گوگل پیکسل ۶a با پردازنده‌ی تنسور احتمالاً ۶ مرداد رونمایی می‌شود

طبق آخرین اطلاعات و گزارش‌های منتشر شده، گوگل خود را برای معرفی گوشی هوشمند جدیدی معرفی می‌کند که نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی سری پرچم‌دار گوگل پیکسل ۶ یعنی پیکسل ۶a است. این گوشی هوشمند جدید گوگل به عنوان جانشین گوگل ۵a روانه‌ی بازار خواهد شد. در همین راستا، گزارش جدیدی که از سوی جان پروسر (افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری) منتشر شده نشان می‌دهد که گوگل پیکسل ۶a احتمالاً در تاریخ ۶ مرداد ماه (۲۸ جولای) به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

این افشاگر باسابقه‌ی حوزه‌ی فناوری در این مورد اعلام کرد که این گوشی هوشمند می‌تواند در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل که در ماه می برگزار می‌شود به کاربران معرفی شود، اما گویا گوگل برای این کار با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و احتمال معرفی این محصول در ماه جولای محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

در مورد مشخصات فنی این گوشی هوشمند جدید شرکت گوگل باید بگوییم که طبق اطلاعات منتشر شده می‌دانیم که پیکسل ۶a با  با نام رمزی «زاغ کبود» و در سه رنگ سفید، سیاه و سبز برای فروش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین رندر‌های منتشر شده، طراحی گوگل پیکسل ۶a را مشابه با گوگل پیکسل ۶ نشان می‌دهند و تفاوت چندانی بینشان دیده نمی‌شود.

بنابراین گوگل از همان زبان طراحی پیکسل ۶ در این گوشی هم استفاده خواهد کرد. براساس رندر‌های موجود، گوگل پیکسل ۶a از یک برآمدگی در قسمت پشتی برای قرار گرفتن دوربین‌ها و فلش LED بهره می‌برد که مشابه آن در گوگل پیکسل ۶ هم به چشم می‌خورد. بسیار محتمل است که پیکسل ۶a از همان طراحی رنگی دوگانه استفاده کند، اما نمی‌توان با قطعیت این موضوع را تأیید کرد.

باید خاطر نشان کنیم که شاید مهم‌ترین تغییری که در این گوشی به وجود آمده، نبود جک ۳/۵ میلی‌متری صدا باشد. اتفاقی که برای اولین بار در سری A گوگل پیکسل در صورت تأیید گوگل، احتمالا ما شاهد آن خواهیم بود. نکته‌ی جالب دیگری که در رندرهای گوگل پیکسل ۶a به چشم می‌خورد، اندازه‌ی این گوشی است.

گویا این گوشی ابعاد ۱۵۲٫۲ در ۷۱٫۸ در ۸٫۷ میلی‌متر دارد که با برآمدگی دوربین کمی کلفت‌تر به نظر می‌رسد. این ابعاد نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش این گوشی در حدود ۶٫۲ اینچ یا کوچک‌تر است و در مقایسه با گوگل پیکسل ۶ که ابعاد آن ۱۵۸٫۶ در ۷۴٫۸ در ۸٫۹ میلی‌متر است، در هر بعد به طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از آن خواهد بود.

آخرین شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی این گوشی‌ هوشمند نشان می‌دهد که سیستم دوربین پیکسل ۶a شامل یک دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 است که اولین بار در سال ۲۰۱۸ در گوشی‌های پیکسل در اختیار کاربران قرار گرفت. دوربین اصلی با یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX386 فوق عریض همراه خواهد بود.

همچنین این گوشی با دوربین ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 برای گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی روانه‌ی بازار می‌شود. اطلاعات منتشر شده‌ی این گوشی هوشمند حاکی از آن است که پیکسل ۶a مجهز به یک نمایشگر ۶.۲ اینچی OLED است که سنسور اثر انگشت نیز در زیر آن قرار دارد. گفته می‌شود که تنها گزینه‌ی حافظه‌ی داخلی این گوشی احتمالا ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود.

همان‌طور که در ابتدای خبر به آن اشاره کردیم، گوگل پیکسل ۶a قرار است با تراشه‌ی گوگل تنسور از راه برسد که اولین تراشه‌ی اختصاصی شرکت گوگل محسوب می‌شود. این تراشه از دو هسته‌ی Cortex-X1 با سرعت ۲/۸۰ گیگاهرتز، ۲ هسته‌ی A76 با سرعت ۲/۲۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی A55 با سرعت ۱/۸۰ گیگاهرتز بهره می‌برد.

Mali G78 MP20 به‌عنوان پردازنده‌ی گرافیکی آن انجام وظیفه می‌کند. این تراشه از مودم ساخت سامسونگ بهره می‌برد که در بخش بیرونی تراشه تعبیه شده است. همچنین برخلاف اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و Dimensity 9000 مدیاتک که تراشه‌های ۴ نانومتری هستند، گوگل برای این تراشه به فناوری ساخت ۵ نانومتری بسنده کرده و ساخت آن هم به سامسونگ محول شده است.

این افشاگر همچنین اعلام کرده که نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار گوگل یعنی سری پیکسل ۷ می‌تواند در ماه اکتبر سال جاری همراه با ساعت هوشمند جدید این شرکت یعنی پیکسل واچ در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل رونمایی شود. احتمالاً در روز‌های اخبار جدیدی در مورد محصولات جدید گوگل منتشر خواهد شد.

منبع: Gizmochina

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی