بررسی و نگاه کلی به لکسوس IS مدل 2019

به لطف تنوع بالا در موتور و سیستم های تعلیق انتخابی، لکسوس IS مدل ۲۰۱۹ می تواند خودرویی راحت با سواری نرم یا خودرویی اسپرت باشد. طراحی این خودرو نشان گر سرعت بالای آن است؛ درواقع این طراحی خیلی بیشتر از سرعت واقعی لکسوس IS جذاب بوده اما در هنگام حرکت، شاسی بی نظیر لکسوس مهر تاییدی بر رانندگی لوکس و اسپرت این خودرو خواهد بود. کسانی که طرفدار طراحی لکسوس هستند، با دیدن انواع تجهیزات کمکی و پیشرفته استاندارد این خودرو در کنار گزینه های مختلف قوای محرکه، لذت خواهند برد. مدل پایه و دیفرانسیل عقب لکسوس IS از پیشرانه ی ۴ سیلندر توبوشارژ استفاده می کند و مدل های V6 با سیستم دو دیفرانسیل در دسترس هستند. پکیج آپشن F Sport شامل تغییراتی کوچک در طراحی بدنه و افزایش عملکرد فنی می شود. لکسوس IS می تواند سریعتر و با سیستم اطلاعات و سرگرمی بهتری تولید شود، اما طراحی جذاب و سواری لذت بخشَش، این خودرو را گزینه ای قابل انتخاب در کلاس سدان های لوکس می کند.

تغییرات مدل ۲۰۱۹ لکسوس IS

سری IS لکسوس در مدل تولیدی سال ۲۰۱۹ تغییرات زیادی نکرده است. مدل IS300 دیفراسیل عقب، از تنظیمات جدید ECU بهره می برد و متخصصان لکسوس ادعا می کنند که ECU جدید، حساسیت و پاسخگویی توربوشارژر و دریچه گاز را بهبود داده و به تعویض دنده سریعتر در گیربکس اتوماتیک کمک کرده است. تمام تیپ های لکسوس IS مدل 2019 درمقایسه با سال های گذشته با آپشن های بیشتری عرضه می شوند؛ چراغ های جلو با روشنایی سه گانه و ریموت Lexus Enform از آپشن های جدید مدل ۲۰۱۹ شمرده می شوند. با سیستم Lexus Enform، قابلیت سازگاری خودرو با السکای آمازون و ساعت های هوشمند پرفروش بازار فراهم شده است. تغییر دیگر هم رنگ جدید نقره ای متالیک بوده که جایگزین رنگ Liquid Platium محسوب می شود.

لکسوس IS به لطف طراحی جذابش، در کلاس سدان های لوکس جلب توجه می کند؛ اما گاهی اوقات برای مطرح شدن بیشتر، باید مشخصات فنی قابل توجه تری هم داشت. مدل IS350 دقیقا این ویژگی را دارد؛ لکسوس IS350 مدل ۲۰۱۹ به پیشرانه ۳۱۱ اسب بخاری V6 مجهز بوده که از مدل تمام چرخ محرک IS300 قدرتمندتر است (IS300 تمام چرخ محرک از موتور V6 تا ۲۶۰ اسب بخار قدرت می گیرد). آپشن تیپ F Sport در تمام مدل های لکسوس IS وجود دارد؛ در این نسخه، علاوه بر تغییر اندک طراحی بدنه، امکاناتی مثل گرمکن و سردکن صندلی های جلو، پنل دیجیتال پشت فرمان، دمپرهای انطباقی (تنها در مدل IS350) و تنظیمات اسپرت سیستم تعلیق هم وجود دارد.

موتور، گیربکس و عملکرد فنی لکسوس IS مدل ۲۰۱۹

چند نوع قوای محرکه در مدل های ۲۰۱۹ لکسوس IS وجود دارد که ترکیب مشخص موتور و گیربکس هستند و نمی توان بین یک گیربکس با موتور خاص انتخاب سفارشی داشت. موتورها شامل ۴ سیلندر توربوشارژ و دو نمونه V6 با گیربکس های ۶ یا ۸ سرعته اتوماتیک هستند. متاسفانه حتی قدرتمندترین مدل V6 لکسوس IS هم در مقایسه با خودروهای رقیب با قدرت کمتر که به گیربکس دستی هم مجهز هستند، سرعت کمتری دارد. با این حال مدل دیفرانسیل عقب IS350 که حتی از ضعیف ترین خودروی رقیبش هم قدرت کمتری دارد، از نسخه ۴ سیلندر سری IS سرزنده تر است. این مدل حدود نیم ثانیه از تیپ ۴ سیلندر شتاب گیری سریع تری دارد؛‌ گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با پدال های تعویض دنده پشت فرمان هم به رانندگی اسپرت کمک کرده است.

آپشن تیپ F Sport برخلاف نگرانی ها، هندلینگ خودرو را بدون ایجاد نقطه ضعف بهتر می کند. F Sport در تمام مدل های IS عرضه می شود و تنظیمات اسپرت سیستم تعلیق به همراه رینگ های ۱۸ اینچی را دراختیار خریدار می گذارد. F Sport در مدل IS350 دمپرهای انطباقی و حالت های رانندگی Sport S و Sport S + هم به خودرو اضافه می کند. علاوه بر شاسی مقاوم که به خوبی بین رانندگی اسپرت و آرام تعادل برقرار می کند، فرمان دقیق را باید ویژگی برجسته ی دیگر لکسوس IS جدید دانست. ترکیب این دو ویژگی و عملکرد عالی باعث می شود که حتی رانندگی با مدل ۴ سیلندر که قدرت کمتری دارد هم لذت بخش باشد. ترمزگیری در مدل ۴ سیلندر قابل قبول است؛ البته در تست های متوالی ترمزگیری، هر دو مدل ۴ سیلندر و IS350 با مشکل ضعیف شدن ترمز مواجه شدند. پس از چندبار ترمزگیری شدید در تست وب سایت CarandDriver، پدال ترمز حالت نرم تری پیدا کرد.

مصرف سوخت لکسوس IS مدل ۲۰۱۹

براساس ارقام موجود در گزارش EPA آمریکا و آزمایش وب سایت CarandDriver، به نظر می رسد که در لکسوس IS طراحی زیبا از مصرف سوخت پایین، اولویت مهم تری دارد. مصرف سوخت لکسوس IS در مقایسه با خودروهای رقیب بیشتر بوده و در تست میدانی هم عملکرد درخشانی نداشته است. مدل آزمایش شده لکسوس IS350 حدود ۲ مایل بر گالن مصرف سوخت کمتری از اعداد اعلام شده ی EPA داشت؛ اما در مقابل مصرف سوخت مدل ۴ سیلندر حدود ۱ مایل بر گالن بیشتر از ارقام EPA بود.

فضای داخلی، سیستم اطلاعات و سرگرمی و صندوق عقب لکسوس IS مدل ۲۰۱۹

فضای جادار و روکش های باکیفیت صندلی ها، بخش جلویی فضای داخلی لکسوس IS را مثل کابین خلبانی کرده است. متریال های نرم و باکیفیت، تزئینات آلومینیومی و مونتاژ عالی پنل ها و قطعات نشان دهنده ی کیفیت ساخت بالای لکسوس هستند. با اینکه کیفیت ساخت متریال بالا بوده و آپشن پنل دیجیتال پشت فرمان هم عالی است، اما طراحی داشبورد قدیمی به نظر می رسد و فضای پای سرنشینان عقب هم در خودروهای رقیب بیشتر است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی استاندارد لکسوس شامل نمایشگر مرکزی ۷ اینچی و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو است. کنترل این سیستم با دکمه چرخان مرکزی انجام می شود و نمونه ی لمسی آن در مدل های گران تر از تیپ پایه یا گزینه های آپشن قرار دارد. با انتخاب پکیج آپشن، نمایشگر مرکزی ۱۰.۳ اینچی، راهیاب ماهواره ای و سیستم صوتی Mark Levinson با ۱۵ بلندگو و ۸۳۵ وات توان روی خودرو نصب می شود. نمایشگر بزرگ تر وضوح تصویر بالاتری دارد و طرح های گرافیکی آن هم مدرن تر است؛ با اینکه حساسیت لمسی این نمایشگر تقریبا مناسب است، اما اپل کارپلی و اندروید اتو در آن وجود نداشته و صفحه لمسی کنسول مرکزی هم عملکرد خوبی ندارد.

لکسوس IS صندوق عقب بزرگی ندارد و صندلی های ردیف دوم هم کاملا خوابانده نمی شوند، بنابراین این خودرو برای بارگیری چندان مناسب نیست. با وجود صندوق عقب کوچک، اما در لکسوس IS مثل خودروهای رقیب می توان پنج چمدان مسافرتی قرار داد. صندلی های عقب را می توان با دستگیره ای که در صندوق قرار دارد کمی خواباند؛ اما حتی وقتی که صندلی ها هم خوابانده شده باشند، فضای لازم برای بارگیری به اندازه چهار چمدان مسافرتی از بی ام و 330i و آئودی A4 کمتر است. علاوه بر این، راننده و سرنشین جلو هم فضای لازم برای قراردادن لوازم کوچک دراختیار ندارند.

2121

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی