۱۷ دلیل قانع‌کننده برای اینکه سفر کنید

بشر مدت‌هاست می‌گوید مسافرت «ذهن ما را باز می‌کند». تحقیقات جدید هم نشان می‌دهند که سوار شدن بر هواپیما و سفر به اطراف جهان نه تنها ما را باهوش‌تر می‌کند بلکه ذهن‌مان را بازتر و ما را خلاق‌تر می‌کند. امروز هم روز جهانی گردشگری است و به همین مناسبت دلایل بسیاری آورده‌ایم که چرا باید با سفر کردن زندگی‌مان را غنی‌تر کنیم. تمام این دلایل می‌توانند انگیزه بدهند که همین حالا بار بندیل‌مان را ببندیم و آماده مسافرت شویم.

۱- سفر کردن آسان‌تر از آنی است که فکر می‌کنید

ما معتقدیم که سفر کردن به دور جهان چندان کار سختی نیست. در واقع هر کسی باید در زندگی‌اش حداقل یک بار بتواند این کار را انجام دهد. فرقی نمی‌کند که چند سال یا چند ماه را به سفر کردن در این سیاره زیبا بگذرانیم، آنچه که اهمیت دارد این است که ببینیم در جهان اطراف‌مان چه می‌گذرد. این دیگر بستگی به شما دارد که رویای‌تان را به واقعیت تبدیل کنید و اولین قدم را بردارید.

۲- سفر چشمان شما را باز می‌کند

اگر مشتاق باشید، سفر شما را به یک انسان فوق‌العاده باتجربه و روشنفکر تبدیل می‌کند. و البته هدف ما هم همین است، این طور نیست؟

۳- سفر کمک می‌کند که خودتان را بهتر بشناسید

تمام چالش‌ها و فرصت‌هایی که سفر پیش روی شما قرار می‌دهد به شما کمک می‌کند که خودتان را کشف کنید. این نوع شناخت از خودتان را فقط در جاده می‌توانید به دست بیاورید.

۴- سفر به ایجاد روابط معناداری منجر می‌شود

افرادی که شما در مسیر سفر با آنها آشنا می‌شوید، به بعضی از ارزشمندترین افراد در لیست مخاطبان‌تان تبدیل می‌شوند. آنها به مکان‌هایی روی نقشه تبدیل می‌شوند که بعدا می‌توانید ملاقات کنید. این افراد دریچه‌ای فراتر از خانه‌ی مادری‌تان به روی شما می‌گشایند و شما را مجاب می‌کنند که از چشم‌اندازهای جدید و متفاوتی به دنیا نگاه کنید.

۵- با مسافرت مهارت‌هایی از خودتان نشان می‌دهید که از آنها بی‌خبر بودید

گاهی اوقات وقتی از خانه دور می‌شوید، می‌فهمید مهارت‌هایی دارید که قبلا از آنها استفاده نکرده بودید. اما سفر آنها را آشکار می‌کند و لبخند رضایت را بر لبان شما می‌نشاند چون شما قله‌ای را فتح می‌کنید، یا از یک دره تنگ عبور می‌کنید، به یک روستایی کمک می‌کنید که پس از طوفان تمیزکاری کند یا حتی اینکه با موفقیت در یک رستوران چینی روستایی غذا سفارش می‌دهید.

۶- سفر کمک می‌کند زبان‌های جدید یاد بگیرید

اینکه بتوانید چند کلمه به زبان یونانی صحبت کنید، حس خوبی دارد. تشکر کردن به زبان تایلندی، استفاده از کتاب اسپانیایی در سفر برای رزرو اتاق در سانتیاگو یا شنیدن زبانی که تاکنون از وجود آن خبر نداشتیم واقعا رضایت‌بخش است.

longing-to-travel-land-a-job-without-knowing-local-language

۷- سفر یعنی ماجراجویی

جهت‌یابی موفقیت‌آمیز در خیابان‌های هزارتویی ونیس، چانه زدن برای بهترین قیمت در بازارهای سنتی مراکش، قایق‌سواری در نیوزیلند یا سوار شدن بر لندرور تماشای چرای حیوانات در تانزانیا: این‌ ماجراجویی‌ها ارزش تجربه را دارند. انسان برای هیجان ماجراجویی آمادگی دارد و سفر بهترین روش برای تجربه انواع ماجراجویی است.

۸- سفر به شما چشم‌انداز می‌دهد

آشنایی با مردم فرهنگ‌های دیگر به شما یاد می‌دهد که دیدگاه شما نسبت به جهان با مردمان دیگر فرق دارد. در واقع، زاویه دید شما شاید نقاط کور زیادی داشته باشد. دیدن جهان بینش شما و درک‌تان از واقعیت‌تر را بهتر می‌کند.

۹- سفر به پیشرفت کمک می‌کند

سفر به دور جهان به ما کمک می‌کند که از یکی از مراحل زندگی‌مان وارد مرحله و ماجراجویی بزرگ بعدی بشویم. یک مسافرت درست و حسابی نه تنها ورود شما به مرحله بعدی زندگی‌تان را آسان‌تر می‌کند، بلکه این فرصت را می‌دهد تا تامل کنید که تاکنون کجا بوده‌اید، در چه مسیری پیش می‌روید و در نهایت به چه چیزی می‌خواهید برسید.

۱۰- سفر آموزش است

دیدن و تجربه جهان درس‌هایی را به ما یاد می‌دهد که به هیچ وجه آنها را در مدرسه یا دانشگاه به ما نمی‌آموزند. سفر به شما طوری اقتصاد، سیاست، تاریخ، جغرافی و جامعه‌شناسی می‌آموزد که در هیچ کلاسی نمی‌توانید یاد بگیرید. خوشبختانه، دانشگاه سفر همیشه پذیرش دارد و هیچ احتیاجی هم به آزمون ورودی نیست.

۱۱- سفر شما را به چالش می‌کشد

گرفتن لاته روزانه‌تان در همان مکان تکراری و هر روز خیره شدن به صفحه نمایش از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر چندان لطفی ندارد، این‌طور نیست؟ حتی اگر شما تصمیم بگیرید که در جاده کار کنید، باید بسته به مقصدتان مکان جدیدی را برای لاته‌تان پیدا کنید. پیدا کردن قهوه، شیر کفی یا یک مکان خوب برای نوشیدن آنها می‌تواند به خودی خودش چالش بزرگی باشد. سفر پر است از لحظه‌های لذت‌بخش و چالش‌برانگیز. غلبه بر این چالش‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها است.

۱۲- سفر یک تنوع است

گرفتار شدن در یک روتین واقعا نفرت‌انگیز است. همه با این حس آشنایی دارند. یک سفر خوب می‌تواند بهترین راه‌حل باشد. به دور جهان سفر کنید و در تمام مکان‌هایی که همیشه می‌خواستید به آنجا بروید، توقف کنید.

۱۳- سفر ثابت می‌کند که رویاها می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند

شما آن را تصور کرده‌اید، درباره‌ی آن رویاپردازی کرده و تجسمش کرده‌اید. این را بدانید که می‌توانید رویای‌تان را به واقعیت تبدیل کنید. سفر به دور جهان شدنی است، شما فقط باید تصمیم بگیرید که قدم اول را بردارید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

۱۴- سفر داستان‌های جالبی به شما می‌دهد

حتی کسانی که مهارت داستان‌گویی ندارند، با چند کلمه «پارسال در مغولستان» به راحتی می‌توانند توجه اطرافیان‌شان را جلب کنند. حتی وقتی که اتفاقات جزئی و کم اهمیت باشند، حس نوستالژی و فاصله می‌تواند داستان عادی شما مثل شستن لباس در زنگبار را به یک داستان سرگرم‌کننده و جذاب تبدیل کند.

۱۵- با سفر غذاهای مختلف را تجربه می‌کنید

شما همیشه از طعم‌هایی که جهان در اختیارتان می‌گذارد شگفت‌زده خواهید شد. نحوه پخت و آماده‌سازی غذا و غذا خوردن در فرهنگ‌های مختلف همیشه می‌تواند شما را مات و مبهوت کند.

۱۶- سفر حس موفقیت می‌دهد

اگر شما از افرادی هستید که رویاهای بزرگی در سر می‌پرورانند، احتمالا دوست دارید بر چالش‌های جدیدی غلبه کنید. سفر رفتن به شما حس رضایت می‌دهد که توانستید به هدف‌تان برای مسافرت دست یابید.

۱۷- سفر می‌کنید چون دلتان می‌خواهد

چرا سفر می‌کنید؟ چون شما می‌توانید. چون شما می‌خواهید. چون از گزینه‌ی دیگر (یعنی ماندن در خانه) بهتر است. پس بلیط‌هایتان را بگیرید و آماده سفر شوید.

منبع: AirTrek

 

telegram_ad2_1

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی