گلکسی S22 اولترا در فیلم‌برداری اسلوموشن از گلکسی S22 و S22 پلاس ضعیف‌تر است!

اینطور که به نظر می‌رسد، ظاهرا گلکسی S22 اولترا در زمینه‌ی فیلم‌برداری اسلوموشن از دو مدل پلاس و استاندارد خود هم عملکرد ضعیف‌تری دارد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد گلکسی S22 اولترا که انتظار می‌رود عملکرد بسیار بهتری در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری از دو مدل استاندارد و پلاس داشته باشد، از یک جهت از این دو مدل ضعیف‌تر است. این اولین باری نیست که شاهد اختلاف عملکرد بین گوشی‌های مدل استاندارد، پلاس و اولترا از سری گلکسی S هستیم.

گلکسی S22 اولترا بهترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی حال حاضر سامسونگ به حساب می‌آید و از قابلیت‌های بسیار زیادی هم بهره می‌برد. سامسونگ هم بیشتر تمرکز خود را در طراحی این گوشی روی دوربین‌ها منعطف کرده تا بتواند با رقبای قدری چون اپل، هواوی، شیائومی و گوگل به رقابت بپردازد. علاوه بر دوربین، مواردی نظیر بهره‌مندی از قلم S-Pen، دو لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳ و ۱۰ برابری، نمایشگر +QHD و بسیاری موارد دیگر، این گوشی را از دو مدل دیگر و حتی بهترین پرچم‌دارهای بازار متمایز می‌کند.

اما طبق بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد گلکسی S22 و S22‌ پلاس از یک لحاظ بهتر از مدل اولترا هستند و آن هم فیلم‌برداری در حالت صحنه‌ی آهسته یا همان اسلوموشن است. این گوشی‌ها به صورت بومی، قادر هستند در این حالت ویدیوهایی با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند که بی‌نظیر است. توضیحات خود سامسونگ در رابطه با این حالت در سه گوشی جدیدش به شرح زیر است:

در گلکسی S22 و S22 پلاس،‌کاربران می‌توانند حدودا ۰.۵ ثانیه از ویدیوی ضبط شده در سرعت ۹۶۰ فریم را پخش کنند در حالی که در گلکسی S22 اولترا این میزان به ۱ ثانیه می‌رسد اما در سرعت ۴۸۰ فریم بر ثانیه. گلکسی S22 اولترا اما به صورت دیجیتالی، سرعت ویدیو را به ۹۶۰ فریم بر ثانیه ارتقا می‌دهد.

همانطور که مشاهده کردید، در حالی که گلکسی S22 اولترا به صورت دیجیتالی قادر است در سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌های اسلوموشن تهیه کند، دو مدل استاندارد و پلاس قادر هستند به صورت بومی چنین سرعتی را ارائه دهند. نکته‌ای عجیب و در عین حال جالب و تحسین‌برانگیز و خبر خوب برای کسانی که این دو مدل را خریداری می‌کنند چون بالاخره از یک لحاظ گوشی‌شان به مدل اولترا برتری دارد.

شاید برخی‌ها تصور کنند به صورت دیجیتالی هم اگر سرعت به ۹۶۰ فریم برسد مشکلی ندارد اما باید این نکته را بدانید که در این صورت جلوه‌های مصنوعی و نه چندان طبیعی وارد تصویر شما می‌شود در حالی که اگر گوشی به صورت بومی بتواند روی چنین نرخ فریمی فیلم‌برداری کند، قطعا کیفیت بالاتری را شاهد خواهیم بود.

نکته‌ی جالب اما اینجاست که این اولین باری هم نیست که شاهد چنین تفاوتی بین مدل اولترا و دو مدل دیگر هستیم. اگر گوشی‌های نسب قبل سامسونگ را خریداری کرده باشید می‌دانید شرکت کره‌ای گلکسی S21 اولترا را هم از قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه محروم کرد.

طبق گفته‌های وب‌سایت منبع، ظاهرا این موضوع به اطلاع سامسونگ هم رسانده شده با این مضمون که چرا گلکسی S22 اولترا از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد. سامسونگ فعلا در پاسخ به این پیام جواب یا بیانیه‌ای ارسال نکرده و باید منتظر ماند تا ببینیم چه پیش می‌آید.

البته باید به این موضوع هم اشاره داشته باشیم که سنسور بکار رفته در گلکسی S22 اولترا مشابه همان قبلی است که در S21 اولترا بکار گرفته شده. بنابراین تعجبی هم نداشت که شاهد چنین قابلیتی در آن نیستیم. متأسفانه این قابلیت چیزی هم نیست که با آپدیت نرم‌افزاری بخواهد به گوشی اضافه شود و سخت‌افزار باید امکان ارائه‌ی آن را داشته باشد.

به شخصه خیلی اهمیتی به اسلوموشن در سرعت ۹۶۰ فریم نمی‌دهم چرا که عواملی نظیر زوم ۱۰ برابری اپتیکال، پشتیبانی از قلم S-Pen و همراه داشتن آن، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، ظاهر زیبا و جذاب و مواردی از این دست بسیار اهمیت بیشتری دارند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا ویدیوی اسلوموشن برای شما عامل مهمی در فیلم‌برداری به حساب می‌آید؟

منبع: Android Authority 

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی