مک‌بوک ایر بازطراحی شده‌ی امسال احتمالاً به نمایشگر ۱۳.۶ اینچی مجهز خواهد بود

در روز‌های اخیر شایعات زیادی در مورد مک‌بوک ایر جدید اپل در فضای مجازی دست به دست می‌شود که از جمله‌ی آن می‌توان به امکان معرفی یک مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی جدید در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد. اکنون اما تحلیلگر معروف این حوزه یعنی «راس یانگ» اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری را در این مورد در توییتر خود منتشر کرده که در ادامه به بررسی این اطلاعات خواهیم پرداخت.

به گفته‌ی راس یانگ، مک‌بوک ایر جدید به لطف بازطراحی جدیدی که روی آن صورت می‌گیرد، اندازه‌ی بزرگ‌تری خواهد داشت. در حال حاضر، مک‌بوک ایر فعلی دارای صفحه‌نمایش ۱۳.۳ اینچی است، اما مدل جدیدی که در سال جاری معرفی می‌شود مجهز به یک پنل ۱۳.۶ خواهد بود. این افزایش جزیی در ابعاد نمایشگر با کاهش حاشیه‌های آن توسط اپل امکان‌پذیر خواهد بود.

این به این معنی است که اپل شکل و طرح کلی نمایشگر‌ مک‌بوک ایر تغییر نخواهد داد و تنها از حاشیه‌های دور آن کم خواهد کرد و این همان استراتژی است که ما در مک‌بوک پروی ۱۴ و ۱۶ اینچی بازطراحی شده شاهد آن بودیم. در همین راستا، یانگ می‌گوید که مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی سال ۲۰۲۳ نمایشگر ۱۵.۲ اینچی خواهد داشت که این کوچک‌تر از پنل ۱۵.۴ اینچی مک‌بوک پرو اپل است. در مورد این محصولات اپل همانطور که در ابتدای خبر به آن اشاره کردیم، شایعات زیادی وجود دارد که بد نیست به برخی از آن‌ها اشاره داشته باشیم. برای مثال ما هنوز نمی‌دانیم این محصولات دارای بریدگی نمایشگر هستند یا نه.

برخی از افشاگران اعلام کردند که مک‌بوک ایر‌های جدید دارای حاشیه‌های سفید و بریدگی نمایشگر هستند که در واقع این مشخصات را از ادغام زبان طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی و مک‌بوک پرو به دست می‌آورند. طبق جدیدترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، به نظر می‌رسد اپل عرضه‌ی نسل جدید مک‌بوک ایر را کمی به تاخیر انداخته و احتمالا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ شاهد رونمایی از این لپ‌تاپ خواهیم بود. مارک گورمن، تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ، در جدیدترین گزارش خود نوشته که در ابتدا قرار بوده مک‌بوک ایر جدید در انتهای ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ به دست کاربران برسد ولی حالا منابع آگاه به این افشاگر گفته‌اند که باید در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ انتظار معرفی این لپ‌تاپ را داشته باشیم.

همچنین در گزارش دیگری به این موضوع پرداخته شد که اپل مک‌بوک ایر و مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی جدید که مجهز به پردازنده‌ی M2 هستند را در سال جاری روانه‌ی بازار خواهد کرد. باید خاطر نشان کنیم که این خبر‌ با گزارش قبلی تحلیلگر معروف اپل یعنی آقای «کو» که اعلام کرد این محصولات با چیپست M1 معرفی خواهد شد در تناقض است. در همین راستا گفته می‌شود که تراشه‌ی M2 با نام رمزی «Staten» طراحی مشابه‌ی تراشه‌ی A15 BIONIC اپل دارد.

نسل جدید تراشه‌های سری M اپل، مجهز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی قوی‌تر ۱۰ هسته‌ای خواهد بود. همچنین شنیده شده که چیپست M2 مبتنی بر فناوری ساخت ۴ نانومتری خواهد بود. مدتی قبل اعلام شد که اپل هر ۱۸ ماه یک بار نسل جدید این تراشه‌ها را معرفی خواهد کرد و این یعنی در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود که گویا مبتنی بر فناوری ساخت ۳ نانومتری شرکت TSMC هستند.

گویا مک‌بوک ایر‌های جدید طراحی بسیار زیباتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت و به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد در طراحی خود تغییراتی ایجاد کند. این گجت‌ها مدت‌هاست که از طراحی ضخیم‌تر قسمت پشتی و طراحی بسیار ظریف قسمت جلویی بهره می‌برند. افشاگران ادعا می‌کنند که مک‌بوک ایرهای سال ۲۰۲۲ احتمالا طراحی ظاهری مسطحی در لبه‌های بالایی و پایینی خود دارند.

شایعه‌ی دیگری که در مورد این لپ‌تاپ‌های اپل وجود دارد این است که به گفته‌ی تحلیلگر معروف اپل یعنی آقای «کو»، اپل پسوند «ایر» را کنار می‌گذارد و این لپ‌تاپ با نام «مک‌بوک» به دست کاربران می‌رسد. در همین راستا، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که مک‌بوک ایر جدید از بدنه‌ی باریک‌تر و سبک‌تری بهره می‌برد و از دو پورت USB 4 و پورت شارژ مگ‌سیف برخوردار است. احتمالاً در روز‌های آینده اخبار دقیق‌تری در مورد این محصول اپل منتشر خواهد شد.

منبع: ۹to5mac

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی