مشخصات کلیدی وان‌پلاس پد ۵G فاش شد

گزارش‌های منتشر شده‌ی اخیر حاکی از آن هستند که شرکت وان‌پلاس قصد دارد تا در ماه‌های آینده از چندین گوشی هوشمند جدید رونمایی کند. در کنار این اخبار، شایعاتی نیز در فضای مجازی دست به دست می‌شود که این شرکت روی اولین تبلت خود کار می‌کند و احتمال دارد که وان‌پلاس پد ۵G را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ به کاربرانش معرفی کند. در همین راستا افشاگری به نام Sam برخی از مشخصات کلیدی این تبلت را در اختیار ما قرار داده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

طبق اطلاعات منتشر شده‌ی این افشاگر، وان‌پلاس پد ۵G مجهز به یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی OLED خواهد بود که این نمایشگر رزولوشن HD + را به کاربرانش ارائه می‌دهد. گفته می‌شود که این تبلت سیستم عامل اندروید ۱۲ را اجرا خواهد کرد. در مورد دوربین اولین تبلت وان‌پلاس به نظر می‌رسد که مجهز به یک سیستم دوربین دوگانه باشد که متشکل از سنسور‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در پنل جلویی این تبلت قرار خواهد گرفت که کاربران از آن می‌توانند در برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

گویا قرار است وان‌پلاس پد ۵G از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام به عنوان قلب تپنده بهره ببرد. به گفته کوالکام، اسنپدراگون ۸۶۵ در زمینه‌هایی مانند عملکرد، هوش مصنوعی، عکاسی و گیمینگ نسبت به نسل قبلی بهبودهای قابل توجهی را به ارمغان می‌آورد. مشخصا، فناوری ۵G در مرکز توجه کوالکام قرار گرفته است. برای یادآوری، باید بگوییم که این مودم نسبت به نسل قبلی یعنی X50 امکانات بهتری ارائه می‌دهد و مثلا حداکثر سرعت دانلود از ۵ گیگابیت بر ثانیه به ۷ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. پردازنده جدید Kryo 585 حدود ۲۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است و در رابطه با پردازنده گرافیکی Adreno 650 هم شاهد ۲۵ درصد بهبود در عملکرد هستیم.

علاوه بر این پردازنده، گفته می‌شود که اولین تبلت شرکت وان‌پلاس در تنها یک گزینه‌ی پیکربندی با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. احتمال می‌رود که یک باتری با ظرفیت ۱۰،۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت به عنوان منبع تغذیه‌ی این تبلت در نظر گرفته شود که با شارژر ۴۵ وات سریع انرژی مجدد خود را تأمین خواهد کرد. همچنین اسکنر اثر انگشت این تبلت با دکمه‌ی پاور آن ادغام خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های وان‌پلاس پد ۵G می‌توان به بلوتوث نسخه‌ی ۵.۱ و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

این افشاگر اطلاعاتی در مورد قیمت احتمالی این محصول نیز در اختیار ما قرار داده است. بر همین اساس گفته می‌شود که تنها نسخه‌ی با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن در حدود ۴۷۱ دلار قیمت خواهد داشت. از آن جا که این‌ها تنها شایعات مربوط به این تبلت هستند، بنابراین احتمال تغییر در آن‌ها بسیار محتمل است. در مورد تاریخ رونمایی از این محصول نیز باید گفت که بر اساس شایعات به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد. توییت اخیر این افشاگر نشان می‌دهد که وان‌پلاس پد ۵G در مناطق اروپایی و اوراسیا وارد مرحله‌ی تولید شده است.

گزارش‌های اخیر گویای این موضوع هستند که این شرکت علاوه بر تبلت، روی چند گوشی هوشمند نظیر وان‌پلاس نورد ۲T کار می‌کند که گفته می‌شود در ماه می یا آوریل از آن‌ رونمایی خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که این شرکت مدل‌های دیگری از نورد را نظیر نورد Ce 2 لایت و نورد ۳ را نیز به طرفداران این برند معرفی کند. در همین راستا یک افشاگر اطلاعاتی در مورد نورد ۳ فاش کرده است. طبق اعلام این افشاگر، وان‌پلاس نورد ۳ از چیپست میان‌رده‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ بهره می‌برد.

گفتنی است چند روز پیش ردمی K50 هم با همین چیپست رسما معرفی شد. این پردازنده قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد چرا که از چهار هسته‌ی پردازشی از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲/۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲/۰ گیگاهرتز بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی از نوع امولد محسوب می‌شود و ۶.۷ اینچ اندازه دارد. همچنین باید به بهره‌گیری از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۲۴۱۲ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز اشاره کنیم. احتمالاً در روز‌های آینده اخبار بیشتری در مورد محصولات جدید وان‌پلاس منتشر خواهد شد.

منبع: Gizmochina

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی