ترفندهای رفع بوی سوختگی غذا

بوی مطبوع هر غذایی برای همهٔ ما لذت‌بخش است اما روزهای هست که در آشپزخانه بوی سوختگی غذا جای خود را به بوی عطر آن می‌دهد. بوی پیچیده در فضای آشپزخانه با روشن کردن هواکش و باز کردن در و پنجره‌ها قابل رفع است اما با بوی خود غذا و طعم سوختگی آن چه باید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا  با راهکارهای موثر رفع بوی سوختگی انواع خورش، برنج و شیر آشنا شوید.

رفع بوی سوختگی برنج

برنج در غذاهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و توجه به کیفیت پخت آن برای اکثر ایرانیان مهم است،‌ اما گهگاهی ممکن است برنج بسوزد و عطر و طعمش تغییر کند. در این صورت بهتر است یک عدد پیاز را به ۴ قسمت برش بزنید و لابه‌لای برنج قرار دهید تا بوی سوختگی جذب آن شود سپس پیاز ها را دور بریزد و برنج را استفاده کنید.

راهکار دیگر استفاده از تکه‌های نان روی سطح برنج تا زمان کشیدن آن و یا استفاده از یک تکه پنبهٔ آغشته شده به آبلیمو و قرار دادن آن روی برنج است.

بهترین چاشنی برای رنگ و طعم غذا ایرانی | طرز تهیه رب گوجه‌فرنگی خانگی

رفع بوی سوختگی انواع خورش

در طبخ انواع خورش،‌ گاهی ممکن است زیر شعلهٔ گاز بالا باشد و خورش ته بگیرد و بوی سوختگی بدهد در این حالت بهتر است خورش را هم نزنید و آبی به آن اضافه نکنید و تنها آن را به ظرف دیگری منتقل کنید. سپس کمی آبلیمو به آن اضافه کنید و یک سیب‌زمینی را ۴ قسمت کنید و داخل آن بریزد و در زمان سرو خورش،‌ سیب‌زمینی را از آن جدا کنید.

رفع بوی سوختگی شیر

اگر شیر بوی سوختگی گرفت و کف ظرف سیاه شد ابتدا ظرف شیر را درون کاسه‌ای از آب سرد بگذارید و ۱/۸ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید.

رفع بوی سوختگی سوپ

برای رفع بوی سوختگی انواع سوپ حتماً قابلمه آن را تغییر دهید و یک عدد سیب زمینی برش خورده به آن اضافه کنید و با کمی آبلیمو آن را مزه‌دار کنید.

رفع بوی سوختگی مربا

اگر بعد از تهیهٔ مربا متوجه طعم سوختگی در آن شدید،‌ مربا را مجدد روی حرارت قرار دهید و با کمی وانیل آن را و مقدار خیلی کم بلیمو آن را مزه‌دار کنید. به هیچ عنوان به مربا آب اضافه نکنید زیرا باعث کپک زدن آن می‌شود.

۵ غذای سریع و آسان با سینهٔ مرغ

رفع بوی سوختگی مرغ و گوشت

اگر در هنگام تف دادن مرغ و گشوت متوجه سوختگی بخشی از قسمت‌های آن شدید فوراً آن را از روغن جدا کنید و پس از خنک شدن، بخش‌های سوخته آن را جدا کنید و مجدد داخل روغن تف دهید

رفع بوی سوختگی رب

اگر در زمان تهیهٔ رب لایه زیرین آن ته گرفت. بخش بالایی رب راجدا کنید و برای قسمت انتهایی آن مقداری از رب سالم و بدون بو با آن ترکیب کنبد اگر بوی سوختگی رب از بین رفت این کار را ادامه دهید. اما در صورت جوا ندادن این شیوه، حتماً بخشی از رب را که بوی سوختگی گرفته است در ظرفی جداگانه نگهداری کنید و برای غذاهایی با حجم زیاد، مقدار کمی از آن را استفاده کنید.

آشپزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی