درمان سرطان سینه در راز جراحی

با پیشرفت علم و تکنولوژی های درمانی پزشکی می توان گفت امروزه در خصوص روش های درمانی خبرهای بسیار خوبی وجود دارد و نتیجه های بدست امده حاکی از ان می باشد که در سالهای اخیر به دلیل تشخیص بسیار زود و شروع فرآیند درمان ، افزایش راههای درمانی و موارد درمان شده و بهبود یافته سرطان سینه بیش از پیش به چشم می خورد. این خبر می تواند بسیار خوشحال کننده باشد، زیرا سرطان سینه در گذشته یکی از شایع ترین نوع سرطان برای زنان به شمار می رفت و افراد بسیار زیادی را درگیر می کرد. اگرچه با آگاهی روز افزون افراد از این بیماری ، غربالگری ،چکاب های سالیانه و مراجعه به موقع به پزشکان این مساله تا حدود بسیار زیادی تحت کنترل قرار گرفته است. البته مطالعه مقالات در این مورد نیز  بسیار موثر و کاربردی می باشد. به طور مثال سایت راز جراحی دارای مقالات در این زمینه می باشد و می توانید از طریق آن بسیار اطلاعات مفیدی را کسب کنید و در مورد آگاهی از پیشگیری از سرطان سینه و راههای درمان بسیار بیشتر بدانید.

سرطان سینه

سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان به شمار می رود سرطان پستان  نوعی سرطان است که در سلول های سینه به طور معمول باعث می شود که این سلولهای سرطانی در غده شیری یا کانال های پستان تشکیل شود. سلولهای سرطانی در صورتی که ایجاد شوند خیلی سریع رشد می کنند و حتی می توانند باعث از بین بردن بافت سالم سینه نیز شود.

روش های درمان سرطان سینه

روش های بسیار گوناگونی برای درمان سرطان سینه وجود دارد که روز به روز درحال پیشرفت می باشد و در صورتی که شناسایی به موقع انجام شود می توان به درمان کامل و برطرف شدن و از بین رفتن سلولهای سرطانی بسیار امیدوار بود. این که چه تکنیک درمانی برای افراد مناسب تر می باشد کاملا بستگی به نظر پزشک دارد نتایج آزمایشات و این موضوع که چقدر سرطان در تمامی نواحی بدن پخش شده است .معمولا پزشک برنامه های درمانی خاصی را برای هر فرد تنظیم می کند و تکنیک های یکسان برای همه اشخاص به کار برده نمی شود و اگرچه گاهی اوقات پزشک از مجموعی از تکنیک ها در کنار هم استفاده می کند.

البته این تکنیک های درمانی به دو دسته سیستمیک (عمومی) و موضعی تقسیم می شوند.

درمان های عمومی شامل شیمی درمانی ،هورمون درمانی ،درمان هدفمند و ایمنوتراپی را شامل می شود.

اما از سوی دیگر درمانهای موضعی شامل تکنیک جراحی و رادیوتراپی می شود.

شیمی درمانی

حتما این نام به گوشتان خورده است . در این متد درمانی از داروهایی استفاده می شود که قادر به هدف قراردان و تخریب سلوهای سرطانی می باشند

گاهی اوقات داروها به صورت قرص و گاهی نیز از طریق تزریق به بدن افراد وارد می شود. شیمی درمانی دارای عوارض بسیار زیادی نظیر ریزش مو،کاهش اشتها ،تهوع و غیره می باشد.

هورمون درمانی

در صورتی که سرطان سینه نسبت به هورمون ها حساس باشد ممکن است هورمون تراپی برای اشخاص تجویز شود تا از رشد بی رویه تستسترون و پروژسترون که باعث رشد سلولهای سرطانی سینه می شود جلوگیری کند.

پرتو درمانی

در درمان سرطان پستان ها نوع دیگری از روش های جراحی وجود دارد که با استفاده از تابش پرتوها قوی به سمت سلولهای سرطانی تابیده می شوند و سلولهاس سرطانی را می کشند این تکنیک را برای سلولهای سرطانی که متازساز کرده است و در بافت های دیگر نیز پخش شده است استفاده می کنند.

ایمنوتراپی

نوعی از روش های درمانی می باشد که از قدرت سیستم ایمنی بدن خود شما برای هدف گرفتن و حمله به سلولهای سرطانی به کار می رود.

ماستکتومی

در این تکنیک برای درمان سرطان پستان ها کلیه پستان را برداشته و خارج می کند البته به غدد لنفاوی کاری ندارند و به ان دست نمی زنند.

لوپمیکتومی

این نوع جراحی نیز قادر به برداشتن سینه ها می باشد اما تفاوتی که در این روش نسبت به روش بالا وجود دارد این می باشد که طی این روش جراح قسمتی از سینه ها و بافت ها را بر می گیرد. گاهی اوقات از این تکنیک برای افرادی که قادر به تحمل اشعه ایکس نمی باشند بهره می جویند.

انکوپلاستی

این روش درمانی قادر است که سینه ها را به طور کامل حفظ کند و هیچ ناحیه ای از سینه را جهت درمان و جلوگیری از پیشروی سلولهای سرطانی بر نمی دارد.

ترمیم سینه بعد از سرطان پستان

گاهی اوقات در مراحل درمانی پزشک و تیم پزشکی متوحه میزان بسیار بالای پخش شدن بیماری نیاز به برداشتن بخشی یا تمامی قسمت های سینه وجود دارد .این موضوع البته قابل رفع شدن است زیرا با پیشرفت روز افزون علم برطرف کردن مشکلاتی از این قبیل دیگر یک رویا تلقی نمی شود. باز سازی سینه ها با کمک گرفتن از پروتز سینه این روزا یک روش زبیایی بسیار پرطرفدار برای بدست آوردن ظاهری بسیار طبیعی به طور مجدد در سینه ها به شمار می رود و شکل آنها را ترمیم خواهد کرد. در نظر داشته باشید که بازسازی و ترمیم سینه ها با قرار دادن پروتز سینه در بافت آن ناحیه ظاهری طبیعی و خوب به جای سینه از دست رفته می باشد و نمی تواند عملکرد هایی نظیر شیردهی را مجددا در افراد تجدید کند.

نتیجه

تشخیص سرطان سینه می تواند ترسناک ، نامید کننده و اذیت کننده باشد.در صورتی که شما یا یکی از اعضای خانواده تان درگیر این بیماری شده اید می توانید از منابعی که به عنوان راهنما برایتان وجود دارد کمک بگیرید انچه امروز در این مقاله گفته شد توضیح بسیار متخصر و کوتاهی در خصوص روش های درمان در سرطان سینه بود و برای کسب اطلاعات مفید و البته جامع نیاز است که به مقالات سایت راز جراحی در این خصوص مراجعه کنید در طی این مقالات مطالبی به عنوان راهنما برای شما وجوددارد که خواندن آن بسیار سودمند است.در مورد برنامه درمانی خود واقع بین باشید و مثبت نگری خود را از دست ندهید و در این خصوص می توانید با افرادی که تمامی این مراحل را پشت سر گذاشته اند گفتگو کنید.

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی