آیت الله خاتمی: نظام اسلامی ریشه در عمق جان ها و دلها دارد

آیت الله سید احمد خاتمی روز دوشنبه در آیین ملی نکوداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که همزمان با چهلمین سالگرد شهادت استاد بسیجی شهید مصطفی چمران و روز ملی«استاد بسیجی» با حضور شخصیت های کشوری و لشکری در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: افتخار می کنم به وجود شما استادان بسیجی که در عرصه فرماندهی فرهنگی هم بالاتر از فرماندهی آموزشی است نقش آفرین هستید. 

وی ادامه داد: بدون تردید دولت اسلامی نیازمند بازوان توانایی مثل شما در عرصه فرهنگی است و ان شاء الله برنامه ریزی هایی در جهت ارتقای جایگاه های خوب شما در عرصه فرهنگی تازه نفسان مدیریت کشور داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره استاد بسیجی شهید مصطفی چمران و دانشمند شهید محسن فخری زاده، افزود: این دو شهید سعید از دو جهت مصداق اوتوالعلم هستند، چرا که هم دانش و هم جهاد دارند.

آیت الله خاتمی توضیح داد: داستان مجاهدت های شهید دکتر مصطفی چمران در لبنان و دفاع مقدس خود به تنهایی کتاب قطوری خواهد شد.

وی گفت: می خواهم ۲ مطلب را در مورد انتخابات عنوان کنم. مطلب اول درباره شکوه حضور است که بحمدالله انتخابات در طول جمهوری اسلامی باشکوه برگزار شده، اما این دفعه ویژگی های دیگری داشت که در تمام انتخابات ما بی نظیر بوده است که این همه خارجی ها به صف شوند تا مردم رای ندهند. آنها بسیج شده بودند تا ملت ایران را از آمدن پای صندوق رای بازدارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمنان نظام اسلامی در این مسیر از رسانه های استکباری تا آدم های استحاله شده و فقیرشان پای کار بودند و اعلام می کردند ۱۵ تا ۲۰ درصد واجدین رای برای شرکت در این انتخابات می آیند. آنها در نظرسازی های خود عنوان می کردند که بیش از ۳۰ درصد بیشتر نمی آیند، اما به کوری چشمشان آن شد که دیدید که بیش از ۴۸ درصد مردم آمدند.

وی درباره شرایط کرونایی برگزاری انتخابات اخیر اظهار داشت: بعضی ها بخاطر شرایط بیماری کرونا بخاطر بیمارهای زمینه ای و وضعیت خطرناکی که برخی ها دارند می ترسیدند در اماکن شلوغ حضور پیدا کنند. حداقل ۱۰ درصد عدم حضور را باید در این عرصه دید؛ چرا که شرایط عادی نبود و دستگاه هویت سنج متاسفانه از اول صبح تا آخر شب بازی در آورد. نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، دستگاه قضایی باید بررسی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ما به عنوان شورای نگهبان ساعت هشت صبح گفتیم اگر دستگاه کار نمی کند دستی رای بگیرید، اما در برخی مناطق تهران ساعت ۱۱ صبح عنوان کردند که به ما ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه نیامدن ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم در انتخابات های دنیا معمول است، گفت: حضور ۹۸ درصدی مردم در رفراندوم جمهوری اسلامی بی نظیر بود، اما اینکه کسی بگوید چرا ۹۸ درصد شده کذا و کذا درست نیست و چرا واقعیت بیماری کرونا را نمی بینید. ثانیا خودتان مسول بودید از خودتان هم سوال کنید که چه کار کردید.

ادامه دارد…

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی