یک کارشناس بازار سرمایه: پول‌های پارک شده در حال بازگشت به بورس هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید اسدی، حقوقدان و کارشناس بازار سرمایه در کلاب‌هاوس تخصصی خبرآنلاین در خصوص اینکه بورس در دولت رییسی به کدام سو می‌رود؟ سبزپوشی این روزهای شاخص را نشانه افزایش اعتماد به دولت منتخب دانست و گفت:مهمترین عامل سبزپوشی بورس افزایش اعتماد نسبت به امنیت سرمایه گذاری است . او با اشاره به اینکه بازار سرمایه بازار ترسویی است، گفت: سیگنال واکنش‌های سیاسی نسبت به حضور شخصی مثل اقای رییسی مثبت است و دلالت بر امنیت بازار سرمایه دارد .

اسدی افرود: حضور ایشان در قوه مجریه این پالس مثبت را به سرمایه‌گذاران داده است و در نتیجه سرمایه‌گذارانی که پول‌های پارک شده دارند، پول را وارد بازار سرمایه می کنند .

این کارشناس با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بازار گفت:  قانون بورس اوراق بهادار ۱۶ سال است تغییر نکرده اما ماهیت بازار تغییر بسیاری کرده است. نگارندگان شاید فکر نمی‌کردند اقتصاد در این مدت کوتاه یعنی ۱۶ سال با این تحول روبرو شود و در نتیجه امروز نیازمند اصلاحات جدی در این قانون هستیم .

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: در قانون بازار اوراق بهادار، نقش تنظیم گری را نهادهای رگولاتور ایفا می‌کنند اما در برخورد با جرایم از همان سیستم کیفری و مجازات حبس و جریمه استفاده می‌شود که جای اشکال است.

۲۲۳۲۲۳

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی