حاشیه‌سازی به نام” ادمین”

یگانه عصاری: تلخی‌هایی که گاهی ناخواسته رخ داده است اما این تلخی زمانی بیشتر حاشیه‌ساز می‌شود که این ماجرا به دست خودشان رقم بخورد اما چگونه؟ از طریق شخصی به نام “ادمین” یا “ادمین‌های” یک صفحه اینستاگرامی. ماجرای شکایت باشگاه گوا و فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس در خلال بازی‌های آسیایی این تیم را که به خاطر دارید؟یا کامنت فدراسیون فوتبال برای صحبت‌های یحیی گل‌محمدی که استقلالی‌ها را شاکی کرد؟ اما این ادمین‌ها توسط چه کسی تعیین می‌شوند و چرا چنین اشتباهات فاجعه‌باری پیش می‌آید که کار به شکایت بردن به ‌AFC برسد؟

حمایت به سبک فدراسیون

کمتر از یک ماه پیش بود که شایعه حضور برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و در این شرایط مسئولان فدراسیون فوتبال به شکل عجیبی از سرمربی فعلی تیم ملی یعنی دراگان اسکوچیچ حمایت کردند! خبر مذاکره با برانکو ایوانکوویچ در حالی از سوی از فدراسیون فوتبال تکذیب شد که اینستاگرام رسمی فدراسیون فوتبال تصویری از برانکو ایوانکوویچ را منتشر کرد و در شرح آن اینطور نوشت:« تمامی ارکان مدیریتی فدراسیون فوتبال حمایت تمام قد از کادر فنی، بازیکنان و تیم ملی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا ایران با قدرت در بازی‌ها شرکت کرده و این پیچ تاریخی را رد کند.خبر مذاکره با برانکو کاملا دروغ و بی پایه و اساس است.» البته در این مواقع باید در حرکتی رسانه‌ای که مخاطب را به حمایت قانع کند، تصویری از خود دراگان اسکوچیچ منتشر می‌کردند اما گویا تمامی ارکان مدیریتی فدراسیون ترجیح دادند این گونه از سرمربی فعلی تیم ملی حمایت کنند؛ با عکس آقای برانکو! این اما پایان ماجرا نبود. چند روز بعد از این ماجرا ادمین این پیج در شرایطی که پیج AFC فارسی صحبت های یحیی گل محمدی را پیرامون دربی 95 منتشر کرده بود، کامنتی غیر مرتبط به فدراسیون فوتبال را منتشر کرد و با ایموجی برای پرسپولیسی‌ها آرزوی موفقیت کرد. اتفاقی که با اعتراض شدید هواداران استقلال مواجه شد. آنها معترض بودند که چرا صفحه رسمی فدراسیون فوتبال باید برای مصاحبه سرمربی تیم پرسپولیس کامنت با مضمون موفقیت منتشر کند.

جنجال پرسپولیسی‌ها

صفحه رسمی اینستاگرام پرسپولیس پیش از سفر به هند در جریان بازی‌های آسیایی پستی منتشر کرد و دوران فتح هند به وسیله پادشاه ایران در گذشته را مرور کرد. ادمین آن صفحه، این حادثه تاریخی را به حضور این تیم در لیگ قهرمانان و فتح دوباره این کشور تشبیه کرده بود. این پست جنجالی باشگاه پرسپولیس واکنش های زیادی را از سوی کاربران هندی و حتی ایرانی به همراه داشت و آنها این پست را توهین آمیز تلقی کردند. البته باشگاه پرسپولیس بلافاصله آن پست را حذف کرد و با انتشار یک پست دیگر عذرخواهی کرد اما کار از کار گذشته بود و فدراسیون فوتبال هند و باشگاه گوا از پرسپولیس به AFC شکایت کردند. باشگاه پرسپولیس در پستی دیگر از این باشگاه و کشور هند دلجویی کرد اما فایده‌ای نداشت تا این باشگاه دفاعیات خود را با مستندات کافی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند. صفحه پرسپولیس نوشت:«در روزی که کاروان پرسپولیس برای رقم زدن موفقیت‌های تازه، آسمان ایران را به سمت هندوستان ترک کرد، پستی در صفحه اینستاگرام باشگاه منتشر شد که این اتفاق، بدون هماهنگی بود و به همین علت، وظیفه خود می‌دانیم بابت اتفاق رخ داده، عذرخواهی کنیم. این موضوع ارتباطی به باشگاه پیدا نمی‌کند و برای فردی که بدون دریافت مجوز از مدیریت باشگاه، اقدام به انتشار پستی کرده، تنبیه و توبیخ در نظر گرفته شده و به شدت با وی برخورد می‌شود.»

صفحه دست کارگزار است!

پس از این اتفاق مجید صدری، رییس هیئت مدیره پرسپولیس با انتشار پستی در اینستاگرام خود با بیان اینکه حاشیه رخ داده در صفحه مجازی رسمی باشگاه با بی‌تدبیری مسئول(ادمین) این صفحه رخ داده عنوان کرد: در تلاشیم با همکاری کارگزار، هر چه زودتر این دسترسی را به باشگاه منتقل کنیم. باید اعلام کنم که صفحه دست کارگزار بود!» اتفاقی که البته در خصوص این باشگاه اولین بار نیست که می‌افتد و این صفحه پیش از این هم با تبلیغات عجیب و غریب برخی محصولات و تشکیل کمپین تبلیغاتی بارها حاشیه‌ساز شده بود.

ادمین کانال سرخابی یک نفر است!

پیشتر غلام حسین زمان آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره اقدامات فدراسیون برای برخورد با ادمین‌های کانال‌های هواداری حرف هایی زده بود که در نوع خودش قابل تامل است:« ما متوجه شدیم ادمین یکی از کانال‌های معروف هواداری که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را پوشش می‌دهد یک نفر است! این فرد در کانال پرسپولیس به استقلال توهین می کند و در کانال استقلال به پرسپولیس و از این طریق هواداران را به جان هم می‌اندازد. این موضوع سبب تفرقه افکنی می‌شود و فضای غیراخلاقی را به وجود می‌آورد.»

این مصاحبه یعنی ماجرای ادمینی سر دراز دارد و گاها فقط هواداران را به جان هم می‌اندازد. اما وقتی داستان از کشور و مرزهای آن خارج می‌شود و کار به AFC و شکایت می‌رسد، چه کسی پاسخگو است؟ اگر امتیازی از تیم‌های ایرانی کم شود و یا محرومیتی به وجود آید، آیا ادمینی هست که پاسخگو باشد یا آنها کماکان به مزه پرانی، حمایت‌های بی دلیل از تیم شخصی، حضور در دایرکت و تبلیغ وسایل خانه مشغولند؟ مدیر رسانه‌ای باشگاه‌ها چه می‌کنند و آیا باشگاه‌ها موضعی در این مورد خواهند گرفت؟

251 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی