آیا جرات دارید از طولانی‌ترین پل معلق شیشه‌ای رد شوید؟

طولانی‌ترین پل معلق شیشه‌ای جهان که در یکی از مناطق توریستی چین افتتاح شده، توریست‌های ماجراجو را به خود فرا می خواند.

«شیشه‌ی آن به قدری محکم است که هر چقدر روی پل بالا و پایین بپرید، نمی‌شکند.»

طولانی‌ترین پل معلق شیشه‌ای جهان در پارک ملی «شینیوژای» (Shiniuzhai) چین افتتاح شد. این پل که «پل مرد شجاع» نام دارد ۱۸۰ متر ارتفاع و ۳۰۰ متر طول دارد و در ابتدا از چوب ساخته شده بود. براساس گزارشی در یک نشریه‌ی معتبر چینی، سال گذشته، مدیران پارک بخشی از این پل را از شیشه ساختند و از آن قسمت آنقدر خوششان آمد که تصمیم گرفتند کل سازه‌ی آن را از شیشه بسازند.

bridge

تیمی متشکل از ۱۱ مهندس کارهای لازم برای این پروژه را انجام دادند. آنها قبل از جایگزین کردن چوب با شیشه کابل‌ها و بست‌هایی از جنس فولاد به پل اضافه و ضخامت شیشه‌ را هم دو برابر (۲٫۵ سانتی‌متر) کردند. یکی از مهندسان پروژه می گوید: “توریست‌ها هرچقدر روی پلی که ما ساختیم بپرند، هیچ مشکلی به وجود نمی آید. گذشته از این، سازه‌ی فولادی زیر پل به شدت متراکم و محکم است، بنابراین اگر هم شیشه بشکند، توریست‌ها به زمین سقوط نمی‌کنند.”

در سال‌های اخیر این نوع معابر پیاده‌روی در ارتفاع بلند رواج زیادی یافته‌اند. به عنوان مثال یکی از این دست جاذبه‌ها‌ی گردشگری یک بالکون کوچک شیشه‌ای است که در اوج یک آسمان‌خراش ساخته می‌شود. این موج همین‌طور ادامه دارد. در حال حاضر در همان منطقه‌ی چین، یک پل معلق شیشه‌ای بزرگ‌تر دیگری در حال ساخت است. وقتی که پروژه‌ِی آن تکمیل شود ۳۸۰ متر طول خواهد داشت، محل برگزاری شوهای مد و لباس خواهد بود و حتی بزرگ‌ترین بانجی‌ جامپ جهان را هم خواهد داشت.

اگر خواستید برای گردشگری به چین بروید، بد نیست که گذر از این پل معلق شیشه‌ای را تجربه کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌GettyImages-489749752_master.0 GettyImages-489748070_master.0 GettyImages-489748138_master.0 GettyImages-489749756_master.0 GettyImages-489748066_master.0 GettyImages-456314906_master.0 GettyImages-489746786.0.0

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی