انتظار افزایش عرضه نفت اوپک پلاس از اواسط تابستان

 به گزارش اویل پرایس، تحلیلگران و تاجران نفتی انتظار دارند ائتلاف اوپک پلاس هفته آینده تصمیم به پایین آوردن میزان کاهش تولید بگیرد ولی عرضه اضافی نفت از ماه اوت (مرداد ماه) کمتر از کسری عرضه بازار خواهد بود.

 وزرای ائتلاف اوپک پلاس در اول جولای (دهم تیر) دیدار می‌کنند تا در مورد مدیریت عرضه نفت به بازار گفتگو کنند. این اطلاعات در جلسه ماه آوریل تنها طرح‌های قبلی خود را برای افزایش تولید بین ماه‌های مه و جولای تثبیت کردند.

 این ائتلاف تا پایان ماه جولای ۲.۱ میلیون بشکه در روز به بازار نفت دنیا اضافه می‌کند. بازار در حال حاضر منتظر حرکت بعدی اوپک پلاس است و  پیش‌بینی‌ها افزایش بیشتر تولید این ائتلاف را از ماه اوت نشان می‌دهد.

تحلیلگران انتظار افزایش عرضه نفت اوپک پلاس را از اواسط تابستان دارند

از ۱۵ تحلیلگری که بلومبرگ از آنها نظرسنجی کرده ۱۳ تحلیلگر انتظار افزایش حدود ۵۱۰ هزار بشکه ای تولید اوپک پلاس را از ماه اوت دارد. این رقم تنها یک چهارم کسری عرضه نفت است که برای ماه اوت پیش‌بینی شده است.

 بسیاری عقیده دارند اتلاف اوپک پلاس عجله‌ای برای افزایش بالای تولید ندارد. عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان هم بر محتاط بودن در افزایش زود هنگام عرضه تاکید کرده است. ولی اظهار نظرهای اخیر وی نشان از افزایش تولید اوپک پلاس است.

وی در کنفرانسی اظهار داشت: «ما وظیفه مهارت تورم را هم داریم بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم نفت کافی در بازار وجود دارد».

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی