واکنش سجادی به دوپینگ کارته‌کای المپیکی و وضعیت احسان حدادی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نصرالله سجادی در خصوص شرایط کاروان کشورمان برای اعزام به مسابقات المپیک اظهار داشت: به جز تیم تیراندازی بانوان و بسکتبال که در اروپا مسابقه می‌دهند، بقیه تیم‌ها در داخل و در اردو هستند. مشکل و مصدومیتی نداریم. امیدواریم بچه‌ها آمادگی خودشان را تا زمان اعزام حفظ کنند.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک در مورد دوپینگ کاراته و تکواندو گفت: در کاراته ورزشکار ما مصرف دارو داشته، باید با فدراسیون پزشکی مشورت می‌کرد و این را بارها گفته‌ایم اما متأسفانه با پزشک شخصی خودش صحبت کرده و آنها هم اطلاعی نداشتند. دارویی که او استفاده کرده جزو داروهایی است که دوپینگ محسوب می‌شوند.

وی افزود: در مورد تکواندو هم این رشته به صورت رسمی در المپیک نیست. تکواندو تیمی به صورت آزمایشی است که در دهکده المپیک و همچنین سالن‌های مسابقات حضور ندارند. مربوط به کاروان اعزامی و داخل کاروان ما نیستند.

سجادی با بیان اینکه نگرانی ما بابت کاراته است، عنوان کرد: متأسفانه عسگری دوپینگ کرده، البته فدراسیون کاراته با ارسال نامه درخواست تجدیدنظر داشته چون این اتفاق سهوی بوده، آنها هم گفته‌اند در این هفته بررسی می‌کنند و پاسخ می‌دهند. برای این مسأله وکیل گرفته‌اند اما دوپینگ سهوی و عمدی ندارد، سهوی هم باشد آن دارو باید با دز مشخصی مصرف شود اما متأسفانه او و پزشک معالجش اطلاعی نداشتند.

سرپرست کاروان المپیک کشورمان در مورد زمان اعزام تیم‌ها اظهار داشت: روز ۲۶ تیر تیم‌های شمشیربازی، تیراندازی، تیروکمان و والیبال اعزام اول هستند. روز ۲۷ هم اعزام داریم و بسکتبال و دوچرخه سواری تیم‌های بعدی هستند. تا هشتم مرداد اعزام داریم که کشتی و کاراته جزو آخرین تیم‌ها هستند. از آن طرف هم بازگشت تیم‌ها ۴ مرداد شروع می‌شود و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

وی در گفتگو با تهران ورزشی در خصوص اینکه آیا شانس دیگری برای کسب سهمیه داریم، گفت: خیلی شانس دیگری نداریم. در دوومیدانی و بدمینتون سهمیه گرفتیم.

سجادی در پاسخ به این سؤال که آیا یک سهمیه دیگر پیرجهان قطعی می‌شود، عنوان کرد: سهمیه پیرجهان قطعی شده و فرزانه فصیحی هم سهمیه گرفت.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک در مورد مسائل مالی تیم‌های اعزامی به المپیک اظهار داشت: هم در سال گذشته و هم امسال مشکل مالی نداشتیم. سازمان برنامه و بودجه همکاری نزدیکی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشت. به موقع هم همه اعتبارات را به فدراسیون‌ها ابلاغ کردیم.

وی در مورد اینکه آیا امیدی به احسان حدادی وجود دارد، افزود: نمی‌دانم. به هر حال مسابقه است و او نیز مصدومیت دارد. امیدواریم خوب شود و حضور خوبی داشته باشد.

سجادی در مورد استعفای دبیر فدراسیون کاراته و ورود کمیته ملی المپیک به این ماجرا، گفت: هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک صحبت کردند، مشکل حل شد. هروی هم مشغول به کار است.

۲۵۶ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی