تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: گروه G

انگلستان مهد تولد فوتبال است و در میان تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ گروهی که انگلستان در آن است شور و هیجان خودش را دارد. انگلستانی که چند سالی است در جام جهانی ضعیف حاضر شده حالا در گروه G با بلژیک و پاناما و تونس باید بازی کند و بنظر می‌رسد بتواند حداقل از گروهش صعود کند.

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸: انگلستان

تیم های صعودکرده جام جهانی انگلستان

با شکستن اسلوونی در استادیوم ویمبلی انگلستان توانست به جمع تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ راه یابد و برای ششمین بار پیاپی مهر حضور خودش را در جام جهانی بکوبد. این رکوردش قابل مقایسه با رکورد قبلی‌شان است که بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ اتفاق افتاده بود. در حال حاضر انگلستان در جدول رده‌بندی تیم‌های فیفا رتبه ۱۵ را دارد.

تاریخچه حضور انگلیس در جام جهانی

انگلستان تا امروز در ۱۴ دوره جام جهانی توانسته حضور پیدا کند. اولین حضورشان خیلی دیرهنگام بود و به سال ۱۹۵۰ برمی‌گردد.(قصه‌اش را در تاریخچه تیم خواهید خواند.) آخرین‌بار هم دوره گذشته جام جهانی در این رقابت‌ها شرکت کردند. یک‌بار به مرحله فینال رسیدند و همان یک‌بار در سال ۱۹۶۶ توانستند عنوان قهرمان جام جهانی را از آن خودشان کنند. دوبار هم تا مرحله نیمه نهایی بالا رفتند.

تاریخچه تیم ملی انگلستان

آنها یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال جهان هستند. همزمان با تشکیل تیم ملی فوتبال انگلستان، تیم فوتبال اسکاتلند هم به راه افتاد. ماه مارس سال ۱۸۷۰ تیم فوتبال انگلستان و اسکاتلند با هم بازی کردند. این بازی را اتحادیه فوتبال ترتیب داده بود. اتحادیه فوتبال (FA) نهاد اداره‌کننده ورزش فوتبال در انگلیس است که در سال ۱۸۶۳ تاسیس شد و قدیمی‌ترین فدراسیون فوتبال ملی به شمار می‌رود. این بازی به عنوان اولین مسابقه رسمی بین‌المللی شناخته می‌شود. برای اینکه هر دو تیم کاملا مستقل از هم انتخاب شده و عمل می‌کردند علیرغم اینکه اسکاتلند مستعمره انگلستان بود. حتی اتحادیه‌هایشان هم متفاوت بود. برای چهل سال بعد از آن انگلستان فقط با تیم‌های مستعمراتش بازی می‌کرد: ولز، اسکاتلند و ایرلند. آنها در سری مسابقات جام قهرمانی بریتانیا حضور داشتند. اول کار انگلستان استادیوم خانگی ثابت نداشت. آنها سال ۱۹۰۶ به فیفا پیوستند و اولین بازی‌هایشان را در مقابل تیم‌هایی غیر بریتانیایی انجام دادند. ورزشگاه ویمبلی سال ۱۹۲۳ افتتاح شد و تبدیل به استادیوم خانگی انگلستان شد. روابط اتحادیه فوتبال انگلستان و فیفا تنش زیادی داشت درنتیجه سال ۱۹۲۸ آنها از عضویت فیفا خارج شدند. سال ۱۹۴۶ دوباره به فیفا پیوستند. درنتیجه انگلستان تا سال ۱۹۵۰ خودش را از حضور در رقابت‌های جام جهانی محروم کرد. سال ۱۹۵۰ هم در همان مرحله اول از آمریکا یک بر صفر شکست خوردند و از بقیه مسابقات بازماندند. تا همین امروز هم از آن بازی به عنوان یکی از شرم‌آورترین لحظات تاریخ فوتبال انگلستان یاد می‌شود.

سرمربی انگلستان: گرت ساوث‌گیت

تیم های صعودکرده جام جهانی گرث

زمانی هافبک دفاعی تیم کریستال پالاس بود. بعدتر به میدلزبورو رفت و کمی بعد هم مربی آن شد. سام آلاردایس که سال ۲۰۱۶ از تیم ملی انگلستان رفت ساوث‌گیت اولین مربی‌گرش‌اش را در تیم ملی یک کشور تجربه کرد. با وجود تجربه نه چندان زیادش به عنوان مربی گرت ۴۷ ساله توانست تیم ملی کشورش را به جمع تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ برساند.

ستاره تیم انگلستان: هری کین

تیم های صعودکرده جام جهانی هری کین

زین‌الدین زیدان به او لقب «یک بازیکن کامل» را داده است. کین در حال حاضر یکی از مهاجمان پیشروی جهان است. بازیکن تیم تاتنهام در شش حضور برای انگلستان در بازی‌های مقدماتی پنج‌بار گلزنی کرد.

رقبا

امسال شانس انگلستان گفته و در گروهی افتاده که به جز بلژیک بقیه رقبایش خیلی قدر نیستند.

 

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸: تونس

تیم های صعودکرده جام جهانی تونس

تونس امسال بعد از ۱۲ سال دوری از جام جهانی توانسته به این رقابت‌ها برگردد و صدرنشین گروه A قاره آفریقا شد. در حال حاضر موقعیت‌شان در جدول فیفا رتبه ۲۷ است.

تاریخچه حضور تونس در جام جهانی

پیش از این چهاربار در جام جهانی حضور داشته‌اند که اولین صعودشان به این رقابت‌ها مربوط به سال ۱۹۷۸ می‌شود. دومین صعودشان با تاخیر زیاد مربوط به سال ۱۹۹۸ بود و آخرین حضورشان به جام جهانی ۲۰۰۶ برمی‌گردد.

تاریخچه تیم ملی تونس

لقب‌شان عقاب‌های کارتاژ است. قبل از استقلال تونس، تیم غیررسمی فوتبال این کشور سال ۱۹۲۸ تاسیس شد. آنها بهترین بازیکنان تونسی را از لیگ تونس انتخاب کردند و در اولین بازی‌شان روبه‌روی تیم دوم فرانسه به میدان رفتند. تونس بازی را ۸ بر ۲ واگذار کرد. تقریبا در همه بازی‌های دوستانه‌شان در آن سال‌ها شکست خوردند و سال ۱۹۳۹ اولین پیروزی‌شان را مقابل تیم آماتورهای پاریس به دست آوردند. تونس سال ۱۹۵۶ توانست استقلالش را به دست بیاورد. سال ۱۹۶۰ به کنفدراسیون فوتبال آفریقا و فیفا پیوستند. سال ۱۹۶۲ برای اولین‌بار توانستند به جام ملت‌های آفریقا راه پیدا کنند و مقام سوم را کسب کردند. در اولین حضورشان در جام جهانی که آرژانتین میزبان بود تاثیر فوق‌العاده‌ای از خودشان برجای گذاشتند. مکزیک را سه بر یک شکست دادند اما علیرغم نتایج خوب‌شان شکست برابر لهستان باعث شد که از صعود به مرحله بعد باز بمانند. بعد از جام جهانی ۱۹۷۸ تا اواسط دهه نود تیم دوره افولی را طی کرد.

سرمربی تونس: نبیل معلول

تیم های صعودکرده جام جهانی نبیل

مربی ۵۶ ساله تونسی که قبلا در پست هافبک در تیم ملی تونس هم بازی کرده و همراه تیم تونس سال ۱۹۸۸ در المپیک تابستانی سئول شرکت کرده بود. او پیش از این سرمربی تیم کویت هم بوده و هدایت چند تیم‌ها باشگاهی قطر و تونس را هم برعهده داشته است. در این یک سال که سرمربی تونس بوده توانسته فیلم را به جام جهانی روسیه برساند.

ستاره تیم تونس: یوهان بن الوان

تیم های صعودکرده جام جهانی ستاره تونس

او مدافع میانی تیم لستر سیتی انگلستان است که در تیم ملی زیر ۲۱ سال تونس هم حضور داشته. بازیکن قوی و تکنیکی است که برای تیمش اهمیت زیادی دارد.

رقبا

تونس در برابر پاناما شاید بازی ساده‌تری داشته باشد گرچه در مرحله مقدماتی پاناما هم نشان داد چقدر جنگنده است. به جز آن کار بسیار سختی در پیش دارد و احتمال صعودش کم است.

 

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸: پاناما

تیم های صعودکرده جام جهانی پاناما

حضور آنها یکی از دراماتیک‌ترین لحظات جام جهانی را رقم زد. با برد ۲ بر ۱ مقابل کاستاریکا موفق شدند برای اولین‌بار در جام جهانی حضور پیدا کنند. در رده‌بندی فیفا آنها رتبه ۵۶ را دارند.

تاریخچه حضور پاناما در جام جهانی

تاریخچه مختصری دارند: این اولین بار است با قرار گرفتن در میان تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ حضور در بالاترین سطح فوتبال جهان را تجربه می‌کنند.

تاریخچه تیم ملی پاناما

فدراسیون پاناما عضو کونکاکاف است. اولین بازی رسمی‌شان سال ۱۹۳۸ روبه‌روی ونزوئلا بود که توانستند ۳ بر ۱ آنها را شکست دهند. پیروزی‌شان در مرحله مقدماتی مقابل کاستاریکا بخصوص از آن جهت اهمیت داشت که آنها بزرگترین شکست تاریخ فوتبال‌شان را سال ۱۹۳۸ از کاستاریکا خوردند با یازده گل خورده و بدون اینکه بتوانند حتی یک گل به ثمر برسانند. بزرگترین پیروزی‌شان هم مقابل تیم پورتوریکو بوده که توانسته‌اند ۱۲ گل به آنها بزنند.

سرمربی پاناما: هرنان داریو گومز

تیم های صعودکرده جام جهانی گومز

هرنان داریو گومز کلمبیایی اوایل سال ۲۰۱۴ هدایت تیم پاناما را برعهده گرفت و با رساندن تیم به جام جهانی روسیه تاریخ‌ساز ظاهر شد. او سال ۱۹۹۸ هم موفق شده بود تیم ملی کشورش را به رقابت‌های جام جهانی برساند و سال ۲۰۰۲ هم با اکوادور به این موفقیت دست یافته بود.

ستاره تیم پاناما: بلاس پرز

تیم های صعودکرده جام جهانی پرز

از اواخر قرن گذشته در تیم ملی پاناما حضور دارد. او در باشگاه‌های کشورهای آمریکای مرکزی تجربیات خوبی کسب کرده است. این بازیکن فوروارد یازده گل در مراحل مقدماتی چهار جام جهانی برای تیمش به ثمر رسانده است.

رقبا

کنار تونس جزو تیم‌هایی هستند که صعودشان به مرحله بعد جام جهانی بعید بنظر می‌رسد.

 

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸: بلژیک

تیم های صعودکرده جام جهانی بلژیک

بلژیک بعد از برد ۲ بر یک مقابل تیم یونان مطمئن شد که از گروه خودش در جام جهانی بالا می‌آید. تیم قدرتمند بلژیک در رده پنجم جدول فیفا قرار دارد.

تاریخچه حضور بلژیک در جام جهانی

آنها در مسابقات مقدماتی ۱۹ دوره گذشته جام جهانی شرکت کرده‌اند و موفق شدند ۱۲ بار در این تورنمنت ورزشی حضور پیدا کنند. اولین حضورشان مربوط به اولین دوره برگزاری جام جهانی در سال ۱۹۳۰ است. آخرین‌بار هم سال ۲۰۱۴ شانس حضور در جام جهانی را پیدا کردند. یک‌بار به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند و بهترین دستاوردشان در جام جهانی رسیدن به رده چهارم در سال ۱۹۸۶ بود.

تاریخچه تیم ملی بلژیک

آنها یکی از اولین کشورهای اروپایی بودند که اتحادیه فوتبال داشتند. از اواخر دهه ۱۸۸۰ اول با بازی راگبی که محبوب‌ترین ورزش در بلژیک بود شروع کردند و کم‌کم به فوتبال روی آوردند. سال ۱۹۰۰ قرار شد اولین تورنمنت ورزشی میان بهترین تیم‌های اروپایی انجام شود. بلژیک مقابل هلند بازی کرد و برد. اما فیفا این بردها را جزو افتخارات بلژیک محسوب نکرد چون به گفته آنها چند نفر از بهترین بازیکنان تیم ملی بلژیک انگلیسی بودند. سال ۱۹۰۴ تیم ملی بلژیک با بازیکنان کاملا بلژیکی اولین بازی‌ رسمی‌اش را انجام داد. سال ۱۹۲۰ در اولین مسابقه المپیک‌شان شرکت کردند و مدال طلا را به خانه بردند. ریچارد هن‌شاو تاریخ‌نگار فوتبال درباره اتفاقاتی که بعد از آن برای تیم فوتبال بلژیک افتاد می‌گوید: «رشد فوتبال در کشورهای اسکاندیناوی، اروپای مرکزی و آمریکای جنوبی باعث شد بلژیک از قافله فوتبال عقب بماند.» در دهه ۵۰ و ۶۰ بلژیک فقط یک‌بار آن هم در جام جهانی ۱۹۵۴ توانست شرکت کند. از اوایل دهه هفتاد دوباره تیم بلژیک رشد کرد. از آنجایی که لباس‌شان یکدست سفید شده بود اسم‌شان را شیاطین سفید گذاشتند. بعد از جام جهانی ۲۰۰۲ خیلی از بازیکنان کهنه‌کار تیم بازنشسته شدند و یک دوره افول کوتاه مدت دیگر هم داشت. بعد از اینکه ویلموت مربی‌شان شد نتایج تیم دوباره بهبود پیدا کرد.

سرمربی بلژیک: روبرتو مارتینز

تیم های صعودکرده جام جهانی روبرتو مارتینز

او قبلا سرمربی باشگاه‌های اورتون و سوانسی بوده است. زمانی که سال ۲۰۱۶ اعلام شد قرار است جانشین مارک ویلموت شود خیلی‌ها تعجب کردند و بنظرشان انتخاب عجیبی بود. چون مارتینز فقط در سطح باشگاهی در انگلستان مربی‌گری کرده بود. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اولین حضور مارتینز به عنوان مربی یا بازیکن در تورنمنت فیفاست.

ستاره تیم بلژیک: ادن هازارد

تیم های صعودکرده جام جهانی هازارد

هم در بازی‌سازی و هم گل زدن و امتیاز گرفتن سریع، ماهر و استاد است. او یکی از هیجان‌انگیزترین بازیکنان فوروارد فوتبال جهان است. ستاره چلسی در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه برای تیمش شش گل به ثمر رساند و پاس پنج گل را هم او داد.

رقبا

بازی‌شان جلوی تیم ملی انگلیس دیدنی است. بعید است که مقابل پاناما و تونس نگرانی چندانی داشته باشند. بلژیکی‌ها هم صاحب قدرت بدنی هستند و هم تکنیکی زیبا بازی می‌کنند.

 

برنامه کامل بازی‌های گروه G را در تصویر زیر ببینید:

تیم های جام جهانی 2018

برنامه کامل بازی‌های جام جهانی را اینجا بخوانید: برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

 

 

 

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی