موزه مدرسه ماندگار البرز تا پایان دولت دوازدهم مرمت می‌شود

به گزارش ایرنا از  وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه با حضور در دبیرستان ماندگار البرز و در جریان بازدید از پروژه عمرانی «مرمت و بازسازی موزه، مدرسه البرز»، اظهار داشت: طرح مرمت و بازسازی «موزه، مدرسه البرز»، در جهت تقویت و پویایی بیشتر مدرسه ماندگار البرز، برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت کار مرمت این موزه نسبت به مرحله قبل، به نظر می‌رسد تا قبل از پایان فعالیت دولت، جمع‌بندی شده و عملیات مرمت موزه مدرسه ماندگار البرز به پایان برسد، هدف از انجام این پروژه، حمایت از دبیرستان ماندگار البرز، به‌عنوان یکی از افتخارات فضاهای آموزشی کشور است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل پایداری مدارس ماندگار، حفظ کارکرد قبلی آن‌ها است، تصریح کرد: مدرسه البرز باید کارکرد آموزشی داشته باشد و در کنار کارکرد آموزشی، دانش‌آموزان استان‌ها و مدارس دیگر بتوانند از فضای این مدرسه بازدید کنند.

حاجی میرزایی با حضور در دبیرستان ماندگار البرز، از بخش‌های مختلف پروژه ساخت «موزه، مدرسه البرز» بازدید کرد و از نزدیک در روند جریان مرمت و بازسازی این بنای ماندگار قرار گرفت.

ساختمان «موزه مدرسه ماندگار البرز»، ساختمانی با قدمت بیش از ۱۴۰ سال است که تا سال گذشته به‌ صورت متروکه در مدرسه البرز واقع‌ شده بود و اکنون به دستور وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، احیا و ۷۰ درصد کارهای مرمت و عمرانی آن انجام و باقی کارها در دست اقدام است.

دبیرستان البرز یکی از مراکز آموزشی معتبر و قدیمی شهر تهران است.  دبیرستان البرز بعد از دارالفنون به عنوان یکی از نهادهای آموزشی پرافتخار مطرح است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی