۵ ویژگی آیفون که اپل و کاربران آن‌ها را فراموش کرده‌اند

اپل در زمینه‌ی ایجاد ترندهای جدید توانایی فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر برخی از ایده‌های این شرکت توسط رقبا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال اپل هم به هیچ عنوان عملکرد بی‌نقصی ندارد. در ادامه به ۵ ویژگی آیفون می‌پردازیم که قرار بود مورد توجه گسترده‌ای قرار بگیرند اما در نهایت فراموش شدند.

اول از همه این مطلب را با مشخصه‌ای شروع می‌کنیم که برخی از کاربران آیفون به آن علاقه‌ی زیادی داشتند ولی بیشتر کاربران از آن استفاده نمی‌کردند: لمس سه‌بعدی یا ۳D Touch. به زبان ساده، با این قابلیت وقتی فشار از یک حدی بیشتر شود، دسترسی‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اپل با آیفون ۶s از این مشخصه رونمایی کرد و در نهایت به آیفون XS هم راه پیدا کرد. باید خاطرنشان کنیم این قابلیت در ابتدا تحت عنوان Force Touch برای اپل واچ ارائه شد اما در نسل‌های جدید اپل واچ هم دیگر این قابلیت دیده نمی‌شود.

آیفون

در سال ۲۰۱۷ آیفون X با قابلیت موسوم به انیموجی (Animoji) از راه رسید که سپس به Memoji تبدیل شد. باید خاطرنشان کنیم بسیاری از شرکت‌ها مانند سامسونگ تلاش کردند قابلیت مشابهی را ارائه کنند که البته هیچکدام از آن‌ها در این زمینه به موفقیت چندانی نرسیدند. کاربران با بهره‌گیری از این مشخصه می‌توانند حالت‌های مختلف چهره‌ی خود را به شخصیت‌های کارتونی، ایموجی‌ها و دیگر موارد این‌چنینی منتقل کنند. این قابلیت در ابتدا سروصدای زیادی راه انداخت و مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت. اما به مرور زمان جذابیت آن تا حد زیادی کاسته شد و حالا دیگر کمتر کاربری از انیموجی و Memoji استفاده می‌کند.

آیفون

طی چند سال گذشته تقریبا تمام مدل‌های جدید آیفون با سیستم تشخیص چهره یا فیس آی‌دی راهی بازار شده‌اند. در مراسم رونمایی از سری آیفون ۱۱ اپل از یک قابلیت جدید به نام Slofies رونمایی کرد. این مشخصه به زبان ساده به کاربران اجازه می‌دهد که با بهره‌گیری از دوربین سلفی، ویدیوهای اسلوموشن ضبط کنند. اما این قابلیت اصلا مورد استقبال قرار نگرفت و خیلی زود هم فراموش شد.

اپل در سال ۲۰۱۶ برای iMessage موجود در iOS 10 از اپ استور اختصاصی رونمایی کرد. این اپ استور به کاربران اجازه می‌داد که برای این محیط از بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و استیکرهای اختصاصی بهره ببرند. اما واقعیت این بود که کاربران به چنین مشخصه‌ای نیاز نداشتند و به همین خاطر بی سروصدا راهی قبرستان ایده‌های شکست‌خورده شد.

آیفون‌

در نهایت هم باید بگوییم که اپل سال ۲۰۲۰ در کنار iOS 14 از قابلیت جدید موسوم به اپ کلیپس (App Clips) رونمایی کرد. به زبان ساده اپ کلیپس‌ها بخش‌های کوچکی از یک اپلیکیشن هستند که به کاربران اجازه می‌دهند بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن‌های موردنظر، آن‌ها را امتحان کنند. در ابتدا به نظر می‌رسید کاربران و توسعه‌دهندگان زیادی به این قابلیت توجه نشان می‌دهند اما این پیش‌بینی محقق نشد و حالا کمتر کاربری از آن استفاده می‌کند.

در این مطلب به ۵ ویژگی آیفون پرداختیم که قرار بود سروصدای زیادی راه بیندازند اما در نهایت از طرف اپل یا کاربران آن­ها را فراموش کردند. در این زمینه می‌توانیم به چندین ویژگی دیگر هم اشاره کنیم. به نظر شما کدام قابلیت‌های گجت‌های اپل با وجود تلاش زیاد این شرکت در نهایت از یاد رفته­اند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: ۹To5Mac

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی