شیائومی حداقل ۳ گوشی جدید با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در راه دارد

به گفته‌ی یکی از افشاگران مشهور چینی، حداقل ۳ گوشی جدید شیائومی همراه با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس و نمایشگر مبتنی بر رزولوشن ۲K راهی بازار خواهند شد. اگرچه این یک تراشه‌ی پرچم‌دار محسوب می‌شود، ولی به نظر می‌رسد تمام این گوشی‌ها از نوع پرچم‌دار نخواهند بود و ممکن است یک یا دو تا از آن‌ها به عنوان میان‌رده‌های پیشرفته به دست کاربران برسند.

زمانی که صحبت از یک گوشی میان‌رده‌ی مبتنی بر تراشه‌ی پرچم‌دار به میان می‌آید، معمولا گوشی‌های ردمی به ذهن متبادر می‌شوند. ردمی یکی از موفق‌ترین زیرمجموعه‌های شیائومی به حساب می‌آید که تاکنون هر وقت از سری محصولات جدید خود رونمایی کرده، همیشه با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربرانش مواجه شده است. به عنوان مثال می‌توانیم به رکورد فروش سری ردمی K50 اشاره کنیم که در اولین دوره‌ی فروش آن‌ها، ۳۳۰ هزار دستگاه از این سری به فروش رسیده است. این برند به عنوان سازنده‌ی گوشی‌های قدرتمند مبتنی بر تراشه‌های پیشرفته شناخته می‌شود و به همین خاطر احتمالا یکی از گوشی‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس با برند ردمی راهی بازار خواهد شد.

در حال حاضر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ توسط سامسونگ تولید می‌شود. اگرچه سامسونگ یکی از مهم‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه‌ی ساخت تراشه‌های موبایل محسوب می‌شود، اما در این حوزه شرکت تایوانی TSMC حرف بیشتری برای گفتن دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که مشکل اصلی تراشه‌های تولید شده از طرف سامسونگ به نحوه‌ی ساخت آن‌ها برمی‌گردد. اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به دلیل مشکلاتی مانند داغ شدن و مصرف زیاد انرژی با انتقادهای زیادی روبرو شده و به نظر می‌رسد به دلیل بهره‌گیری از فناوری ساخت سامسونگ، این تراشه با چنین مشکلاتی روبرو شده است.

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

همانطور که احتمالا می‌دانید، کوالکام چند ماه بعد از معرفی تراشه‌ی پرچم‌دار خود، مدل پلاس آن را راهی بازار می‌کند و در سال ۲۰۲۲ هم بار دیگر این رویکرد تکرار خواهد شد. البته به نظر می‌رسد امسال به دلیل انتقادهای صورت گرفته از این تراشه، زودتر از حد انتظار شاهد رونمایی از مدل پلاس اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهیم بود. همچنین باید خاطرنشان کنیم کوالکام تولید این تراشه را به TSMC سپرده که به احتمال زیاد از نظر توان پردازشی تفاوت قابل توجهی با مدل ساخته شده توسط سامسونگ خواهد داشت.

مدل‌های پلاس تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام معمولا تفاوت گسترده‌ای با نسل قبلی خود ندارند و عمدتا از همان هسته‌های پردازشی ولی با سرعت نسبتا بالاتری بهره می‌برند. این یعنی بار دیگر با یک هسته‌ی اصلی Cortex X2، ۳ هسته‌ی A710 و ۴ هسته‌ی A510 روبرو خواهیم شد. در رابطه با سرعت این هسته‌ها در مدل پلاس گزارش موثقی منتشر نشده است اما احتمالا طی هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد این تراشه فاش خواهد شد.

برخی منابع از عرضه‌ی شیائومی ۱۲ اولترا با این تراشه خبر داده‌اند. در حال حاضر شیائومی ۱۲ پرو مهم‌ترین و قدرتمندترین گوشی شیائومی محسوب می‌شود و اگر این خبر صحت داشته باشد، شیائومی ۱۲ اولترا این عنوان را تصاحب خواهد کرد. اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و سه گوشی شیائومی مبتنی بر آن هم مدتی بعد به دست کاربران می‌رسند.

منبع: GizmoChina

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی