جلیلی: دولت نیازمند کمک مردم است

سعید جلیلی روز دوشنبه در آیین ملی نکوداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که همزمان با چهلمین سالگرد شهادت استاد بسیجی شهید مصطفی چمران و روز ملی «استاد بسیجی» با حضور شخصیت های کشوری و لشکری در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: امروز در یک دوره جدید هستیم، ملت آمده است و یک حماسه بزرگ را با حضور و انتخاب خودش برای پیشرفت کشور و انقلاب رقم زده است.

وی ادامه داد: این بستر و فرصت باید غنیمت شمرده شود و چهارسال آینده باید همراه با جهش باشد و لازمه این جهش جهاد و تلاش همگانی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی توضیح داد:  اگر امیرالمومنین علی علیه السلام هم حاکم نظام اسلامی باشد و اگر مردم عدالت را نخواهند، آن قسط محقق نمی شود.

بسیج اساتید از بسترهای طرح دولت سایه بود

جلیلی تصریح کرد: این مفهومی که تحت عنوان دولت سایه مطرح شد شاید یکی از بسترهای آن بسیج اساتید است که باید سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کند و در حد وسع خود سعی کند در تحولات کشور یک آثار مثبت و موثر به جای بگذارد. اگر کار خوبی دارد انجام می شود آن کار را با تمام وجود در حد وسع خود کمک و حمایت کند و به پیش ببرد.

وی گفت: بسیج اساتید می تواند اگر جایی کار ناقصی است آن را هشدار دهد و یادآوری کند و  کار ناقص را تکمیل کند. اگر خدای نکرده کار خطایی صورت می گیرد آن خطا را تصحیح و با  تمام توان کمک کند به اینکه یک کار خطا در زمان خودش تصحیح شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در این هشت سال کشور به هرحال روندی داشت اگر جایی خطایی بود حتما وظیفه ما بود برای کمک به دولت در جهت تصحیح آن کمک کنیم و این تضعیف دولت نبود، بلکه کمک به دولت بود؛ همچنان که اگرکار خوبی می شد باید تشکر و پشتیبانی می کردیم.

وی اظهار داشت: دولت نیازمند کمک مردم است و این در اندیشه دینی یکی از تفاوت های جدی اندیشه سیاسی اسلام با سایر اندیشه ها این است که کار ویژه های دولت و مردم در آن اهدافی که هست، مشترکند.

جلیلی با تاکیدبراینکه تلاش همگانی از سوی ملت و دولت باید شکل گیرد تا آن اهداف محقق شود و جهش در خور انقلاب اسلامی شکل گیرد، گفت: لازمه آن یک تلاش و یک جهاد همگانی است و این درست نیست که در چند جلسه بگویم الحمدلله تمام شد. ما در چهار سال آینده باید چه تلاش داشته باشیم و چه کمکی می توانیم بکنیم که این موفقیت به بهترین  شکل رقم بخورد و فرق آنچه در  اندیشه اسلام با سایر اندیشه ها است، همین است.

وی افزود: اگر تلاشی در عرصه سیاست می شود این تلاش اقدامی برای کسب قدرت و فزونی ثروت نیست، بلکه تلاش همگانی را می خواهد و دولت نمی تواند بدون پشتیبانی و کمک ملت، مردم، نخبگان و اساتید محترم این بار سنگین را به تنهایی به دوش بکشد. همه باید کمک کنند. حالا یه وقت هست دولت رفیق شماست یه وقت ممکن است دولت رقیب شما باشد، در هر دو صورت وظیفه ماست که باید کمک کنیم.

ادامه دارد….

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی