تارت میوه شیرینی با طعم میوه‌‌های فصل

یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های دنیا تارت میوه است. تارت برخلاف کیک حالت پف کرده ندارد و بافتی مابین بیسکوییت و کیک دارد که روی آن با کرم و انواع میوه‌ها تزئین شده است. تارت یک میان وعدهٔ بسیار خوشمزه و جذاب است و از آنجایی که ظاهر رنگارنگی دارد برای جشن‌ها و مراسم بسیار مناسب است. تارت انواع مختلفی دارد که با میوه‌های فصل تهیه می‌شود و از آنجایی که زمان پخت کوتاهی دارد برای تهیه در منزل بسیار مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل تهیه این شیرینی خوشمزه در منزل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیهٔ خمیر تارت میوه

شکر ۱۰۰ گرم
آرد گندم ۲۵۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم

بیشتر بخوانید:

میزبانی از فصل سرما با دمنوش‌ درمانی/ دمنوش‌های مناسب فصل پاییز و زمستان

یک شیشه عسل یا یک شیشه شکر | چرا عسل شکرک می‌زند؟

طرز تهیهٔ خمیر تارت میوه

برای تهیه خمیر تارت میوه ابتدا فر را روی حرارت ۱۷۰ درجهٔ سانتیگراد گرم کنید. سپس اجازه دهید کره به دمای محیط برسد و گرم شود. حالا کره، آرد و شکر را داخل ظرفی بریزید و با همزن به خوبی ترکیب کنید. پس از یکدست شدن خمیر آن را داخل ظرف مخصوص تارت بریزید و آن را داخل فر قرار دهید تا به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزد. پس از آن که رنگ خمیر قهوه‌ای روشن شد آن را از فر بیرون آورید و در محیط آشپزخانه قرار دهید تا خنک شود.

مواد لازم برای تهیهٔ کرم تارت

نشاستهٔ ذرت ۵۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
پودر بادام ۲ قاشق سوپ‌خوری
زردهٔ تخم‌مرغ ۱ عدد
شیر ۳۵۰ میلی‌لیتر
کره ۱ قاشق سوپ‌خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چا‌ی‌خوری
پنیر خامه‌ای ۱۵۰ گرم
آب پرتقال ۱ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیهٔ کرم تارت

در یک تابه شکر را با نشاستهٔ ذرت مخلوط کنید سپس شیر سرد را به آن اضافه کنید و پس از آن پودر بادام و زردهٔ تخم‌مرغ را با آنها ترکیب کنید. در ادامه شعلهٔ گاز را روشن کنید و مواد را به طور مداوم هم بزنید. زمانی که غلظت کرم کمی بیشتر از غلظت فرنی شد آن را از روی حرارت بردارید. حالا به آن وانیل،‌کره و پنیر خامه‌ای را اضافه کنید و اجازه دهید تا کرم خنک شود. در قدم بعدی کرم را روی خمیر پخته شدهٔ تارت بریزید و با لیسک یا قاشق روی آن را صاف کنید. حالا می‌توانید میوه‌های فصل و یا هر میوه‌ای که دوست دارید را برش بزنید و به صورت منظم روی کرم تارت بچینید. در این مرحله می‌توانید از ژلهٔ بی‌رنگ نیز استفاده کنید و آن را طبق دستور تهیهٔ ژله تهیه کنید. سپس داخل یخچال قرار دهید و زمانی که کمی ژله غلظ شد و بافت آن شبیه به سفیدهٔ تخم‌مرغ شد آن را روی تارت بریزید.

آشپزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی