آزمون سراسری ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان برگزار می‌شود

فاطمه زرین آمیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا درباره افزایش تعداد حوزه های برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ اظهارداشت: تعداد حوزه های برگزاری آزمون سراسری از ۳۹۲ شهرستان در سال گذشته به ۴۱۴ شهرستان افزایش یافته است.

وی به فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی داوطلبان اشاره کرد و یادآور شد: فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی هر داوطلب هم در حوزه های برگزاری آزمون ۱۸۰ سانتیمتر اعلام شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری آزمون سراسری در شهرهای قرمز هم خاطرنشان کرد: آزمون سراسری در شهرهای قرمز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برگزار می شود؛ علاوه بر این به شهرهای قرمز اعلام شد که در داخل این شهرها، حوزه برگزاری آزمون برای کاهش رفت و آمد داوطلبان و جلوگیری از خروج آنها از شهر محل سکونت داوطلب در نظر گرفته شود.

زرین آمیزی همچنین از دستور اعزام یک دستگاه آمبولانس به همه حوزه های برگزاری آزمون خبر داد و افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده با وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی یک دستگاه آمبولانس در همه حوزه های کنکور با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان ها اعزام می شود، همچنین نیروهای خِبره و کارشناس بهداشت در همه حوزه های آزمون حضور می یابند.

وی تصریح کرد: با فرمانداری ها و استانداری ها برای استفاده از تمام قوا و نیرو برای برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ مکاتبه به عمل آمده است و همه ظرفیت وزارتخانه های بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی،‌ علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این آزمون استفاده می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین اعلام کرد که آزمون سراسری امسال در مصلی تهران برگزار نمی شود.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر ماه با یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۵۲ داوطلب برگزار می شود. توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از ۶ تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

مهلت خوداظهاری داوطلبان کنکور سراسری از امروز ۳۰ خردادماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا سه شنبه اول تیرماه ادامه دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی