انجام سنجش نوآموزان با رعایت کامل پروتکل بهداشتی

محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در مراسم افتتاح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: سنجش نوآموزان در ابعاد مختلف یک رویداد بزرگ است که در بدو ورود آنان به مدارس انجام می شود. 

وی افزود: اینکه هرچه زودتر مشخص شود فرزند دچار کدام اختلال است یا از نظر سلامت جسمانی چه تهدیدهایی زندگی و آینده او را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اهمیت بسیاری دارد تا مداخله های موثر صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: توجه سنجیده و آگاهانه به یک دانش آموز برای نظام تعلیم و تربیت و جامعه اهمیت بسیاری دارد. بطور مثال سنجش هم آثار فردی دارد که مداخله بهنگام را ممکن می کند و برای آینده جامعه هم موثر است.

حاجی میرزایی ادامه داد: وقتی همه دانش آموزان از سال نخست تحصیل مورد سنجش قرار می گیرند، مجموع اطلاعات آموزه های مناسبی را در اختیار درمان و بهداشت قرار می دهد. 
در بسیاری از مواقع پژوهش موردی است، اما در اینجا تمامی دانش آموزان مورد سنجش قرار می‌گیرند که به پیشرفت خانواده و فرزندان کمک می کند.

وی یاد آور شد: با توسعه تعداد مراکز و افزایش آزمون های سنجش و توسعه کیفی  این موضوع به امری تاثیرگذار تبدیل می شود. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: سنجش دانش آموزان  در سطح یک جامعه بزرگ انجام می شود، هرچند ممکن است خانواده ها در شهرهای بزرگ  اطلاعات بیشتری نسبت به فرزندان داشته باشند، اما چون سنجش در سطح روستاها نیز انجام می شود ، پیشگیری از وقوع رویدادها میسر است. 

وی همچنین درباره امتحانات حضوری دانش آموزان در خردادماه توضیح داد: ۲۴ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد یک میلیون دانش آموز  به صورت حضوری در امتحانات شرکت کردند و ۹۵ درصد دستورالعمل های بهداشتی رعایت شد. در آموزش و پرورش تلاش شده ضمن انجام ماموریت ها در دوران کرونا، از سلامت دانش آموزان اطلاع پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت:سلامت جسمانی و تحرک  بخش تفکیک ناپذیر تعلیم و تربیت است. یک دانش آموز موفق هم سلامت جسمانی و تحرک جسمانی، علمی و اخلاقی توانایی لازم را باید کسب کرده باشد.
حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: توده بدنی در سنجش مورد بررسی قرار می گیرد و دانش آموزان طبقه بندی می شوند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی