نام رمز گلکسی S23 فاش شد؛ خبری از گوشی تاشوی سوم نیست

با افشا شدن نام رمز گلکسی S23، به نظر می‌رسد دیگر خبری از گوشی تاشوی سوم نیست و امسال هم شاهد عرضه‌ی دو گوشی تاشو خواهیم بود.

اگر خبرهای مربوط به محصولات مورد انتظار سامسونگ را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید شرکت کره‌ای احتمالا قصد دارد از سه گوشی با طراحی نوآورانه رونمایی کند. دو گوشی که جانشین گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ می‌شوند، گوشی سوم هم قرار است یک محصول رول‌شونده باشد.

این خبر کاربران و علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ را به وجد آورد چرا که هنوز شرکتی موفق نشده رسما از یک گوشی رول‌شونده رونمایی کند. الان که دیگر خبری از سری گلکسی نوت هم نیست و گوشی‌های سری گلکسی S22 هم برای کاربران عادی شده‌اند، طبیعی است که تمام توجه‌ها به سمت گوشی‌های تاشو و رول‌شونده معطوف شود. خود سامسونگ هم فضای کافی برای رونمایی از این گوشی‌ها خواهد داشت بنابراین تقریبا مطمئن شده بودیم که گوشی رول‌شونده جز برنامه‌های امسال شرکت قرار خواهد گرفت.

اینکه خبرهای مربوط به گوشی‌های تاشو و رول‌شونده‌ی سامسونگ منتشر شود کاملا طبیعی است چرا که در نیمه‌ی دوم امسال باید شاهد رونمایی از آن‌ها یا حداقل یک مدل از آن‌ها باشیم. اما جالب اینجاست در شرایطی که فقط یک ماه از ورود سری گلکسی S22 به بازار می‌گذرد، شاهد انتشار خبرهایی در رابطه با گلکسی S23 هستیم. البته اولین خبری که در رابطه با این گوشی منتشر شده خیلی هم برای علاقه‌مندان به فناوری‌های جذاب خبر خوبی نیست.

اصلا نباید از اینکه اطلاعاتی از سری گلکسی S23 فاش شده تعجب کنید. اگر به خاطر داشته باشید، بعد از اینکه سامسونگ از سری گلکسی نوت ۲۰ رونمایی کرد شایعه شد که دیگر خبری از سری نوت نخواهد بود و در نهایت هم همین اتفاق رخ داد. این روزها اگر خبری دیر به دست کاربران برسد باید تعجب کرد. اما می‌پردازیم به شایعه‌ای که پیرامون سری گلکسی S23 و احتمال مدل اولترای آن منتشر شده است.

سامسونگ ظاهرا نام «الماس» را برای پروژه‌ی ساخت گلکسی S23 انتخاب کرده است. اگرچه الماس فلزی بسیار مقاوم است و می‌تواند در شرایط سخت دوام بیاورد و گوشی‌های هوشمند اینطور نیستند، با این حال نام‌گذاری پروژه‌ی ساخت یک گوشی به این صورت می‌تواند نویدبخش اتفاقات هیجان‌انگیزی باشد. یا حداقل امیدواریم که اینطور باشد. چون طی چند سال اخیر هم نام رمز لزوما به معنای اتفاقات خوب نبوده است.

سامسونگ همیشه سعی می‌کند از نام‌های عجیب و غریب استفاده کند که توجه مخاطبین را به خود جلب کند. اما در نهایت می‌بینیم آن محصول اصلا هیچ ربطی به نامی که برای آن انتخاب شده بود ندارد. هرچند امیدواریم سال آینده اوضاع قرق داشته باشد. برای مثال می‌توانید نام پروژه‌ی ساخت گوشی‌های سامسونگ را طی چند سال اخیر در زیر مشاهده کنید:

  • سری گلکسی S22: پروژه‌ی رنگین‌کمان
  • سری گلکسی S21: پروژه‌ی نامحدود (Unbound)
  • سری گلکسی S20: پروژه‌ی هابل
  • سری گلکسی S10: پروژه‌ی ماورایی
  • سری گلکسی S9: پروژه‌ی ستاره
  • سری گلکسی S8: پروژه‌ی رویایی
  • سری گلکسی S7: پروژه‌ی خوش‌شانسی

همانطور که مشاهده کردید، انتظار نداریم در ساخت سری گلکسی S23 از الماس استفاده شود یا هرچیز عجیبی مثل این. اما شاید سامسونگ بخواهد از ترکیبات جدیدی در ساخت این گوشی‌ها استفاده کند که میزان مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب، گرد و غبار، فشار و … از خود به نمایش خواهند گذاشت.

اما خبر بد چیست؟

همانطور که گفته شد، روز گذشته شاهد انتشار خبری بودیم مبنی براینکه سامسونگ پروژه‌ی ساخت گوشی رول‌شونده‌ی خود را الماس نام‌گذاری کرده است. اما حالا متوجه شدیم که این نام رمز برای سری گلکسی S23 در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب متوجه شویم خبری از گوشی نوآورانه‌ی سوم نیست. البته شاید سامسونگ بخواهد از یک گوشی سوم با طراحی نوآورانه نظیر تاشو یا رول‌شونده رونمایی کند اما نام رمز آن الماس نخواهد بود. بنابراین فعلا نباید خیلی هیجان‌زده باشیم.

البته از آن‌جایی که تا سال ۲۰۲۳ برای رونمایی از سری گلکسی S23‌ زمان باقی مانده، پیشنهاد می‌کنیم تمام انرژی و تمرکز خود را روی گوشی‌های تاشوی مورد انتظار شرکت یعنی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۳ بگذارید چرا که قطعا امسال و طی چند ماه آتی، با قابلیت‌های جذاب نظیر قلم S-Pen (برای مدل زد فولد)،‌مقاومت بیشتر،‌ پردازنده و دوربین جدیدتر و قدرتمندتر و بسیاری موارد خوب دیگر رونمایی خواهند شد.

منبع: PhoneArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی