مشخصات دوربین شیائومی ۱۲ اولترا فاش شد

طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد ویژگی‌های شیائومی ۱۲ اولترا منتشر شده است. در ابتدا به نظر می‌رسید ماژول دوربین این گوشی از دوربین‌های بیشتری بهره می‌برد ولی ظاهرا شیائومی برای این گوشی پرچم‌دار ۳ دوربین اصلی را در نظر گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی این گوشی را راهی بازارهای جهانی خواهد کرد یا نه ولی حالا به لطف یکی از افشاگران مشهور، می‌توانیم به بخشی از مشخصات دوربین آن بپردازیم.

این افشاگر اعلام کرده که بر خلاف شایعات مربوط به وجود ۵ یا ۶ دوربین در پنل پشتی، شیائومی ۱۲ اولترا از ماژول دوربین مبتنی بر ۳ دوربین بهره می‌برد. به طور مشخص در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه‌ی دوربین پریسکوپی و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می‌شود دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می‌برد که می‌تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه‌بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه‌ی فوکوس و دیگر قابلیت‌های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند.

شیائومی 12 اولترا

در همین رابطه گزارشی منتشر شده که طبق آن، سونی جدیدترین سنسور دوربین موبایل خود را برای آزمایش در اختیار برخی شرکت‌ها قرار داده است. گفته می‌شود این سنسور Exmor IMX800 نام دارد و شیائومی ۱۲ اولترا اولین گوشی مبتنی بر آن محسوب می‌شود. از بین مشخصات فاش شده از این سنسور دوربین می‌توانیم به رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی و اندازه‌ی ۱/۱.۱ اینچی اشاره کنیم. این یعنی بزرگ‌ترین سنسور دوربین برای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. باید خاطرنشان کنیم سال گذشته شیائومی ۱۱ اولترا با سنسور غول‌پیکر GN2 سامسونگ عرضه شد که ۱/۱.۱۲ اینچ اندازه دارد و این یعنی اندکی از سنسور جدید سونی کوچک‌تر است. ظاهرا شیائومی ۱۲ اولترا در کنار دوربین اصلی از دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هم بهره می‌برد ولی از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری حرف بیشتری برای گفتن دارند.

بدون در نظر گرفتن عوامل متعدد، اندازه سنسور مشخص می‌کند که دوربین به چه مقدار نور برای خلق تصویر دسترسی دارد. اگرچه رزولوشن سنسور نقش مهمی در ارائه‌ی جزییات ایفا می‌کند، ولی مقدار نوری که ثبت می‌شود تعادل نوردهی، محدوده دینامیکی و حتی وضوح را تعیین می‌کند. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، نور بیشتر باعث می‌شود این سنسورها در محیط‌های کم‌نور هم عکس‌های بسیار بهتری ثبت کنند. سنسورهای بزرگ اگرچه بخش مهمی از سیستم دوربین موبایل محسوب می‌شوند، اما تنها بخش نیستند. یک دوربین عالی نیازمند لنزهای باکیفیت، پردازش قدرتمند و نرم‌افزاری است که بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن عکس‌های جذابی را ثبت کند.

شیائومی اوایل سال ۲۰۲۲ از گوشی‌های سری ۱۲ خود رونمایی کرد. این محصولات شامل سه گوشی تحت عنوان شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X می‌شوند که طبیعتا مدل پرو از قابلیت‌های بسیار جذاب‌تر نظیر نمایشگر با کیفیت +QHD، باتری قدرتمندتر و شارژر سریع‌تر بهره می‌برد. البته هر سه گوشی از لحاظ قدرت پردازشی واقعا در سطح بالایی قرار می‌گیرند با این تفاوت که شیائومی ۱۲X به خاطر استفاده از تراشه‌ی نسبتا قدیمی اما همچنان قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ در مقایسه با دو مدل دیگر که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را به عنوان قلب تپنده در خود دارند، عملکرد ضعیف‌تری دارد.

شیائومی 12 اولترا

گفته می‌شود شیائومی ۱۲ اولترا حدود ۲ ماه دیگر به دست کاربران چینی می‌رسد. در رابطه با قلب تپنده‌ی این گوشی هم باید انتظار بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس را داشته باشیم. برخلاف نسل قبلی که توسط سامسونگ تولید می‌شود، کوالکام ساخت این تراشه را به شرکت تایوانی TSMC محول کرده است. ظاهرا فرایند ساخت سامسونگ نتوانسته نظر کوالکام را جلب کند و این شرکت هم تصمیم گرفته ساخت مدل پلاس تراشه‌ی پرچم‌دار خود را به شرکت تایوانی TSMC محول کند. گفته می‌شود اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به دلیل مشکلاتی نظیر داغ شدن بیش از حد و افزایش مصرف انرژی با اعتراض سازندگان گوشی‌های هوشمند روبرو شده است. از طرف دیگر مدیاتک هم با عرضه‌ی جدیدترین تراشه‌های خود توانسته سروصدای زیادی ایجاد کند.

به نظر می‌رسد انرژی شیائومی ۱۲ اولترا از طرف باتری ۴۶۸۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و این باتری از شارژ سیمی ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات هم پشتیبانی می‌کند. احتمالا طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری از جدیدترین پرچم‌دار شیائومی فاش خواهد شد.

منبع: notebookcheck

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی