اینستاگرام احتمالا به‌زودی قابلیت پاسخ به استوری با پیام صوتی را ارائه می‌کند

پلتفرم محبوب اینستاگرام به تازگی قابلیتی را در اختیار کاربرانش قرار داده که آن‌ها می‌توانند استوری فالوور‌های خود را لایک کنند. به بیانی دیگر این قابلیت روش جدیدی را برای تعامل با کاربران در بخش استوری ایجاد کرده است. اما طبق آخرین گزارش‌ها از منابع معتبر اینستاگرام به همین روش‌ها راضی نمی‌شود و روی روش تعاملی جدید‌تری کار می‌کند. در همین راستا گفته می‌شود که کاربران اینستاگرام به‌زودی قادر خواهند بود تا به وسیله‌ی پیام صوتی به استوری دیگران کاربران پاسخ دهند.

«الساندرو پالوزی» که در زمینه مهندسی معکوس اپلیکیشن‌ها و کشف قابلیت‌های جدید آن‌ها شهرت دارد، اعلام کرد که این پلتفرم محبوب قصد ارائه‌ی چنین قابلیتی را برای کاربران اینستاگرام دارد. او همچنین به‌تازگی تصویری از این قابلیت جدید اینستاگرام را در فضای مجازی منتشر کرد که آیکن میکروفن در پایین سمت راست صفحه در کنار آیکن گیف قابل مشاهده است. البته ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که اینستاگرام تاکنون نسبت به این قابلیت جدید هیچ واکنشی نشان نداده و هنوز به صورت کاملا واضح مشخص نیست که آیا این قابلیت بسیار کاربردی در آینده به صورت عمومی منتشر می‌شود یا نه.

این پلتفرم محبوب اجتماعی دلیل ارائه‌ی قابلیت لایک کردن استوری‌ها را کاهش تعداد پیام‌های دریافتی در صندوق ورودی کاربران بیان کرده است. «آدام موسری»، مدیر عامل اینستاگرام با انتشار پستی درباره‌ی این قابلیت گفت: «یکی از اهداف اضافه شدن این قابلیت آن است که کاربران بتوانند حمایت بیشتری را دریافت کنند و نسبت به استوری‌های به اشتراک گذاشته شده سریع‌تر و راحت‌تر واکنش نشان بدهند. همچنین باید اشاره کنیم که با این قابلیت بخش دایرکت مسج کاربران کمی منظم‌تر از قبل خواهد شد. ارتباط و تعامل بین کاربران از مهم‌ترین اولویت‌های این پلتفرم بوده و بخش دایرکت مسج که پل ارتباطی بین کاربران است، همواره مد نظر ما قرار دارد.» اما اضافه شدن قابلیتی برای پاسخ صوتی به استوری‌ها مخالف این فلسفه خواهد بود و فقط نیاز به تایپ برای پاسخ دادن را برطرف می‌کند.

این پلتفرم متغلق به متا در سال‌های اخیر، با افزودن قابلیت‌های جدید و بسیار کاربردی به اپلیکیشن خود توانست بر تعداد مخاطبین خود بیافزاید و امسال هم قصد دارد این روند خوب را با ارائه‌ی قابلیت‌های کاربرپسند بیشتری ادامه دهد. در همین راستا بد نیست به برخی از قابلیت‌های کاربردی این شرکت اشاره کنیم.

بعد از مدت‌ها انتظار، اینستاگرام اعلام کرد که ارائه‌ی قابلیت نمایش پست‌ها بر اساس زمان انتشار شده است. به لطف این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند بر لوگوی اینستاگرام در سمت چپ بخش فوقانی ضربه بزنند تا با دو گزینه‌ی Following و Favorites روبه‌رو شوند. با انتخاب گزینه‌ی Following، فید اینستاگرام عکس‌ها و ویدیوهای به ترتیب زمان انتشار را نمایش می‌دهد. همچنین برای حالت Favorites هم باید بگوییم که می‌توانید تا ۵۰ اکانت دلخواه خود را مشخص کنید تا پست‌های ارائه شده از طرف آن‌ها را از دست ندهید. سخنگوی اینستاگرام اعلام کرده که لیست Favorites فقط در اختیار خود کاربر قرار دارد و کسی از اکانت‌های موجود در این لیست خبردار نخواهد شد.

همچنین در دیگر قابلیت جدید، اینستاگرام به صورت کاملا خودکار زیرنویس را به ویدیو‌های کاربران اضافه می‌کند. این ویژگی به طور پیش‌فرض برای کاربران فعال خواهد شد، بنابراین آن‌ها نیازی ندارند تا به صورت دستی آن را برای خود فعال کنند. این قابلیت از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد، بنابراین در ابتدا ممکن است زیرنویس‌ها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آن‌ها بهتر خواهد شد و زبان‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود. پیش از این تولیدکنندگان محتوا مجبور بودند به صورت دستی زیرنویس به محتوای ویدیویی خود اضافه کنند که اکنون با این ویژگی بسیار خوب، فرآیند کار آن‌ها ساده‌تر خواهد شد.

پس از شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیار زیاد، بالاخره اینستاگرام قابلیت بسیار کاربردی و مطلوب کنترل والدین را در اختیار کاربران ساکن ایالات متحده‌ی آمریکا قرار داد. «آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام، از این قابلیت به‌عنوان اولین مجموعه ابزارهای نظارت والدین بر این پلتفرم یاد می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد مدت زمانی که نوجوان آن‌ها در اینستاگرام می‌گذرانند را مشاهده کرده و محدودیت‌هایی را برای آن‌ها تعیین کنند.

منبع: Engadget

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی