برنامه‌ای برای افراد جویای کار/ سرآشپزی با درآمد میلیاردی

 برنامه کارستون با اجرای میثم درویشان‌پور شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه نسیم سیما می‌رود. میثم درویشان پور،‌ کمدین سابق خندوانه در برنامه کارستون با حضور در فضاهای کسب و کار، در خصوص شغل و حرفه کارآفرینان صحبت می‌کند.                      

فرهاد خان استادی تهیه کننده این برنامه  با اعلام این که فصل اول کارستون۵۲ قسمت دارد گفت: حدود ۲۰ قسمت پخش شده و ۳۲ قسمت دیگر باقی مانده است. در مجموع حدود ۳۰۰ شغل را شناسایی کرده ایم. در فصل اول به ۵۲ شغل می‌پردازیم و اگر برنامه به فصل‌های بعدی رسید، سراغ شغل‌های دیگر می‌رویم. در فصل اول به شغل‌هایی چون عطاری، نجاری، شیشه بری، عینک سازی، حلاجی، پرده دوزی، سبزی خورد کنی، کاغذ دیواری، نقاشی ساختمان، رویه‌کوبی مبل، قالیشویی، تاسیسات کولر و غیره رفته‌ایم.

فرهاد خان استادی با اشاره به این که در برنامه کارستون گذشته و حال یک شغل بررسی می‌شود، اظهار داشت: به عنوان مثال می‌گوییم ایده کولرآبی از بادگیرهای یزد گرفته شده است و در این رابطه تصاویر آرشیوی از گذشته نشان می دهیم. هدف ما این است که مردم با ابعاد مختلف شغل‌ها آشنا بشوند و بدانند هر شغل چقدر سرمایه نیاز دارد و بازار کارش چطور است. مثلا فردی که عسل تولید می‌کرد، می‌گفت با با چهار جعبه با هزینه ۲ میلیون تومان می‌توان این شغل را شروع کرد. او خودش ۵۰۰ جعبه داشت و درآمد سالانه‌اش یک میلیارد تومان بود.

تهیه کننده و کارگردان «کارستون» افزود: برخی مشاغل دولتی مثل آتش نشانی و پلیس را معرفی کردیم تا فرهنگسازی شود که مردم این مشاغل را درک کنند. می خواهیم بگوییم نیازی نیست همه درس بخوانند و دکتر و مهندس شوند. سرمایه یک آرایشگر حدود ۵ میلیون تومان است. اگر کسی یک دوره سه ماهه آموزش آرایشگری را بگذراند می‌تواند ماهیانه تا ۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

تفاوت کارستون با برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای

وی در پاسخ به این که چقدر از برنامه‌های خارجی تقلید کرده‌اید بیان کرد: راجع به مشاغل باید در تلویزیون کار کرد و نمی‌شود گفت چون دیگران کار کرده‌اند، ما در این حوزه برنامه نسازیم. مثل این است که بگوییم چون برنامه خانوادگی قبلا ساخته شده؛ دیگر ساخته نشود. در حالی که هر سال باید برنامه خانوادگی ساخته شود. شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان هم به مشاغل می‌پردازند ولی برنامه ما متفاوت است. دغدغه من این بوده که چرا کسی جای خودش نیست و نیروی انسانی که درس خوانده، مسافرکشی می‌کند. یکی از علت‌هایش این است که رسانه های ما فرهنگسازی نکرده و مردم با مشاغل آشنا نشده‌اند.

فرهاد خان استادی درباره ویژگی‌های برنامه کارستون توضیح داد: ما آیتم های نمایشی داریم که بازیگرها در آن بازی می کنند. در برنامه تولید کفش چرم از یک پیرمرد ۷۰ ساله بازی گرفتیم. زبان برنامه ما طنز است. میثم درویشان پور سراغ هر شغلی می‌رود، این‌قدر خرابکاری می‌کند که اخراج می‌شود. ما هیچ گاه با مشاغل، گزارش‌گونه روبرو نشده‌ایم.

مملکت به هر شغلی نیاز دارد

وی افزود: دنبال صاحبان مشاغلی هستیم که روابط عمومی‌شان خوب باشد. خیلی وقت ها خود مردم تقاضا می‌کنند به شغل آنها بپردازیم. مثلا چند روز پیش یکی گفت من کارآفرین هستم و در زمین های اطراف کرج دارم زعفران می کارم. او می‌خواست مهمان برنامه کارستون شود.

فرهاد خان استادی با بیان این که مملکت به همه گونه شغلی نیاز دارد اظهار داشت: کسی که ریاضی و زبانش ضعیف است شاید یک مکانیک خوب شود. اگر کسی سرآشپز هتل‌های تهران شود، ماهیانه صدها میلیون تومان می‌تواند درآمد داشته باشد. همه فکر می‌کنند آشپز فقط شله زرد و قرمه سبزی می‌پزد. در تهران سرآشپزی داریم که با ماشین میلیاردی به هتل‌ها سر می‌زند و فقط غذاها را تست می‌کند و می‌رود. او بابت همین کار میلیون‌ها تومان پول می‌گیرد.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی