اسامی ۱۰ دانشگاه برگزیده کشور در همانندجویی پایان‌نامه اعلام شد

این پژوهشگاه امروز – شنبه – در گزارشی اسامی دانشگاه‌های برگزیده در همانندجویی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پیشنهاده‌ها  (پروپوزال) در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

بر پایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیأت وزیران) همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

برای انجام این قانون، ایرانداک سامانه «همانندجو» را در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن بیش از ۳۷۰ هزار پارسا(پایان نامه و رساله)، ۸۸ هزار پیشنهاده و ۲۶۵ هزار مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور گذاشته است که اکنون نزدیک به ۴۲ هزار استاد و بیش از ۱۹۵ هزار دانشجو در آن عضو هستند.

در میان مؤسسه‌های عضو این سامانه، دانشگاه فردوسی مشهد، تهران و دانشگاه خوارزمی رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به دست آورده‌اند. سایر رتبه ها به دانشگاه های شیراز، محقق اردبیلی، علامه طباطبایی، شهید چمران اهواز، تربیت مدرس، مازندران و اصفهان رسید.

در میان نشریه‌های علمی عضو این سامانه، نشریه فقه و مبانی حقوق اسلامی، نشریه‌های دانشگاه جامع امام حسین (ع) و نشریه پژوهش‌های کاربردی روان‌شناختی رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی و همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی در هنر معماری و عمران، کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه شیراز همچنین کنگره ملی مهندسی عمرانِ دانشگاه صنعتی سهند نیز در میان همایش‌های عضو سامانه، بالاترین رتبه همانندجویی را در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به دست آورده‌اند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی