راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب برای دویدن

برای خرید کفش ورزشی، در درجه اول باید به استفاده‌ای که از آن خواهید داشت، توجه کرد. رایج‌ترین مدل بین کفش‌های ورزشی، کفش دویدن است که برای فعالیت‌های ورزشی عادی، پیاده روی و دو مناسب بوده و البته به صورت روزمره هم می‌توان از آن استفاده کرد. با این حال پیدا کردن مناسب‌ترین کفش دویدن کار آسانی نیست و گزینه‌های بسیاری وجود دارد. برای این‌که سلامت و راحتی پاهایتان را حین ورزش تضمین کنید، باید مطمئن شوید که کفشی انتخابی، از پنجه تا پاشنه به خوبی اندازه‌ی پای شماست. اما انتخاب کفش اسپرت مناسب رازهای کوچکی دارد. اینکه بدانید در بین کفش‌های دویدن باید دنبال چه باشید به شما ایده درستی می‌دهد.

همه نکات لازم برای خرید کفش ورزشی دویدن (Running Shoes)

کفش ورزشی و کتونی ریبوک Reebok در فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

پاشنه‌ی کفش کتانی یا ورزشی باید کاملا نرم و اندازه باشد. نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد . برای این‌که هنگام خرید کفش از درست بودن اندازه پاشنه آن مطمئن شوید، لازم است بند کفشتان را ببندید اما آن را خیلی سفت و تنگ نکنید، شما باید بتوانید پایتان را داخل کفش کمی به طرفین بلغزانید.

بستن بند کفش به شما اجازه می‌دهد پایتان را به طور کامل در کفش بدون لغزش نگه دارید، با این حال باید هنوز بتوانید کمی پاشنه پایتان را داخل کفش بلغزانید و نباید احساس فشار و ناراحتی کنید. هر گونه ناراحتی و فشاری که در هنگام خرید داخل فروشگاه احساس کنید، موقع دویدن تشدید می‌شود.

روی پا در کفش اسپرت استاندارد به چه شکل قرار می‌گیرد؟

مهم نیست یک کفش مناسب دویدن یا پیاده‌روی انتخاب می‌کنید یا یک کتانی روزمره؛ رویه کفش در عین حال که کاملا پای شما را می‌گیرد و محافظت می‌کند باید نرم و راحت باشد. اگر پایتان داخل کفش احساس فشار و تنگی می‌کند احتمال دارد که رویه کفش بیش از اندازه تنگ باشد و بنابراین پای شما داخل کفش به فضای بیشتری نیاز دارد. اگر یک کفش با کیفیت و مناسب انتخاب کرده‌اید و احساس فشار در بخش روی پای خود دارید،  شاید لازم باشد، پیش از آنکه به سرعت سراغ یک گزینه دیگر بروید، نوع بستن بند کفش و دیزاین‌اش را تغییر دهید.

اهمیت پهنا در خرید کفش های اسپرت

کفش اسپرت و کتونی از نمایندگی ادیداس Adidasدر فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

هنگام خرید کفش‌ اسپرت این نکته را به یاد داشته باشید که پای شما باید بتواند کمی به طرفین حرکت کند بی‌آن‌که بخش لبه‌های رویه کفش از زیره آن جلوتر بیاید و کشیده شود. اگر به فکر خرید کفش کتانی برای کودک خود هستید حرکت دادن پا، راحت‌ترین راه برای این است که بدانید پهنای کفش درست است. اما در مورد خودتان، می‌توانید به جای انگشت کوچک‌تان توجه کنید، اگر کفش خیلی تنگ باشد، انگشت کوچک پایتان حس جمع شدگی و بالا قرار گرفتن دارد.

خرید کفش ورزشی مدل ۲۰۱۷ از فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

مشاهده و خرید کفش ورزشی

چه میزان طول برای یک کفش اسپرت مناسب است؟

پیش از خرید یک کفش دویدن باید این را بدانید که پاها حین دویدن کمی ورم کرده و بلندتر می‌شوند، پس مطمئن شوید که که بین بلندترین انگشت پا (معمولا انگشت شست، بلندترین انگشت است) و بخش جلوی کفش به اندازه پهنای شست دست‌تان فاصله است. این اندازه را زمانی که ایستاده‌اید و بند کفش‌ها را به خوبی بسته‌اید، بگیرید؛ می‌توانید از دوستتان یا مغازه‌دار خواهش کنید که این کار را انجام دهد. همچنین هنگام پوشیدن کفش، انگشتان پای شما باید به راحتی به سمت بالا و پایین حرکت کند، این فضای جلوی کفش برای حرکت دادن انگشتان پا از ایجاد ناراحتی‌ها در این بخش جلوگیری می‌کند.

پاها حین دویدن کمی ورم کرده و بلندتر می‌شوند، پس مطمئن شوید که که بین بلندترین انگشت پا و بخش جلوی کفش به اندازه‌ی پهنای شست دست‌تان فاصله است.

انعطاف‌پذیری یک کفش باید به چه میزان باشد؟

انعطاف‌پذیری یک کفش را باید پیش از پوشیدن آن امتحان کنید. برای تعیین میزان انعطاف‌پذیری کفش، بخش پاشنه آن را در دست‌تان نگه دارید و بخش پنجه‌اش را به زمین فشار دهید. کفش باید به همان میزان که پای شما می‌تواند منعطف شود، خم شود. انعطاف‌پذیری نامناسب یک کفش به خصوص کفش دویدن باعث ابتلا به کمر درد و التهاب پلانتار شده و خشکی کتانی باعث کشیدگی تاندون پا و فشار روی بخش کف پا می‌شود.

برای خرید کفش به احساستان اعتماد کنید

کفش ورزشی و کتونی دخترانه از جدیدترین مدل کفش 2017

تنها دانستن این نکات که استانداردهای یک کفش باید به چه صورت باشد، کافی نیست. برای خرید کفش مناسب به احساس خودتان نیز توجه کنید. یک کفش خوب کفشی است که هنگام ایستادن و قدم زدن حس خوب و راحتی به شما بدهد. پس به محض پوشیدن کفش کمی با آن درجا بزنید و تکان بخورید تا ببینید چه احساسی دارید. حس یک ساپورت و محافظت طبیعی برای یک کفش اسپرت، معمولا برای اکثر افراد نشان‌دهنده مناسب بودن مدل کفش است.

این اشتباهات رایج را در خرید کفش ورزشی انجام ندهید!

معمولا وقتی سراغ خرید کفش ورزشی مناسب دویدن می‌روید، اشتباهاتی را انجام می‌دهید که بیشتر ورزشکاران ممکن است گرفتار آن‌ها شوند، اما شما باید متفاوت انتخاب کنید و اسیر این اشتباهات رایج نشوید.

خرید کفش تنها به خاطر ظاهر آن

بعضی ورزشکاران شاید بیش از حد به فشن و ظاهر کفش توجه می‌کنند، اما بهتر است کمی از ظواهر فاصله بگیرید. بسیاری اوقات وقتی یک کفش کتانی یا ورزشی را تنها به خاطر ظاهر آن خریداری می‌کنید تا چند ماه بعد، آن را دیگر نمی‌توانید بپوشید، چراکه یک کفش نامناسب باعث ناراحتی پا و کمر می‌شود. پس پیش از مد روز به احساس و اندازه کفش توجه کنید.

با انگشتان پایتان پیانو بزنید

کفش کتونی و ورزشی مردانه از فروشگاه اینترنتی کفش دیجی استایل

فراموش نکنید که چه یک کتانی انتخاب کنید و چه یک کفش حرفه‌ای برای انواع فعالیت ورزشی بخرید، در هر صورت کفش تنگ باعث تاول زدن و سیاه شدن انگشتان پا یا مشکلاتی از این قبیل می‌شود. معمولا خانم‌ها یا دختران سراغ خرید کفش دخترانه یا یک کفش زنانه کوچک‌تر از سایز واقعی پایشان می‌روند چراکه مدام درباره ظاهر پای خودشان احساس ناراحتی و نگرانی می‌کنند. اما در مورد اندازه کفش به خصوص کفش کتانی و اسپرت یک اصطلاح مهم وجود دارد، “با انگشتان پایتان پیانو بزنید” یعنی داخل کفش باید اندازه کافی برای تکان دادن انگشتان پا را داشته باشید، اما کفش نباید بیش از اندازه آزاد باشد.

خرید کفش ورزشی مدل ۲۰۱۷ از فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

مشاهده و خرید کفش ورزشی زنانه

خرید کفش در زمان نامناسب روز

بسیاری از افراد پای خودشان را صبح اندازه می‌گیرند و بر همان اساس خرید اینترنتی کفش را انجام می‌دهند. کفشی که صبح اندازه‌ی پای شما است، ساعت پنج بعد از ظهر و پس از یک پیاده‌روی طولانی برای شما تنگ خواهد بود. در واقع پای شما از صبح تا بعد از ظهر کمی بزرگ می‌شود و تقریبا در حدود ساعت چهار بعداز ظهر به بیشترین اندازه خود می‌رسد، بعد از این ساعت زمان مناسبی برای اندازه‌گیری پا و انتخاب کفش است.

پای شما از صبح تا بعد از ظهر کمی بزرگ می‌شود و تقریبا در حدود ساعت چهار بعداز ظهر به بیشترین اندازه خود می‌رسد.

اشتباه در انتخاب سایز کفش

برخی افراد فکر می‌کنند سایز پایشان ۴۲ است یعنی زمان خرید یک کفش آدیداس سایز ۴۲ را انتخاب می‌کنند و زمانی که کتانی ریباک می‌خرند باز هم سراغ سایز ۴۲ می‌روند. این یک اشتباه عمده در خرید سایز نادرست است، باید بدانید که سایزبندی ها در هر برند ورزشی می‌تواند متفاوت باشد و قالب هر کفش در برندهای مختلف متفاوت است.

کفش کتونی از فروشگاه اینترنتی کفش دیجی استایل

پس برای انتخاب اندازه درست کفش در یک فروشگاه اینترنتی کفش به راهنمای سایز همان برند توجه کنید و برای خرید حضوری حتما کفش‌ها را بپوشید.

خرید کفش از یک فروشگاه اشتباه

گاهی برای خرید کفش به فروشگاه اشتباهی سر می‌زنیم که ممکن است یک کفش ورزشی اصل و مناسب را به ما ندهد. برای اطمینان از کیفیت کفش بهترین کار این است که به نمایندگی‌ها بروید. فروشگاه اینترنتی دیجی‌استایل از بهترین برندهای ورزشی مانند آدیداس، ریباک، و لنز و همچنین برندهای معروف دیگری مانند مانگو و سوپردرای جدیدترین کلکسیون‌های کفش اسپرت در کنار سایر لوازم ورزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با خرید اینترنتی از دیجی استایل هم از اصالت کالای خریداری شده مطمئن باشید و هم از فرصت فروش ویژه و خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

خرید کفش ورزشی مدل ۲۰۱۷ از فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

مشاهده و خرید کفش ورزشی مردانه

مطالب مرتبط:

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی