هشدار درباره افزایش ۷۰ درصدی قیمت لبنیات

محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اظهار کرد:  شیرخام ۶۵ درصد هزینه تولید محصولات لبنی را شامل می شود و در صورتی نرخ شیرخام به صورت دستوری ۶۴۰۰ تومان شود قیمت لبنیات نیز با در نظر گرفتن سایر افزایش هزینه های دستمرد، انرژی و بسته بندی حدود ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود:  هنوز جلسه تعیین نرخ شیر خام برگزار نشده که  مصوبه ای درباره قیمت شیر خام ابلاغ شود و  نرخ ۶۴۰۰ تومانی که برای هرکیلوگرم اعلام شده،  قطعی نیست.

وی اظهار داشت: صحبت های دامداران درباره تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومانی با هدف تحریک قیمت شیر خام منتشر شده و هنوز تصمیم گیری قطعی در این باره وجود ندارد.

نرخ 6400 تومانی شیر خام مصوبه تنظیم بازار ندارد/ هشدار درباره افزایش 70 درصدی قیمت لبنیات

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ادامه داد:یکی از سناریو های مطرح درباره قیمت شیرخام و لبنیات آن است از گروه یک به گروه دو کالایی برود، در این صورت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان به قیمت هر کیلوگرم شیرخام در بازار اضافه می شود و این محصول به صورت عرضه و تقاضا ۵۲۰۰ تومان تا ۵۳۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی با تاکید بر اینکه دامداران نرخ مصوب ۴۵۰۰ تومانی فعلی شیرخام در بازار رعایت نمیشود گفت: در صورتی که بازار به صورت عرضه و تقاضا اداره شود  به دلیل افزایش کمتر نرخ شیرخام،   به قیمت لبنیات نیز ۲۰ درصد اضافه می شود.

بنی طبا گفت: در حال حاضر هرکیلوگرم شیر خام به جای ۴ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ مصوب خود حدود  ۵ هزار تومان خرید و  فروش می شود.

وی اظهار داشت:سناریوری دیگری که درباره قیمت محصولات لبنی وجود  دارد آن است که از تعداد محصولات دارای قیمت مصوب کاسته شود و از ۱۰ قلم به ۳  قلم کاهش یابد تا کارخانه های تولیدی متحمل ضرر کمتری شوند؛ بر آن اساس منبعد تنها  شیر،  پنیر و ماست ساده با قیمت مصوب عرضه می شود.

بنی طبا گفت: توصیه انجمن صنایع لبنی به تنظیم بازار آن است که کالاهای لبنی از گروه یک به گروه دو برود که نظام عرضه و تقاضا بر بازار حاکم شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی تاکید کرد: در صورتی که  قیمت شیرخام نیز ۶۴۰۰ تعیین شود با جایزه چربی و کرایه حمل آن  ۶۶۰۰ تومان به دست صنایع می رسد  و محصولات لبنی نیز بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت که عملا از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی