دلاری به یک قله تاریخی جدید رسید اما قیمت آن در روزهای اخیر به نصف آن مقدار رسید و اکنون نگرانی ها از ریزش بیشتر آن به ویژه در بین معامله گران محتاط تر شدت گرفته است. قیمت بیتکین پس از آن یک ریزش بسیار شدید را تجربه کرد که چین ممنوعیت و محدودیت های بسیار گسترده ای بر روی فعالیت فعالان ارزهای دیجیتالی در این کشور وضع کرد.

سقوط آزاد بیت‌کوین نزدیک است؟

تحلیلگران جی پی مورگان در بخش دیگر گزارش خود با بیان اینکه بازار ارزهای دیجیتالی مستعد ریزش بیشتری است، از انباشت مقدار قابل توجهی بیتکوین در صرافی ها خبر داده است که در صورت ایجاد یک ترس جدید، می تواند آغازگر یک موج فشار جدید و ریزش سنگین قیمت ها در بازار شود. به عقیده این گزارش، در صورتی که بازار روند احیای خود را آغاز نکند، در سناریو بدبینانه احتمال رسیدن بیتکوین به تراز ۲۰ هزار دلاری و حتی پایین تر از آن در محدوده ۱۵ هزار دلاری وجود دارد.  

گزارش کاملا منفی جی پی مورگان در خصوص بیتکوین در شرایطی منتشر می شود که تحلیلگران همین بانک در جریان روند پرشتاب صعودی رمزارزها در بهار، از احتمال رسیدن قیمت بیتکوین به رکورد قیمتی ۱۵۰ هزار دلاری خبر داده بودند.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی