مشکلات ناشی از تحریم در صنعت به دست مهندسین ایرانی حل شد!

پس از پیروزی انقلاب دشمنان قسم خورده ایران در راسستای اهداف خصمانه خود تحریم های به بهانه مختلف برای ایران از طریق شرکت های خود و یا شرکت های تحت استعمارشون اعمال میکردند. در گزارشی از مرکز تحقیقات کنگره امده است  که دولت امرکا تحریم های اقتصادی علیه ایران را برای تغییر رفتارآن اعمال می کند همچنین این مرکز خاطر نشان کرد ه تحریم های از سال 2015 پس از ورود ایران به توافق هسته ای خودش را نشان داده ولی تا کنون تغییری در رفتاری های سیاسی ایران تاثیری نداشته است

یکی از این تحریم ها تحریم های صنعتی بود که بابهانه   کمک صنعت ایران به غنی سازی انرژی  اتمی بود.تحریم صنعتی شامل قطعاتی صنعتی از نفت و گاز تا  قطعات صنعتی جرثقیل سقفی بود که توسط شرکت های امریکایی یا خارج از امریکلا که سهامداران امریکایی داشت شکل گرفته بود  تحت نظر امریکا بود انجام شده  و همچنین خیلی از قطعات دگیر هم  با افزایش قیت دلار هزینه حمل این قطعات  دیگر به صرفه نبود .

تحریم بالابرسقفی

با شروع تحریم از سوی کشورامریکا ، برخی از شرکت های المانی و فنلاندی  تحریم بالابر را شروع کردند ولی شرکت های ایرانی شروع به مهندسی معکوس کردن  بالابر های صنعتی شدند و از این رو بالابر های کاملا ایرانی با کیفیت مناسب تولید و روان بازار شد و همین باعث شد که شرکت های داخلی هم علاوه بر تولید بالابر قطعات یدکی آن هم به تولید انبوه برساند که علاوه بر عدم نیاز به بالابر های خارجی  دیگر در صورتی خرابی قطعات یدکی هم از اخل کشور تامین شود.یکی از شرکت های دانش بنیان در این زمینه جرثقیل سقفی اریان صنعت  بود که با تولید تجهیزات جرثقیل سقفی و همچنین  طراحی  و تولید بالابر های صنعتی و نصب جرثقیل  کمک بسیاری به صنعت کرد.

تحریم خط برق رسان

خط برق جرثقیل busbar باسبار یکی دیگر از قطعات تحریمی بود که از شرکت های تولید کننده المانی  ,انگلیسی و … از ارسال خط برق جرثقیل  به ایران خودداری کردند و دلیل  آن هم تحریم از سوی امریکا بود . از این رو  شرکت های تولیدی در زمینه برق  با تکیه بر دانش روز شروع  به طراحی خط برق  و تولید آن برای جرثقیل سقفی  و همچنین خط های ریکلایمر را اغاز کردند که بعد ازتحقیقات و صحیح  و خطا به تولید خط شین جرثقیل رسیدند که علاوه بر قیمت پایین آن دارای استحاکم بالایی و همچنین رنج امپری 30 تا 1500 امپر  تولید شد.

 قلاب جرثقیل سقفی

یکی دیگر از این قطعات  قلاب های جرثقیل سقفی بوده است، قلاب بالابر  که از قطعات مهم در صنعت مخصوصا  صنایع  فولاد  خودروسازی  الومینیوم سازی و … می باشد.که ساخت ان توسط مهندسین ساخت و تولید  ایرانی انجام شده است که از تناژ 3 تن تا 150 تن قابل تولید و دارای تاییده می باشد.

قلاب جرثقیل اریان صنعت

تحریم های امریکا نه تنها خللی در صنعت ایجاد نکرد حتی باعث جلوگیری از خروج ارز به خارج از کشور و همچنین باعث پیشرفت خودکفایی شرکت های تحقیقاتی و تولیدی  شد.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی