مشخصات فنی کامل وان‌پلاس ۱۰R فاش شد؛ دایمنسیتی ۸۱۰۰، شارژر ۱۵۰ واتی و…

وان‌پلاس ۱۰R یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های وان‌پلاس است که گفته می‌شود در سه‌ماه دوم امسال به احتمال زیاد رونمایی می‌شود. در همین راستا امروز شاهد افشای مشخصات فنی کامل این محصول بودیم که شارژر ۱۵۰ واتی و پردازنده‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ بخشی از آن هستند.

مدت‌هاست که در رابطه با وان‌پلاس ۱۰R به عنوان پرچم‌دار اقتصادی وان‌پلاس می‌شنویم اما هنوز خبری از این گوشی نشده است. گفته می‌شود وان‌پلاس می‌خواهد این محصول مورد انتظار را در سه‌ماه دوم امسال (۲۰۲۲) رونمایی و راهی بازار کند که البته هنوز تا ورود به سه‌ماه دوم، ۳ روز زمان باقی مانده است. بنابراین برای اینکه خبری رسمی در رابطه با تاریخ عرضه یا رونمایی از آن منتشر شود حداقل باید یک هفته منتظر بمانیم.

وان‌پلاس هنوز رسما در رابطه با ۱۰R اطلاعات خاصی منتشر نکرده است. بنابراین هرچه که درباره‌ی این گوشی می‌گوییم با استناد بر شایعات و خبرهایی است که از سوی منابع خبری مختلف و افشاگران فعال در حوزه‌ی فناوری منتشر می‌شود. اما خوشبختانه به‌تازگی شاهد افشای اطلاعات سخت‌افزاری کامل آن بودیم که نشان می‌دهد این همان محصولی است که گفته می‌شود قرار است با شارژر ۱۵۰ واتی جدید وان‌پلاس راهی بازار شود.

طبق ادعای وب‌سایت منبع، این گوشی از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. البته در ابتدا گفته می‌شود پردازشگر مرکزی این گوشی دایمنسیتی ۹۰۰۰ است اما ظاهرا شرکت چینی تصمیم گرفت این تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند را برای مدل پرو نگه دارد و مدل R را به تراشه‌ای ضعیف‌تر مجهز کند. هرچند دایمنسیتی ۸۱۰۰ هم واقعا پردازنده‌ی قابلی است. این تراشه از ۸ هسته بهره می‌برد که شامل چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شود. حضور ۸/۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 در کنار تراشه‌ی Mali-G610 MC6 که عهده‌دار فعالیت‌های گرافیکی است باعث شده در مجموع یک ترکیب سخت‌افزاری خوب و قابل قبول را شاهد باشیم که می‌تواند از عهده‌ی انجام هرکاری بربیاید.

وان‌پلاس ۱۰R از نمایشگر ۶٫۷ اینچی با وضوح +FHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد. نوع پنل بکار رفته در آن هم ساخت سامسونگ و با فناوری +E4 است که از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. در مرکز این پنل شاهد حفره‌ی کوچکی هستیم که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون آن تعبیه شده است. بحث دوربین که شد باید اضافه کنیم روی پنل پشتی این محصول یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با نام IMX766 ساخت سونی به عنوان سنسور اصلی ایفای نقش می‌کند که پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال را هم در آن شاهد هستیم. در کنار این دوربین یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (IMX355 ساخت سونی) و ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم قرار گرفته‌اند.

وان‌پلاس ۱۰R از گوریلاگلس به عنوان محافظ پنل جلو و پشتی خود بهره می‌برد که باعث می‌شود گوشی حس و حال یک پرچم‌دار باکیفیت را به کاربر القا کند. از جمله قابلیت‌های خوب دیگری هم که در این گوشی قرار گرفته‌اند می‌توان به تراشه‌ی NFC، استاندارد صوتی Hi-Res Audio، دالبی اتموس و بلندگوهای استریو اشاره کرد. از جمله قابلیت‌هایی هم که از این گوشی حذف شده‌اند شامل جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و کلید فیزیکی Alert Slider است که امضای کار وان‌پلاس به حساب می‌آمد و عجیب بود که شرکت چینی تصمیم گرفته آن را در گوشی جدید خود استفاده نکند.

می‌رسیم به بخش هیجان‌انگیز ماجرا یعنی باتری و شارژر که اندکی هم عجیب است. وان‌پلاس ظاهرا می‌خواهد این گوشی را در دو مدل راهی بازار کند. یک مدل با شارژر ۱۵۰ واتی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دیگری با شارژر ۸۰ واتی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تا این باور که شرکت‌ها با افزایش ظرفیت باتری، سرعت شارژر را کاهش می‌دهند و برعکس، تا حدودی درست باشد. اگر تمام این مشخصات برایتان آشنا به نظر می‌رسد به این خاطر است که ریلمی GT نئو ۳ هم که چند روز پیش معرفی شد دقیقا از همین قابلیت‌ها بهره می‌برد.

وان‌پلاس نورد ۳ هم قرار است با مشخصات فنی مشابهی راهی بازار شود که اندکی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. امیدواریم شرکت بعد از معرفی هر دو گوشی اندکی شفاف‌سازی کند که اوضاع از چه قرار است و فرق بین دو گوشی دقیقا چیست. انتظار می‌رود در رویداد ۳۱ مارس این شرکت که ۴ روز دیگر هم برگزار می‌شود و قرار است در آن شاهد عرضه‌ی بین‌المللی وان‌پلاس ۱۰ پرو و رونمایی از ایرفون بلوتوثی Bullets Wireless Z2 باشیم، خبرهایی در رابطه با این دو گوشی بشنویم.

منبع: PhoneArena ,GSMArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی