شیلنگ سیلیکونی نسوز

شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی محصولی با عملکرد بالا است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سیلیکون از واکنش سیلیکون با متیل کلراید و تصفیه بیشتر با آب برای حذف اتمهای کلر تولید می شود. این واکنش ها، پلیمری تولید می کنند که در برابر درجه حرارت بالا و پایین مقاوم است و آن را برای استفاده در صنایع پزشکی و بهداشتی ایده آل می کند. شیلنگ سیلیکونی نسوز انعطاف پذیر بوده و در برابر رطوبت، مواد شیمیایی، گرما، سرما و اشعه ماورا بنفش مقاوم است.

شیلنگ های سیلیکونی به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردشان، در بسیاری از صنایع مانند داروسازی، آزمایشگاهی، پزشکی، غذایی، ماشین سازی، ساخت و ساز، صنایع برق و در بسیاری از بخشهای دیگر به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی شلنگ‌ سیلیکونی نسوز به ترکیب آنها بستگی دارد. از آنجا که تولیدکنندگان تنوع زیادی از انواع شلنگ های سیلیکونی را ارائه می دهند، امکان مطابقت مشخصات این شلنگ ها، با شرایط و انتظارات مشتری وجود دارد.

شیلنگ سیلیکونی چیست؟

شیلنگ سیلیکونی نسوز از پلیمر سیلیکون 100% خالص ساخته شده است. شیلنگ های سیلیکون یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت فرآوری با خلوص بالا است، زیرا شیلنگ ها بسیار انعطاف پذیر، مقاوم در برابر انقباض و پارگی هستند و انتخاب خوبی برای استفاده با پمپ های پریستالتیک است.

ویژگی های شیلنگ سیلیکونی نسوز

  • مقاومت در برابر دمای پایین و بالا
  • مقاومت خوب در برابر اکسیداسیون
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت در برابر پارگی
  • مقاومت عالی در برابر اشعه مادون قرمز، اشعه ماورا بنفش، UV و شرایط آب و هوایی
  • مقاومت در برابر بخار فشار کم تا 3 اتمسفر
  • عدم مقاومت در برابر اسیدهای غلیظ، مواد قلیایی، محصولات پتروشیمی با محتوای معطر

شیلینگ سیلیکونی نسوز

مزایای شیلنگ سیلیکونی نسوز

از شیلنگ های سیلیکونی نسوز در کاربرد های مختلف استفاده می شود که خواص بسیاری زیادی نیز دارند که می توان به مصارفی همچون متحمل دمایی از مفی صفر درجه تا مثبت 250 در جه اشاره کرد. در حال حاضر بهترین جایگرین برای شیلینگ انتقال دهنده ی مایعات همین شیلنگ های سیلیکونی نسوز را دانست که نسبت به شیلنگ های معمولی بسیار متفاوت تر و قوی تر می باشند.

موارد کاربرد شیلنگ سیلیکونی

  • شیلنگ سیلیکونی گرید پزشکی
  • شیلنگ های سیلیکونی در پتروشیمی
  • شیلنگ های سیلیکونی در صنایع غذایی
  • شیلنگ سیلیکونی قلیان

انواع شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ های سیلیکونی پزشکی

شیلنگ سیلیکونی آزمایشگاهی معمولا بی رنگ، دارای مقاومت حرارتی  و انعطاف پذیری بالایی هستند. در ساخت این شیلگ ها از هیچگونه مواد سمی بکار نمی رود و به همین علت دارای کاربرد های زیادی در صنعت پزشکی، آزمایشگاه و همچنین صنعت دارویی دارند. از ویژگی های بارز شیلنگ سیلیکونی پزشکی میتوان به مقاومت حرارتی بالا، انعطاف پذیری بالا، عدم استفاده از مواد سمی، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و مقاوم در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد و همچنین در جنس این شیلنگ ها از سیلیکون صددرصد خالص می باشد.

با توجه به خصوصیاتی که شیلنگ های سیلیکونی پزشکی دارند در علم پزشکی از این شیلنگ ها استفاده های زیادی میشود. خصوصیات بارز این شیلنگ استفاده در صنعت پزشکی می باشد و یا حتی شیلنگ های مناسب با قلیان میتوان به شفاف و بدون بو بودن آن اشاره کرد. در ساخت شلینگ های سیلیکونی از هیچگونه مواد سمی استفاده نشده است به همین جهت برای بافت های زنده، مضر و سمی نیستند و حساسیت ایجاد نمی کنند.

شیلنگ سیلیکونی مواد غذایی

شیلنگ های سیلیکونی مواد غذایی با استفاده از سیستم پراکسید هیدروژن یا سیستم پلاتین ، با یا بدون تقویت پارچه ، در صورت لزوم با مارپیچ سیم فولادی تولید می شوند. بسته به لاستیک سیلیکونی و تقویت کننده ، می توانند شفاف باشند. سطح داخلی کاملاً صاف آنها از تجمع ذرات جلوگیری می کند. برای فشار کاری پایین، از بسیار کم (زیر 1 بار) تا بیش از ده بار در نظر گرفته شده است. دمای کار از 60- تا 200 درجه سانتی گراد متغیر است. مناسب برای عقیم سازی (مانند بخار، اتیلن اکسید، اشعه).

بالا بردن طول عمر شیلنگ سیلیکونی

  • شیلنگ سیلیکونی خود را بچرخانید.
  • شیلنگ سیلیکونی خود را به صورت افقی، صاف نگهداری کنید.
  • شیلنگ سیلیکونی خود را از درجه حرارت و رطوبت شدید دور نگه دارید.
  • شیلنگ سیلیکونی را در مناطق تاریک قرار دهید و از نور ماورا UV بنفش و نور مصنوعی جلوگیری کنید.
  • شیلنگ سیلیکونی خود را در سطل های پلاستیکی جامد و کم عمق نگهداری کنید.
  • هرگز شیلنگ خود را آویزان نکنید.

شیلنگ سیلیکونی از کجا بخرم؟

با گسترش گوشی هوشمند و استفاده از اینترنت، خرید حضوری شیلنگ سیلیکونی از رونق افتاده است و اکثرا فروش شیلنگ سیلیکونی غیرحضوری انجام می‌شود. به همین جهت به فروشگاه شیلنگ سیلیکونی که محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه دهد، احتیاج دارید. شما می توانید به کندو هیدرولیک بزرگترین مرجع شیلنگ سیلیکونی و سیلنگ سیلیکونی دیجی کالا به دیجی کالا مراجعه کنید.

شیلنگ سیلیکونی مناسب تقطیر

سوالات متداول

  1. شیلنگ سیلیکونی معمولی برای مصارف پزشکی مناسب هستند؟
    خیر. شیلنگ های سیلیکونی معمولی یک بوی خفیف گازوئیل مانندی دارند که برای مصارف پزشکی مناسب نیستند در واقع شیلنگ های سیلیکونی گرید پزشکی شفاف و بدون بو هستند و برای اینگونه مصارف مناسبند.

  1. برای تقطیر باید از شیلنگ های سیلیکونی معمولی استفاده کرد؟
    خیر. برای اینگونه مصارف نیز باید از شیلنگ های سیلیکونی گرید پزشکی استفاده شود که شفاف و بدون بو هستند و از بو گرفتن محصول شما جلوگیری می‌کنند.

  1. شیلنگ های سیلیکونی برای عبور اسید مناسب هستند؟
    برای عبور اسید های ضعیف بله اما اسید های قوی تر به دلیل خورندگی که زیادی دارند باعث از بین رفتن این شیلنگ ها می‌شوند.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی