شاهین چراغی: دو عامل مهم سبب سبزپوشی بورس در روزهای اخیر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای این نشست، محمد مهاجری، روزنامه‌نگار با اشاره به اینکه اتفاقات مهمی در یک سال گذشته در بورس اوراق بهادار رخ داد، تاکید کرد: وعده دولت در خصوص امن بودن سرمایه‌گذاری در بورس به نوعی از سوی برخی تضمین سرمایه‌گذاری در بورس تلقی شد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و ریزش شاخص بورس در ماه‌های گذشته اتفاقات تلخی را در عرصه اقتصاد و اجتماع ایران رقم زد.

 وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از سرمایه‌گذاران در این بازار متضرر شدند، گفت: همه این اتفاقات سبب شد کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به استناد آنچه در بورس گذشت به دولت حمله کنند و حتی کار بدان جا رسید که برخی، کاهش مشارکت در انتخابات را نیز به موضوع ریزش شاخص بورس و متضرر شدن سرمایه‌گذاران ربط دادند.

وی با این مقدمه چنین نتیجه گرفت که افکار عمومی این سئوال مهم را دارد که آیا در دولت سیزدهم این زخم التیام می‌یابد و فضای بورس ترمیم می‌شود یا با خیر.

شاهین چراغی، کارشناس بازار سرمایه که سابقه عضویت در شورای عالی بورس را در کارناه خود دارد، در این نشست با اشاره به بهوبد وضعیت شاخص بازار سرمایه در روزهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد:من حس می‌کنم بازار سرمایه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در روزهای اخیر نیز با سبزپوشی شاخص روبرو هستیم که به ظرم ریشه در همین تحولات سیاسی دارد.

وی گفت: من فکر می‌کنم مردم معتقدند یک تیم واحد و منسجم اقتصادی در دولت آینده حضور خواهند داشت.  البته اینکه چه افرادی برای حضور در کابینه انتخاب می‌شوند در رده دوم اهمیت قرار دارد و در مرحله اول مردم معتقدند یکدستی حاصل شده است.

وی افزود: البته بخشی از اتفاقی که در سال گذشته رخ داد ناشی از همین عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت مستقر بود که ضربه زیادی به بورس زد.

او در توضیح این مطلب ادامه داد: عدم توافق بین وزرا، وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی همه سهامداران را متضرر کرد و امیدوارم در دولت آینده این مشکل برطرف شود. وی با تاکید بر اینکه انتظار دارم روزهای بهتری برای بازار سرمایه در راه باشد، گفت: البته گزارش‌های منتشره در خصوص وضعیت سود شرکت‌ها نیز در این سبزپوشی بی‌تاثیر نبود.

وی ادامه داد: به فصل مجامع نزدیک می‌شویم و مثبت بودن گزارش‌های شرکت‌ها شاخص را در شرایط مطلوب‌تر قرار داده است.به گفته وی به این ترتیب دو عامل مهم یعنی برداشت مردم از منسجم بودن تیمی که روی کار می‌آید و گزارش های مناسب شرکت‌ها در کثبت بودن شاخص بورس تاثیر گذاشته است.

۲۲۳۲۲۳

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی