شرکت ویرجین گلکتیک اولین خط گردشگری فضایی را راه‌اندازی می‌کند

به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، «ویرجین گلکتیک» که یک شرکت انگلیسی و یکی از شرکت‌های پیشتاز در صنایع گردشگری فضایی است، اعلام کرد که پروانه FAA به این شرکت اجازه می دهد تا اولین پرواز آزمایشی کاملا خدمه دار خود را تابستان امسال انجام دهد.

ویرجین گلکتیک اعلام کرد که اداره هواپیمایی دولت فدرال، «بازبینی گسترده» داده های آخرین پرواز آزمایشی این شرکت را در ماه مه (اردیبهشت- خرداد ۱۴۰۰) به پایان رسانده و نتیجه گرفته است که فضاپیمای این شرکت در تمام اهداف پروازی عملکرد خوبی داشته است.

پرواز آزمایشی ۲۲ مه (اول خرداد) سومین پرواز فضایی خدمه دار این شرکت و اولین پرواز از «فرودگاه فضایی نیومکزیکو» شرکت ویرجین بود. این پرواز به سرعت ۳ ماخ و ارتفاع ۵۵ مایل یا تقریباً ۳۰۰ هزار فوت رسید. پروازهای عادی تجاری معمولاً بالاتر از ۳۵ هزار فوت پرواز نمی کنند.

«مایکل گلونایزر» مدیر عامل شرکت «ویرجین گلکتیک» روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: از نتایج آخرین پرواز آزمایشی خود که به اهداف بیان شده در آزمایش پرواز رسیده است، فوق العاده خوشحال هستیم. این پرواز بدون نقص انجام شد و نتایج این آزمایش ایمنی و ظرافت سیستم پرواز را نشان می دهد.

گلونایزر گفت: مجوز FAA به شرکت ویرجین گلکتیک اجازه می دهد که تابستان امسال اولین پرواز آزمایشی خدمه دار خود را انجام دهد. هنوز تاریخی برای این پرواز اعلام نشده است.

این تاییدیه برای شرکت «ویرجین گلکتیک» تنها دو هفته پس از آن صورت گرفت که «جف بزوس» بنیانگذار شرکت « بلو اوریجین» اعلام کرد که وی در پرواز فضایی شرکت خود در روز ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) حضور خواهد داشت.

این اولین پرواز فضایی مسافربری شرکت «بلو اوریجین» خواهد بود. در این پرواز، فضاپیمای «نیوشیپرد» شرکت بلو اوریجین از فرودگاه فضایی این شرکت در نزدیکی «ون هورن» در تگزاس در حدود ۱۲۰ مایلی جنوب شرقی «ال پاسو» به فضا می رود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی