گوگل سیستم پرداخت شخص ثالث را با اسپاتیفای مورد آزمایش قرار می‌دهد

گوگل قصد دارد تا سیاست جدید سیستم پرداخت ثالث را در اختیار تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان به صورت آزمایشی قرار دهد تا آن‌ها بتوانند علاوه بر سیستم پرداخت گوگل، از سیستم پرداخت خود نیز بهره ببرند. در همین راستا اپلیکیشن اسپاتیفای اولین اپلیکیشنی خواهد بود که از دو سیستم پرداخت گوگل و سیستم پرداخت خود به صورت آزمایشی استفاده خواهد کرد.

این شرکت با انتشار پست وبلاگی گفت که این اقدام به ما کمک خواهد کرد تا به درکی صحیح از این موضوع برسیم که کاربران سراسر جهان بین دو سیستم پرداخت کدام یک رو در اولویت استفاده‌ی خود قرار می‌دهند. گوگل قصد دارد تا اطلاعات بیشتری از این سیاست را در ماه‌های آینده در اختیار کاربران قرار دهد. سخنگوی گوگل یعنی «دان جکسون» در بیانیه‌ای در این رابطه گفت: «این سیاست جدید به صورت آزمایشی در حال اجرا شدن است و  ما جزئیات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن در ماه‌های آینده خواهیم داشت، اما هدف ما این است که توسعه‌دهندگان با استفاده از سیستم پرداخت خود بتوانند به صورت مستقیم با کاربران خود در ارتباط باشند.»

گوگل در یک پست وبلاگی خطاب به توسعه‌دهندگان گفت که یک برنامه آزمایشی در کره جنوبی راه اندازی کرده است که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا سیستم‌های پرداختی غیر از گوگل را انتخاب کنند. این اقدام گوگل در پاسخ به قوانین پیشنهادی سال گذشته در کشور کره جنوبی است. این شرکت در ادامه بیان کرد که اپل نیز باید چنین اجازه‌ای را به توسعه‌دهندگان اپ استور خود بدهد تا آن‌ها نیز بتوانند از سیستم پرداخت ثالث بهره ببرند.

اپلیکیشن اسپاتیفای همکاری خود را با گوگل «توافق چند ساله» می نامد و ما نمی دانیم که چگونه این توافقنامه ممکن است درآمد گوگل را که از سیستم پرداخت این شرکت در اپ اسپاتیفای ناشی می‌شود را تحت تأثیر خود قرار دهد. همانطور که احتمالاً می‌دانید اپل و گوگل همواره به دلیل عدم استفاده از سیاست سیستم‌های پرداخت ثالث درون برنامه‌ای مورد انتقاد توسعه‌دهندگان قرار دارند. این اقدام پس از سال‌ها مقاومت در برابر پرداخت شخص ثالث در گوگل پلی صورت می‌گیرد و نشان‌دهنده یک تغییر عمده در نحوه‌ی مدیریت بازارهای نرم‌افزاری صاحبان پلتفرم است.

گوگل، همراه با شرکت اپل، سیستم‌های پرداخت را کنترل می‌کنند تا از کاهش، معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ درصد، بسته به چند عامل اطمینان حاصل کنند. سیاست استاندارد اجباری کردن تمامی تراکنش‌ها از طریق سیستم‌های پرداخت گوگل یا اپل، درآمد توسعه‌دهندگان را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که اسپاتیفای یک مخالف سرسخت سیاست‌های پرداخت شکل اپل بوده و همچنین در سال ۲۰۱۹ نسبت به مالیات‌های شرکت اپل نیز شکایتی را مطرح کرد، بنابراین همکاری این شرکت با گوگل در این سیاست آزمایشی خیلی جای تعجب ندارد.

اپلیکیشن اسپاتیفای به برخی از کاربران اندرویدی کنترل بیشتری بر نحوه پرداخت هزینه سرویس پخش موسیقی می‌دهد. در حالی که شرایط دقیق این توافقنامه اعلام نشده، اما گوگل می‌تواند به اسپاتیفای اجازه دهد تا معاملات خاصی را تبلیغ کند. باید دید در نهایت این سیاست آزمایشی گوگل می‌تواند راهی به سایر توسعه‌دهندگان نیز پیدا کند یا نه.

منبع: TheVerge

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی