سه پروژه اساسی در دستور کار مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روز شنبه حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، «مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان» زمستان سال گذشته افتتاح رسمی شد. پیرو مصوبات این مرکز، هشت شعبه مرکز نوآوری و کارآفرینی علاوه بر مرکز تبریز که در ۱۳۹۹ شروع به کار کرد، در مدیریت‌های استانی دانشگاه فرهنگیان، در سال ۱۴۰۰ تأسیس و راه‌اندازی خواهد شد که یک شعبه آن سوم خرداد ماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

هدف اصلی این مرکز، جذب فناوران و کارآفرینان دانشگاه فرهنگیان است که علاقه‌مند به نوآوری و کارآفرینی در حوزه آموزش هستند. این هدف با راه‌اندازی سامانه‌ای جامع برای دریافت طرح‌های فناورانه اعضای هیات‌علمی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان محقق خواهد شد و پس از ثبت طرح‌های فناورانه در سامانه مرکز، آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ارتباط نزدیکی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شده است که در سال ۱۴۰۰ این همکاری ادامه خواهد داشت. آموزش‌های متناسب با نیازهای کانون و دستیابی به اهداف اساسی دانشگاه فرهنگیان در زمینه «آموزش»، از محورهای این همکاری است.

مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان، به دنبال ایجاد یک فضای مرجع، برای ادامه همکاری و ارتباط دانشجو معلمان پس از فارغ‌التحصیلی با دانشگاه فرهنگیان است که پروژه «تولید محتوای الکترونیک بر اساس آموزش معکوس» اولین قدم برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته این مرکز است.

در حوزه فرهنگ‌سازی حفظ منابع آبی و آموزش مدیریت صحیح این منابع، «طرح کوزه» پیگیری می‌شود که هم‌اکنون این طرح با مدیریت شعبه استان آذربایجان شرقی، مرکز نوآوری و کارآفرینی پیگیری می شود. از فعالیت‌های دیگر این مرکز می‌توان از «تقویت ارتباط با مراکز نوآوری دانشگاه‌های بزرگ» نظیر؛ دانشگاه علامه طباطبایی، شهید بهشتی و تعریف پروژه‌های مشارکتی با آن‌ها نام برد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی