جوجه کباب مجلسی

جوجه کباب یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای کبابی است. البته شاید به لحاظ ظاهری غذایی آسان بنظر برسد اما این غذا فوت و فن‌های بسیاری دارد. به طوری که اگر کسی این غذا را به بهترین شکل ممکن طبخ کند،‌ می‌تواند داعیه‌دار آشپزی باشد. جوجه کباب دارای دستورالعملی سریع اما با جزییات فراوان است.

جوجه کباب مجلسی

برای آماده سازی جوجه لازم است ابتدا به اندازه ۱ کیلو تا ۲ کیلوگرم مرغ تهیه کنید. که البته این مقدار برای ۴ تا ۵ نفر کفایت می‌کند. پس از پاک کردن و شستن مرغ‌ها آنها را خورد می‌کنیم. برای خورد کردن مرغ جهت جوجه کباب باید ابتدا بال‌های جوجه را به طوری که کمی از گوشت سینه در آن بماند جدا کنیم. سینه را با استخوان از وسط به دونیم کنید. ران‌ها را از استخوان پشت جدا کرده و و ماهیچه‌ها را از بالای استخوان جدا کنید. توجه داشته باشید که در برش مرغ‌ها تیکه‌ها بزرگ یا خیلی کوچک نباشد. درهنگام تمیز کردن مرغ،‌ چربی‌ها را از مرغ جدا کنید.

 

مواد لازم برای جوجه کباب برای ۵ نفر

 

جوجه

 

۵/۱ تا ۲ کیلوگرم
آبلیمو

 

۲ قاشق غذاخوری
زغفران

 

مقدار لازم
روغن حیوانی

 

۴ قاشق
کیوی

 

۱ عدد
نمک و فلفل

 

مقدار لازم
پیاز

 

۲ عدد
فلفل دلمه

 

۱ عدد

 

طرز تهیه جوجه کباب

ابتدا پیازها و فلفل دلمه‌ای را به صورت خلالی خورد کنید. همراه با یک قاشق روغن حیوانی و نمک و فلفل مخلوط کنید. جوجه خورد شده را داخل ظرفی ریخته و  مخلوط پیاز و فلفل دلمه‌ای آماده شده را به آن اضافه کنید. حدود ۳۰ دقیقه روی آن را بپوشانید و داخل یخچال بگذارید تا طعم بگیرد. در همین حین زعفران را دم کرده وکنار گذاشته باشید. برای اینکه جوجه‌ها طعم زعفرانی بگیرند بهتر است قبل از کباب شدن آن را داخل زعفران دم کرده بخوابانید. پس از گذشت نیم ساعت روی جوجه‌ها زعفران دم کرده را ریخته و ۱۵ دقیقه به حالت قبل در یخچال بگذارید. ۱ عدد کیوی را خورد کرده به همراه آبلیمو تنها برای ۱۰ دقیقه آخر داخل مواد جوجه بریزید.

نکته: توجه داشته باشید کیوی نباید مدت زمانی داخل جوجه باشد چرا که بشدت جوجه را نرم می‌کند. خاصیت کیوی ترد کردن جوجه است. چراکه آبلیمو ممکن است کمی جوجه را سفت کند.

سیخ زدن جوجه

بهتر از جوجه را در یک ردیف و هر سیخ تنها ۴ عدد جوجه سیخ کنید. حد و فاصله داشتن هرجوجه باعث مغزپخت شدن آن می‌شود. پس از برشته شدن و طلایی شدن جوجه روغن حیوانی را آب کرده و روی جوجه سرو کنید.می‌توانید در صورت نبودن زغال جوجه‌ها را با سیخ چوبی سیخ کنید و در داخل ماهیتابه چدن بگذارید. معمولا در کنار جوجه گوجه فرنگی و فلفل نیز کباب می‌کنند.

نکته: بهتر است جوجه‌ها را کمی آبدار از روی زغال بردارید. خشک شدن جوجه طعم جوجه را از بین می‌برد.

آشپزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی