حفظ کیفیت آموزش؛‌ دلیل اصرار وزارت علوم بر حضوری شدن کلاس‌ها

علی خاکی صدیق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره آسیب های حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه ها، اظهار داشت: دانشجویان برای اینکه رشد کنند و از نظر فکری به بلوغ برسند و ارتقا یابند، نیازمند حضور در محیط دانشگاه هستند و باید با سایر دانشجویان و استادان همچنین کارکنان تعامل داشته باشند.

وی محرومیت دانشجویان از این فضا را یک آسیب جدی دانست و گفت: آموزش الکترونیکی که در پاندمی کرونا در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم، قرار گرفت یک ضرورت بود؛ چرا که نمی خواستیم آموزش در کشور تعطیل شود که البته با همت دانشگاهیان این وقفه رخ نداد.

خاکی صدیق با تاکید بر اینکه آموزش حتی یک روز هم در کشور تعطیل نشد، به دیگر چالش آموزش عالی در بحران کرونا اشاره و تاکید کرد: یکی از چالش ها در آموزش الکترونیکی، دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی است؛ در این زمینه دانشگاه های برتر از نرم افزارها استفاده می کنند و کلاس های عملی شان را هم به صورت الکترونیکی می توانند اجرا کنند اما این موضوع هنوز در همه دانشگاه ها توسعه نیافته است.

معاون وزیر علوم افزود: دروس عملی برخی از دانشگاه ها به تاخیر می افتد که اصلا خوب نیست یا اگر برگزار می کنند با کیفیت بالا برگزار نمی شود. در بحث امتحانات اما آسیب های خاصی نداریم و بسیاری از اعضای هیأت علمی روش های خود را دارند و در طول ترم ارزیابی هایی با صحت بالا انجام می دهند.

وی افزود: با این حال با توجه به عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت و قطعی برقی که با آن مواجه هستیم، ترجیح بر این است که امتحانات به صورت حضوری برگزار شود اما کرونا این اجازه را نداد.

خاکی صدیقی گفت: دانشی که الان برای آموزش الکترونیکی در دانشگاه ها داریم، قبل از اسفند ۹۸ که زمان آغاز شیوع بیماری کرونا بود اصلا نداشتیم؛ بنابراین امیدواریم وقتی کلاس ها به صورت حضوری شروع می شوند، آموزش های مجازی با آموزش حضوری دانشجویان در دانشگاه ها ترکیب شود تا شاهد ارتقای کیفی آموزش به صورت چشمگیر در دانشگاه ها باشیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس نظام نامه آموزش الکترونیکی که سال ۹۹ به دانشگاه ها ابلاغ شد، مراکز آموزش عالی می توانند تا ۵۰ درصد محتوای دروس را در برخی از رشته ها به صورت مجازی برگزار کنند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی