ورود محصولات زیستی ایران به بازار شرق آفریقا

این کار با همکاری یک شرکت صادراتی و دفتر تخصصی صادرات محصولات زیست‌فناورانه ایرانی در منطقه شرق آفریقا که محل آن در شهر کامپالای کشور اوگاندا است  انجام شده است.

این دفتر به صورت تخصصی در زمینه «انواع نهاده‌های کشاورزی»، «محصولات پروبیوتیک انسانی و دامی»، «انواع مکمل‌های غذایی دامی»، «محصولات دارویی»، «کیت‌های تشخیصی» و «تجهیزات» فعالیت می‌کند.

برای اجرایی شدن این کار در مرحله نخست از طریق ایجاد یک مزرعه نمونه به وسعت ۱۰ هکتار و با استفاده از انواع کود و بذر هشت  شرکت ایرانی، بازاریابی و تست محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حال پیگیری و انجام است.

در مرحله بعد نیز محصولات ۱۰ شرکت دیگر با محوریت «مکمل‌های دامی» و «پروبیوتیک‌های انسانی» انتخاب شده است تا پس از بازاریابی و تست محصولات، به بازار این منطقه وارد شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد دفاتر تخصصی خارجی در دیگر کشورها اقدامی است که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان زیستی در بازارهای بین‌المللی اجرایی کرده است. قرار بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ دفاتر تخصصی در دیگر کشورها نیز ایجاد شود.

اوگاندا با داشتن ذخائر ارزشمند طبیعی، اراضی بسیار حاصلخیز، ثبات قابل ملاحظه سیاسی و رشد اقتصادی مداوم یکی از کشورهای شش گانه هدف جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه مناسبات اقتصادی با قاره آفریقا به شمار می رود و به همین دلیل این کشور به عنوان دومین مقصد محصولات زیستی دانش بنیان ایرانی انتخاب شده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی