هشدار کم‌آبی در تابستان امسال/ آب جیره‌بندی می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از صداوسیما، حمیدرضا کشفی اظهار کرد: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و از طرف سازمان برنامه و بودجه نیز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت خشکسالی اختصاص داده شد تا در شهرها و روستاهایی که قبلاً طرح آبرسانی تعریف شده بود این اعتبار هزینه شود.

وی با اشاره به همزمانی افزایش دمای بی سابقه و گرمای زودرس که به دنبال آن استفاده از وسایل سرمایشی آغاز شد و همچنین شیوع بیماری کرونا که شستشوهای الزامی به همراه دارد گفت: تاکنون قطعی یا جیره بندی آب برنامه ریزی شده اعمال نشده، اما به دلیل مدیریت شبکه، مشترکان با کاهش فشار شبکه آب روبرو شدند.

هشدار کم‌آبی در تابستان امسال/ آب جیره‌بندی می‌شود؟

کشفی افزود: برای تانکرهای سیار نیز در جستجوی اعتباراتی هستیم و تلاش می‌کنیم با بخش خصوصی قراردادهایی منعقد کنیم تا در جاهایی که دسترسی به آب پایدار ندارند از آبرسانی سیار استفاده شود و یا در حوضه‌هایی که از منابع آب مشترک در بخش شرب و صنعت استفاده می‌کنند به دنبال جایگزینی پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف صنعتی هستیم تا بار آب شرب کمتر شود، زیرا اولویت تأمین آب شرب است.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌های سال اخیر گفت: در برخی مناطق مثل حوضه آبریز شرقی کشور کاهش بارش بیشتر بود به نحوی که ورودی آب به بسیاری از منابع آبی در شرق کشور صفر است و شرایط را خاص و ویژه کرده است.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مدیریت آبفای کشور تاکید کرد: همکاران تأمین و توزیع آب تا پایان تابستان به صورت آماده باش هستند و تلاش می‌کنند که مشکلات را به حداقل برسانند و مسئولان آب نیز هر روز جلسات رصد و پایش آب کشور را برگزار و شهرها و روستاها را بررسی می‌کنند.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی