اصول مقدماتی فتوشاپ را کمتر از 25 دقیقه با ماکی سایت یاد بگیر!!

2 دیدگاه

فتوشاپ یک برنامه فوق العاده قدرتمند اما در حال برای حاشیه ها بسیار ترسناک و عجیب است. اگر می خواهید برنامه فتوشاپ را شروع کنید می توانید از این مطلب استفاده کرده و آموزش فتوشاپ را به صورت مقدماتی یاد بگیرید.

به نقل از ماکی سایت می خواهیم یک آموزش فتوشاپ رایگان مقدماتی و اصول اولیه آن را برای شما به اشتراک بگذاریم. البته امروز سایت های آموزشی زیادی مانند فرادرس ، ماکی سایت ، مکتب خانه و… آموزش فتوشاپ را به صورت رایگان و دوره ای در اختیار شما قرار می دهد. ما می خواهیم ابزار های فتوشاپ را به صورت کاملا رایگان به شما معرفی کنیم.

در ابتدا آموزش نصب فتوشاپ را یاد بگیرید!

خب اگر بخواهیم فتوشاپ کار کنیم باید ابتدا این نرم افزار قدرتمند و عجیب ویرایش عکس را نصب نماییم. بنابراین در این سایت به شما توصیه می شود که پس از دانلود از سایت سافت 98، روی فایل Setup.exe کلیک کنید و منتظر بمانید تا فایل اجرا شود. پس از آن روی install کلیک کنید تا به صورت پیش فرض در درایو ویندوز شروع به نصب کند. نصب فتوشاپ در ورژن های جدید بسیار راحت تر شده و نیازمند کرک و فعال سازی نیست!

نوار ابزار

ما نمی خواهیم همه ی ابزار ها را نگاه کنیم، بلکه به محبوب ترین و پرکاربرترین آنها می خواهیم یک نگاهی بیاندازیم. اگر آموزش فتوشاپ را با اصول اولیه میخواهید یاد بگیرید می توانید در ادامه با ابزار های متفاوتی آشنا شوید. در پرانتز سعی کرده ایم کلید میانبر فتوشاپ را به شما بگوییم تا بتوانید راحت به آن ابزار دسترسی پیدا کنید.

آموزش ابزار Move - اصول مقدماتی فتوشاپ در ماکی سایت

آموزش ابزار move یا حرکت (کلید میانبر: V)

ابزار حرکت یا Move همانطور که از اسمش پیداست، به شما امکان می دهد تا شکل ها و لایه ها را جابجا نمایید. با انتخاب شکل و شیء ها و کشیدن موس می توانید آن ها را در بوم طراحی حرکت دهید.

آموزش Marquee در فتوشاپ (کلید میانبر فتوشاپ: M)

این ابزار به شما این امکان را می دهد تا بتوانید یک قسمتی از شکل خاص را انتخاب کنید. البته این ابزار یک نمونه ی ساده برای انتخاب در فتوشاپ است که به صورت مربع، دایره یا خط می توانید قسمت دلخواه لایه را انتخاب نمایید. فتوشاپ ابزار های پیشرفته تری برای انتخاب دارد که در ادامه معرفی میکنیم.

ابزار Lasso برای انتخاب (کلید میانبر: L)

Lasso یک ابزار انتخاب فرم آزاد است به طوری که به شما امکان می دهد تا بتوانید به هر صورتی که می خواهید اطراف بوم نقاشی بکشید و یک قسمتی را انتخاب نمایید. چندین نوع ابزار در این قسمت وجود دارد که به صورت معمولی، حرفه ای و خودکار می توانید اشکال مختلف را انتخاب یا Select نمایید.

ابزار Magic Wand در فتوشاپ (کلید میانبر: W)

با کلیک کردن روی یک ناحیه به صورت خودکار اطراف خود را تشخیص می دهد و یک قسمتی را برای شما انتخاب می کند. شما می توانید با نگه داشتن Shift و کلیک روی قسمت های مختلف، شکل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ابزار برش یا Crop (کلید میانبر فتوشاپ: C)

آموزش ابزار برش در فتوشاپ - اصول مقدماتی با ماکی سایت یاد بگیرد

ابزار Crop برای برش زدن تصویر شما است. میتوانید اندازه دقیق را مشخص کرده یا نسبت ابعاد تصاویر را مشخص کنید و یک قسمتی را برش دهید. برای مثال اگر تولید محتوا اینستاگرام با فتوشاپ انجام می دهید می توانید کاور های پست خود را روی 1 در 1 بزنید تا به صورت کامل و شیک در پیجتان نمایش داده شود.

ابزار قطره چشم یا Eyedropper (کلید میانبر: I)

ابزار قطره چکان به شما امکان می دهد که روی هر قسمتی که کلیک می کنید رنگ همان قسمت انتخاب شود. یکی از پرکاربرد ترین و پراستفاده ترین ابزار در آموزش فتوشاپ به شمار می رود.

ابزار Healing Brush Tool در فتوشاپ (کلید میانبر: J)

یک ابزار بسیار جذاب که به شما امکان می دهد تا بتوانید به راحتی قسمت های عکس خود را باز سازی نمایید. با پردازش تصویر و اطراف نقطه ای که کلیک می کنید می توانید آن ناحیه را بازسازی نماید.

همین ابزار ها هستند که باعث می شوند فتوشاپ عجیب و ترسناک به نظر برسند. برای مثال یک خبری به عنوان جعل و فتوشاپ در باشگاه پرسپولیس به ساناپرس می رسد.

قلم مو و Brush (کلید میانبر: B)

یک ابزاری است که می توانید مانند مداد روی بوم نقاشی و لایه مورد نظر بکشید. سایز را تغییر دهید، شفافیت و سختی را کم یا زیاد نمایید. رنگ قلمو همان رنگی است که در فتوشاپ انتخاب شده است.

امیدوارم یک مقدماتی در فتوشاپ در ذهن شما ایجاد شده باشد، اگر به دنبال آموزش های بیشتر در مورد فتوشاپ هستید باید در سایت های آموزشی دوره های رایگان یا غیر رایگان را پیدا کنید و آموزش را به صورت صفر تا صد دنبال نمایید. فتوشاپ به جز علاقه یک رشته کاملا پردرآمد هست که اگر حرفه ای کار کنید می توانید  بیش از 10 میلیون تومان کار کنید. تولید محتوای اینستاگرام، طراحی سایت، ویرایش های عکاسی، طراحی کارت ویزیت، طراحی لوگو و… از مشاغل معروف در مورد نرم افزار فتوشاپ می باشد.

منبع آموزش اصول مقدماتی فتوشاپ: ماکی سایت

کسب و کار
 

2 دیدگاه.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی