گوشی بعدی شما شاید پنل پشتی چرمی با قابلیت تعویض رنگ داشته باشد

شرکت هنگ‌کنگی اینفینیکس که در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد ظاهرا توانسته به فناوری جذابی دست پیدا کند که به موجب آن، پنل پشتی چرمی یک گوشی می‌تواند رنگ خود را تغییر دهد.

این روزها که مشخصات فنی گوشی‌ها شرایط خوبی دارد، اهمیت این بخش برای کاربران کم‌رنگ‌تر شده است. بسیاری از ما اکنون می‌خواهیم محصولی داشته باشید که فناوری‌های جذاب و نوآورانه‌ای داشته باشد چرا که از بابت سخت‌افزار خیال‌مان راحت است. برای مثال آنچه که اکنون نیاز داریم یک طراحی عجیب و نوآورانه است که در جلب رضایت مشتریان هم واقعا تأثیر به‌سزایی دارد. یکی از همین موارد، امکان تغییر رنگ است. اگر گوشی ما بتواند رنگ پنل پشتی خود را تغییر دهد خیلی جالب می‌شود؛ موافقید؟

در حال حاضر پنل‌های پشتی با قابلیت تغییر رنگ، یا بهتر است بگوییم بازتاب نور به چند رنگ وجود دارند اما جنس آن‌ها عمدتا پلاستیک یا شیشه است. ولی اینطور که به نظر می‌رسد، اینفینیکس راهی را یافته که می‌توان به لطف آن، گوشی‌هایی با پنل پشتی از جنس چرم و در عین حال قابلیت تغییر رنگ تولید کرد. البته امکان تغییر رنگ زمانی وجود خواهد داشت که گوشی را در معرض نور آفتاب قرار بدهیم.

اینفینیکس نام این مواد را «چرم نورپرداز آینده» نام‌گذاری کرده که در واقع چرم مصنوعی است اما وقتی در معرض اشعه‌ی فرابنفش قرار می‌گیرد، رنگ خود را تغییر می‌دهد. درست مثل چیزی که در ویوو V23 و ریلمی ۹ پرو شاهد هستیم. وقتی هم که گوشی را به درون خانه بیاورید، یعنی در محیطی که اشعه‌ی یادشده هیچ برخوردی با آن نداشته باشد، رنگ آن به حالت اصلی خود برمی‌گردد.

اما پرسش اینجاست که این چرم مصنوعی چگونه وقتی در معرض نور فرابنفش قرار می‌گیرد، رنگ خود پنل پشتی تغییر رنگ خود را تغییر می‌دهد؟ در مراسم رونمایی از این فناوری، اینفینیکس اینطور توضیح داد که این چرم از پلیمرهای فوتوکرومیک درون خود بهره می‌برد. وقتی هم که آن را در معرض اشعه‌ی فرابنفش قرار می‌دهیم، ساختار مولکولی این پلیمر تغییر کرده و باعث تغییر رنگ در آن می‌شود. اینفینیکس در ادامه افزود که این یک فناوری تغییر رنگ منفعل است و هیچ انرژی از گوشی برای تغییر رنگ دریافت نمی‌کند.

همچنین طبق توضیحات ارائه شده، با این فناوری جذاب، کاربران قادر خواهند بود الگوهای خاصی روی پنل پشتی گوشی خود داشته باشند و این یعنی بی‌نهایت راه‌های مختلف برای شخصی‌سازی طرح و رنگ به نمایش درآمده در اثر تابش نور خورشید به پنل پشتی گوشی و این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که به مواردی نظیر این علاقه‌مند هستند. در مراسم رونمایی از این فناوری، مدیر ارشد محصولات اینفینیکس، منفرد هونگ در این رابطه گفت:

اینفینیکس در تلاش است تا تجربه‌ی کاربران از گوشی‌های هوشمند امروزی را در زمینه‌ی زیبایی ظاهری از طریق این فناوری جذاب با بهره‌مندی از رنگ‌های متعدد انجام می‌دهد. با این فناوری کاربران الگوهای تغییر رنگ (شخصی‌سازی شده) چشم‌نوار و لذت‌بخشی را مشاهده خواهند کرد که در نتیجه‌ی تابش نور به پنل پشتی گوشی آن‌ها ایجاد می‌شود. این فناوری تعامل کاربران با گوشی هوشمندشان را به شکل منحصر بفردی تغییر می‌دهد.

طبق گفته‌های اینفینیکس، این چرم باید در گوشی‌های آینده‌ی خود شرکت مورد استفاده قرار بگیرد اما اصلا نمی‌دانیم چه‌زمانی این گوشی‌ها در دسترس قرار می‌گیرند و اصلا از چه خانواده‌ای هستند. همچنین مشخص نشده آیا اینفینیکس قصد فروش این چرم‌ها را به شرکت‌های دیگر دارد یا خیر. حال باید دید طی ماه‌های آتی چه پیش خواهد آمد.

نظر شما در رابطه با پنل‌های پشتی با قابلیت تغییر رنگ چیست؟ آیا این موضوع را عاملی جذاب و تعیین‌کننده در انتخاب گوشی می‌دانید؟

منبع: PhoneArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی