طعم اصیل فلافل/ طرز تهیه فلافل عراقی

فلافل یکی از ارزان‌ترین و سالم‌ترین فست‌‌فودهاست و جزو غذاهای محدودهٔ خاورمیانه و کشورهای عرب زبان است. برای این غذای خوش‌طعم دستورهای غذای متفاوتی مطرح شده است که هر یک طعم خاصی دارد. اما مادهٔ اصلی این غذا نخود خیس ‌خورده است که خاصیت بسیار زیادی دارد و برای سلامتی مفید است. این غذا را می‌توانید از رستوران‌های خیابانی تهیه کنید و یا به صورت نیمهٔ آماده از فروشگاه‌ها خریداری کنید اما تهیهٔ آن در خانه بسیار سالم‌تر و بهتر است. بنابراین با ماه همراه باشید تا با طرز تهیه این فست‌فود خوش‌طعم به روش مردم سرزمین عراق آشنا شوید و طعم بی‌نظیری از آن را تجربه کنید.

مواد لازم طرز تهیه فلافل عراقی

نخود (یک شبانه‌روز خیس خورده) ۱ پیمانه
باقلای زرد (یک شبانه‌روز خیس خورده) ۱ پیمانه
بلغور خام (خیسانده شده) ۱/۴ پیمانه
پیاز رنده شده ۱ عدد
سیر خرد شده ۴-۵ پر
آرد نخود نیم‌پیمانه
کنجد بو داده نیم‌پیمانه
آرد سوخاری ۱ قاشق مرباخوری
پودر زیره ۲ قاشق مرباخوری
پودر گشنیز ۲ قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری
روغن مخصوص سرخ‌کردنی ۱-۲ پیمانه
نمک ۱ قاشق مرباخوری

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید، پخت و مزه‌دار کردن بوقلمون

میان وعده جذاب مکزیکی | طرز تهیه ذرت مکزیکی

دستور تهیهٔ فلافل عراقی

ابتدا نخود و باقلای خیس خورده را آبکشی کنید و اجازه دهید تا آب اضافی از آن خارج شود. سپس مواد را داخل چرخ‌گوشت بریزید تا خمیر صافی بدست بیاید. حالا مواد را به یک ظرف بزرگتر منتقل کنید و همهٔ مواد به جز روغن آن داخل آن ریخته و به خوبی آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از مخلوط شدن مواد مقداری از طعم ان را بچشید و بر اساس ذائقه و سلیقه‌تان مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

از تابه عمیق استفاده کنید و روغن را داخل آن بریزید. بعد از اطمینان از داغ شدن روغن، مایع فلافل را داخل قالب مخصوص فلافل بریزید و آن را داخل روغن قرار دهید. کمی صبر کنید و پس از آنکه فلافل خودش را به اصطلاح گرفت قالب را با تکان دست از فلافل جدا کنید. با قاشق فلافل را زیر رو کنید تا دو طرف آن به خوبی سرخ شود . سپس فلافل را با قاشق سوراخ‌دار بردارید و پس از آنکه روغن اضافی آن از قاشق جدا شد،‌ فلافل‌ها را روی یک دستمال کاغذی حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن به دستمال منتقل شود.

در این مرحله فلافل آماده است و می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد نوش‌جان کنید. پیشنهاد می‌کنیم ساندویچ فلافل را حتماً امتحان کنید،‌ این ساندویچ با انواع ترشی به خصوص ترشی لیته، خیارشور، گوجه، کلم‌خرد شده و بادمجان و سیب‌زمینی سرخ شده طعم بی‌نظیری دارد.

آشپزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی