تاریخچه و اعتبار زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک ترکیه یک بانک دولتی کشور ترکیه است که در سال 1863 تأسیس شد و همچنین جزو یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های مالی این کشور به‌حساب می‌آید. این بانک به بخش‌های زیادی اعم از بخش شرکتی، تجاری، کشاورزی، خرده فروشی و… خدمات خود را ارائه می‌دهد. این بانک دارای شبکه گسترده‌ای از شعب (بیش از 1800 شعبه در سراسر کشور) بوده و همچنین به مشتریان در 18 کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد. در این مقاله درباره خدمات زراعت بانک ترکیه و همچنین نحوه باز کردن حساب در این بانک نکاتی ذکر شده است.

درباره زراعت بانک

بانک زراعت که در سال 1863 تأسیس شد، بانکی است که فعالیت‌های خود را در 112 نقطه در 18 کشور در سراسر جهان انجام می‌دهد. بانک زراعت ترکیه، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی در ترکیه و یک برند مهم است که با تاریخچه ریشه‌دار خود، جزو اولین‌ سازمان‌ها در زمینه بانکداری در ترکیه است.

این شرکت با شبکه شعب‌های گسترده خود، محصولات و خدماتی که مطابق با نیازهای مالی مشتریان است ارائه می‌دهد. با تنوع خدمات‌رسانی در سطح کشور ترکیه و همچنین در سطح بین‌المللی، این بانک ساختاری کاملاً انعطاف‌پذیر برای خدمات‌رسانی فراهم کرده است. در کنار شرکت‌های وابسته داخلی و خارجی، دانش و تجربه بی‌رقیب بازار، منابع انسانی و ساختار مالی قدرتمند، زراعت بانک به‌عنوان پیشتاز بانکی در ترکیه انرژی و انگیزه موردنیاز در روند رشد را بدون وقفه فراهم می‌کند.

افتتاح حساب زراعت بانک ترکیه

در زراعت بانک ترکیه می‌توان چهار نوع حساب افتتاح کرد ازجمله:

  • شخصی
  • شرکتی
  • جاری
  • سپرده

بانک زراعت برای هر شرکت‌ معتبر و اشخاص خارجی پس از تأیید هویت، حساب بانکی افتتاح می‌کند و آن‌ها از خدمات زراعت بانک ترکیه می‌توانند استفاده کنند.

هزینه افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

هزینه افتتاح حساب بانکی در زراعت بانک برای اشخاص حقوقی و حقیقی بدون کارمزد و کاملاً رایگان است. حداقل موجودی برای افتتاح حساب در این بانک به‌صورت رسمی از سوی بانک ارائه نشده است؛ اما لازم است که مقدار کافی پول در حساب شخص برای پوشش هزینه‌های بانکی وجود داشته باشد.

سقف تراکنش‌ها

برای انتقال یا واریز پول به‌ حساب بانکی در زراعت بانک، روش‌های متفاوتی اعم از بانکداری اینترنتی، حضور فیزیکی و… وجود دارد. با استفاده از بانکداری اینترنتی انتقال پول تا سقف 200000 لیر برای هر تراکنش در زراعت بانک ترکیه در نظر گرفته‌ شده است. با فعالیت فعال از طریق بانکداری اینترنتی، این محدودیت‌ها به‌مرور زمان به 1 میلیون لیره برای هر تراکنش افزایش می‌یابد.

دفاتر نمایندگی زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک در کشورهای مختلفی شعبه دارد و افراد زیادی تقریباً از 18 کشور دنیا از خدمات زراعت بانک می‌توانند استفاده کنند. زراعت بانک شعبه‌هایی در انگلستان، بلغارستان، قبرس، یونان، امارات متحده عربی، کوزوو، عراق، ایران، بحرین، آلمان، مونته نگرو، روسیه، بوسنی و هرزگوین، گرجستان، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان دارد. افتتاح حساب بانکی در ترکیه با مراجعه به هرکدام از شعبه‌های ذکر شده به‌راحتی امکان‌پذیر است.

شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه (مربوط به زراعت بانک)

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه و در زراعت بانک باید دو مرحله اساسی را طی کرد که شامل مرحله مقدماتی و پایانی افتتاح حساب است. مرحله اولیه شامل کارهای جمع‌آوری و بایگانی مدارک فرد متقاضی است که برای افتتاح حساب موردنیاز است. شرایط مرحله مقدماتی کاملاً به متقاضی بستگی دارد. کارهای بررسی اسناد و مدارک توسط زراعت بانک ترکیه انجام می‌شود و تصمیم‌گیری در مورد افتتاح حساب از تاریخ ارسال مدارک شخصی به دفتر بانک بین هفت الی ده روز کاری طول می‌کشد. همچنین لازم است مدارکی که به بانک ارائه می‌شود به ترکی ترجمه شوند و کارهای قانونی و دریافت مشاوره مالیات نیز انجام بگیرد. بانک زراعت ترکیه از سیاست KYC پیروی می‌کند و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اطلاعات یا اسناد بیشتری را از فرد متقاضی درخواست کند. همچنین کارت‌های اعتباری صادرشده توسط زراعت بانک مستر کارت و ویزا کارت هستند.

کارکنان زراعت بانک

کارکنان زیادی در زراعت بانک مشغول به فعالیت هستند؛ اما عمده کارکنان آن یا به انگلیسی صحبت می‌کنند و یا به ترکی. در صورت که فرد متقاضی حضوری برای افتتاح حساب آنجا حاضر شود، لازم است که به یکی از این دو زبان تسلط نسبی داشته باشد و یا فردی را همراه خود ببرد.

مدارک برای افتتاح حساب

در هنگام افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه مدارک و فرم‌هایی درخواست می‌شود که توسط فرد متقاضی باید ارائه شوند و فرم‌های مربوطه نیز پر شوند. فرم‌ها در زراعت بانک در ملاقات حضوری به‌صورت کتبی به مشتری ارائه می‌شود. برای افتتاح حساب، باید یک شماره مالیاتی احتمالی برای شرکت و مدیر شرکت دریافت شود. این اعداد توسط سازمان مالیاتی ایالتی اختصاص داده می‌شود. کد مالیاتی برای افراد خارجی و غیرمقیم ترکیه ضروری نیست. اویم استانبول مرجع افتتحاح حساب، پاسپورت ترکیه با خرید ملک و ثبت شرکت ترکیه.

مدارک مربوط به شرکت

  • اصل کلیه اسناد قانونی
  • توضیحات دقیق شرکت

اگر بیش از 1 سال از تاریخ ثبت شرکت گذشته است، ممکن است که بانک مدارک زیر را نیز بخواهد:

  • گواهی وضعیت خوب تحت آپوستیل که بیش از 1 سال از تاریخ صدور آن نگذشته باشد.
  • گواهی تصدی تحت یک آپوستیل که بیش از 1 سال از تاریخ صدور آن نگذشته باشد.

مدارک برای صاحب حساب (وکیل شرکت) و ذینفع:

  • اصل گذرنامه ملی با مجوز اقامت (برای شهروندان خارجی)
  • اصل پرداخت آب و برق که بیش از 3 ماه نباشد.
  • اصل گذرنامه خارجی

زراعت بانک ترکیه همچنین ممکن است برای یک مدیر نامزد، سهام‌دار، منشی و… اسنادی را درخواست کند:

  • یک کپی از گذرنامه (درصورتی‌که رئیس / منشی / سهام‌دار نامزد یک فرد باشد). پس از توافق بر سر امکان افتتاح حساب، ارائه اصل کپی محضری گذرنامه و قبوض آب و برق مدیران معرفی‌شده تحت آپوستیل به بانک الزامی خواهد بود.
  • یک کپی از گواهی تأسیس تحت آپوستیل، اساسنامه و اساسنامه تحت آپوستیل، پروتکل انتصاب مدیر تحت آپوستیل (در صورتی‌ که مدیر / سهامدار / منشی شخص حقوقی باشد). پس از توافق بر سر امکان افتتاح حساب، ارائه رونوشت محضری اسناد تحت آپوستیل به بانک ضروری است.

هنگام ارائه مدارک برای رسیدگی کارهای مربوطه به بانک، این مدارک باید به زبان ترکی ترجمه‌شده و محضری و مهر شده باشند. ممکن است در طول فرآیند بررسی اسناد و مدارک، زراعت بانک ترکیه مدارک و اسناد بیشتری را نیز بخواهد.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی