میان وعده جذاب مکزیکی | طرز تهیه ذرت مکزیکی

امکان ندارد از خیابان رد شویم و با رسیدن بوی خوش ذرت مکزیکی با بوی آویشن و دیدن بخاری که از ذرت‌های زرد و شیرین بلند می‌شود، دلمان یک لیوان پر ذرت مکزیکی خوش طعم و عطر نخواهد. اما این روزها که شیوع کرونا بساط غذاهای خیابانی را جمع کرده ‌است،‌ بهتر است خودمان در خانه دست به کار شویم و با تهیهٔ ذرت مکزیکی در خانه از طعم این میان وعده جذاب و پر کالری لذت ببریم.

مواد لازم برای طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت شیرین ۴۰۰ گرم
قارچ پخته شده ۲۰۰ گرم
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا رنده شده ۲۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
لیمو‌ ترش ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری

بیشتر بخوانید:

انواع روغن را بشناسیم | نقطه شروع آشپزی ایرانی

یک شیشه عسل یا یک شیشه شکر | چرا عسل شکرک می‌زند؟

طرز تهیه ذرت مکزیکی

برای تهیهٔ ذرت مکزیکی بهتر است از قابلمه متوسط استفاده کنید تا مواد را به راحتی با یکدیگر مخلوط کنید. ابتدا کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید بهتر است کره خیلی داغ نشود. سپس قارچ پخته شده را به کره اضافه کنید. استفاده از کنسرو قارچ نیز برای طعم بهتر توصیه می‌شود اما اگر قارچ کنسروی در دسترس ندارید،‌ قارچ را داخل آبجوش قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه آن را به صورت نگینی خرد کنید. بعد از اضافه کردن قارچ شعله گاز را بیشتر کنید تا قارچ آب نیندازد سپس دانه‌های ذرت شیرین را که از قبل پخته‌اید یا کنسرو ذرت را به قارچ اضافه کنید. بهتر است آب اضافی کنسرو ذرت را کاملاً بگیرید. می‌توانید در این مرحله کالباس سرخ شده و نگینی خرد شده را نیز به مخلوط داخل قابلمه اضافه کنید.

بعد از اینکه ذرت کمی تف داده شد،‌سس مایونز را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید سپس آب لیموترش را بگیرید و به آن اضافه کنید، سپس نمک،‌ فلفل، ‌آویشن و پودر سیر را نیز اضافه کنید و به خوبی با مواد داخل قابلمه ترکیب کنید. پنیر پیتزا را روی مواد بریزید و در قابلمه را بگذارید تا حدود ۱ دقیقه دیگر که پنیرها کاملاً آب شود. مواد را به خوبی با پنیر آب شده ترکیب کنید و زیر شعله گاز را کم کنید و ذرت مکزیکی آماده شده را به ظرف مورد نظرتان انتقال دهید.

ذرت مکزیکی باید داغ میل شود زیرا در صورت سرد شدن پنیر پیتزا سفت می‌شود و حالت کش‌سانی خود را از دست می‌دهد.

آشپزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی